Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک تولیدکننده نهال پالونیا با بیان اینکه رشد این درخت در کشور رو به افزایش و بسیار صعودی است،گفت:وزارت جهاد و شورای عالی جنگل این درخت را قبول دارند.

حامد سلطانی نژاد  با بیان اینکه درخت پالونیا از سال ۷۱ در جنگل های گرگان کشت شده است، گفت:این کشت در کنار درختان بومی منطقه انجام شده و هیچ آسیبی هم به آنها نزده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:این سوال را که درخت مذکور می تواند به درختان بومی و اکوسیستم منطقه آسیب بزند یا خیر؟ باید کسانی جواب بدهند که سالهای سال اقدام به کشت این نوع درخت کرده اند و در این زمینه تخصص کافی دارند.  

این تولیدکننده نهال پالونیا با اشاره به اینکه وزارت جهاد و شورای عالی جنگل این درخت را قبول دارند، گفت:در حال حاضر این درخت در حال تبدیل شدن به جایگزین برای بسیاری از درختان دیگری است که در گذشته برای زراعت چوب از آنها استفاده می شد؛ اگر غیر از این بود هیچ گاه وزارت جهاد و منابع طبیعی نمی پذیرفتند که برای تولید چوب، کشت پالونیا را اجرا کنند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه گونه فورتونی پالونیا برای کشت در کشور مورد تایید وزارت جهاد است، افزود: ولی هم اکنون شاهد هستیم  واریته های دیگری نیز تبلیغ می شود بدون اینکه شناختی نسبت به آن وجود داشته باشد یا اینکه مورد تایید مرجعی باشد که تایید کند این واریته با آب و هوای کشور ما سازگاری دارد.  

وی با اشاره به اینکه غالب گونه پالونیا در کشور ما گونه فورتونی است، اظهارداشت: پالونیا در هر شرایط آب و هوایی رشد می کند ولی برخی شرایط آب و هوایی مناسب کشت این درخت نیست، بعنوان مثال در زنجان که دمای هوا به منفی ۲۸ یا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد هم می رسد نمی توان این درخت را کشت کرد.

 سلطانی نژاد ادامه داد: سرعت رشد این درخت در نقاط مختلف کشور متفاوت است ضمن اینکه برای کسی که این درخت را کشت می کند سرعت رشد مهم است، بنابراین اگر سرعت رشد خیلی پایین باشد صرفه اقتصادی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پالونیا از سال ۷۰ وارد کشور شد و کارهای تحقیقاتی روی آن انجام گردید تا مشخص شود که با آب و هوای ایران سازگاری دارد، افزود: چند سالی است که کشت آن در بسیاری از شهرها و استانهای کشور انجام می شود.  

سلطانی نژاد با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز زراعت پالونیا انجام می شود، ادامه داد: در کشور ما حدود سه سال است که کشت این درخت فراگیر شده و بیشتر هم استانهایی به کشت آن روی آورده اند که مشکل آب دارند.

به گفته وی استانهایی مانند فارس، اصفهان، مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و... به کشت این درخت روی آورده اند که بیشتر در حد پایلوت بوده و امسال سطح کشت ها بالاتر از دو الی سه سال گذشته خواهد بود.  

سلطانی نژاد تصریح کرد:به طور کلی  کشت این درخت رو به افزایش و بسیار صعودی است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

رئیس­ جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.   به گزارش ایسنا،  سیدابراهیم رئیسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:   «ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می­گردد:   «ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین­‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌­شود».   عاطفه خادمی   عاطفه خادمی کیست عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.   گفتنی است، خادمی متولد سال  ۱۳۶۳ شهرستان بروجرد و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.   وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه  با محوریت زنان و خانواده نیز هست.   در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.   یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام