Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست گروه ۲۰ از روز گذشته تا کنون شاهد برخوردهای مختلف میان رهبران جهان بر سر مسائل مختلف بین المللی بوده است.

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل:19 رهبر از بزرگ ترین کشورهای اقتصادی جهان در نشست گروه 20 در سال 2018 میلادی شرکت کرده اند.

این نشست که  امسال در «بوینس آیرس»،پایتخت آرژانتین برگزار می شود از روز گذشته تا امروز (شنبه 10  آذر) شاهد برخوردهای مختلف میان رهبران جهان بر سر مسائل مختلف بین المللی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درخواست نخست وزیر انگلیس از ولیعهد سعودی

«ترزا می»،نخست وزیر انگلیس در «محمد بن سلمان»،ولیعهد عربستان سعودی خواست تا کاری برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی مانند قتل «جمال خاشقجی»،روزنامه نگار سعودی انجام دهد.

دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای در این باره بر اهمیت تضمین مجازات افرادی که در قتل خاشقجی دست داشتند تاکید کرد و از عربستان خواست تا اطمینان دهد که چنین اتفاقاتی دیگر رخ نخواهد داد.

 

توضیح «پوتین» درباره تنش های «کریمه»

«ولادیمیر پوتین»،رئیس جمهوری روسیه راه غیر معمولی را برای توضیح اینکه چرا مسکو شناورهای اوکراینی را در نزدیکی کریمه متوقف کرد،انتخاب کرد-او قلم و کاغذی برداشت و یک نقشه کشید.

مقامات دفتر «امانوئل ماکرون»،رئیس جمهوری فرانسه گفتند که وقتی پوتین و ماکرون با هم ملاقات کردند،پوتین برگه سفیدی آورد و خطوط ساحل اوکراین و آب های مورد مناقشه که تنش های هفته گذشته را موجب شد،ترسیم کرد.

اوکراین مدعی است که کشتی هایش در آب های بین المللی بوده اند اما روسیه می گوید که این کشتی ها مرز دریایی این کشور را نقض کرده اند.روسیه در سال 2014 میلادی شبه جزیره کریمه را به خاک این کشور ملحق کرد،در حالی که اوکراین این اقدام را هرگز به رسمیت نشناخت.

 

«برو بیرون ترامپ» : تظاهرات علیه رئیس جمهوری آمریکا

هزاران نفر در «بوینس آیرس» در حالی که پرچم های آرژانتین را در دست داشتند پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «برو بیرون ترامپ».

 

دیدار کوتاه «ماکرون» با «بن سلمان»

ویدئوی صحبت های کوتاه رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد به اشتراک گذاشته شد.در این ویدئو،بن سلمان به ماکرون گفت «نگران نباش» و ماکرون در پاسخ گفت «نگرانم».

ماکرون به ولیعهد سعودی گفت «تو هیچ وقت به حرف من گوش نمی کنی» و بن سلمان در پاسخ گفت «البته که گوش می کنم».

 

حزب کارگرانگلیس خواستار مقابله با «بن سلمان» شد

«امیلی تورنبری»،وزیر امور خارجه دولت در سایه حزب کارگر در بریتانیا گفت که دیدار «ترزا می» با ولیعهد سعودی را از نزدیک رصد خواهد کرد.

وی افزود: پیش نکشیدن مسائلی مانند قتل خاشقجی و جنگ یمن «بدنامی ملی» برای انگلیس به همراه خواهد داشت.

تورنبری گفت:این وظیفه اخلاقی خانم می است تا وقتی نزد شاهزاده سعودی می نشیند،حقایق مربوط به قتل خاشقجی را از او مطالبه کند.

 

خوشبینی ترامپ پیش از دیدار با همتای چینی اش

«دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا گفت که نشانه های خوبی از گفتگو با همتای چینی اش وجود دارد.

رییس جمهوری آمریکا قرار است امروز (شنبه،۱۰ آذر ) در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با «شی جینپینگ»، همتای چینی خود دیدار کند. همزمان با ادامه جنگ تجاری بین دو کشور دیدار کند.

ترامپ اخیرا تهدید کرده اگر در دیدارش با رییس جمهوری چین در بوینس آیرس به توافق نرسد، تعرفه‌های جدید به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار بر کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

 

ترامپ و بن سلمان دیدار دوستانه ای داشتند

کانال العربیه تلویزیون عربستان سعودی در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا و ولیعهد عربستان دیدار دوستانه ای با هم داشتند.

این در حالی است که کاخ سفید و دیگر گزارش های رسانه ای هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

 

لغو نشست پوتین-ترامپ در اجلاس گروه 20

«سارا ساندرز»،سخنگوی کاخ سفید گفت که تحقیقات درباره تبانی میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و مسکو شاید روابط واشنگتن با روسیه را تضعیف کرده باشد اما این دلیل لغو دیدار روسای جمهوری دو کشور در نشست گروه 20 نیست.

ساندرز گفت که مسئله «اوکراین» علت لغو دیدار ترامپ با پوتین است.

این در حالی است که روسیه اعلام کرد ،دونالد ترامپ به دلیل مسائل داخلی و نه به دلیل مسئله اوکراین،این دیدار را لغو کرده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد اقتصاد بسیج مجلس دلار نیروی دریایی مجلس شورای اسلامی دزفول سردار نقدی کاهش قیمت دلار نشست جی ۲۰ ترامپ محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ