Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران در حوزه سلول‌های بنیادی حداقل در تعداد مقالات کشور اول منطقه شناخته شده است؛ لذا باید در حوزه محصولات و اقتصاد سلول‌های بنیادی هم چنین رشد و ترقی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: از ابتدای دولت برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان آغاز شده است؛ البته مولود آن دولت یازدهم و ادامه گاهش برای دولت دوازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که توانسته اند ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته باشند این امر نشان می‌دهد که این شرکت‌ها قابلیت صادرات محصولات دارند همچنان که یکی از برنامه‌های ما حمایت از این شرکت‌ها برای صادرات است.

ستاری با بیان اینکه طی چند سال اخیر با تشکیل ستاد سلول‌های بنیادی به این حوزه توجه بیشتری شده است، اظهار داشت: مشکل بزرگ ما در حوزه تمامی علوم بین رشته‌ای این است که آموزش و رشته پزشکی از سایر علوم و رشته‌های دیگر جدا است و باید هماهنگی و هم راستایی را بین این دو حوزه برقرار کنیم.

به گفته وی هم اکنون شاهد دستاورد‌های مناسبی در حوزه‌های پزشکی هستیم که از دل دانشگاه‌های صنعتی بیرون آمده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: سال گذشته در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه چهاردهم دنیا را به دست آوردیم در کنار این موضوع پتنت‌های ما در این حوزه در حال افزایش است و بیش از ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی داریم که این شرکت‌ها تا دو سال پیش در کشور وجود نداشتند.

وی با بیان اینکه در بحث پزشکی بازساختی چندین قرارداد با دانشگاه‌های علوم پزشکی منعقد شده است، گفت: این تحول بزرگ در کنار تحولاتی است که در آموزش و پرورش نیز رخ می‌دهد به گونه‌ای که المپیاد سلول‌های بنیادی برای دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و حدود دو ماه دیگر دوره سوم این المپیاد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین المپیاد‌ها و جشنواره‌هایی باعث می‌شود تا حرکت‌های تازه‌ای در مدارس ایجاد شود و به تبع آن‌ها بتوانند استعداد‌های خوب ما در مدارس شناسایی شوند.

به گفته وی تا زمانی که به عدد قابل توجهی در GDP نرسیم کشور در اقتصاد دانش بنیان حرکتی نمی‌کند؛ بنابراین بودجه بخش خصوصی را وارد بخش پژوهشی خود کنیم با بودجه بخش دولتی از پژوهش‌های ما ثمره خوبی پیدا نمی‌شود.

ستاری تاکید کرد: ایران در حوزه سلول‌های بنیادی حداقل در تعداد مقالات کشور اول منطقه شناخته شده است لذا باید در حوزه محصولات و اقتصاد سلول‌های بنیادی هم چنین رشد و ترقی اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: در این کنفرانس جمع بیشماری از محققان داخلی و خارجی کنار هم قرار گرفتند که این امر باعث می‌شود تبادل کاری و دانشی رخ دهد و برای ایران مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاری سلول های بنیادی جشنواره اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد