Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، دین پرست معاون توسعه اقتصادی وزیر کشور در جلسه شورای اداری شهرستان مهرستان با بیان این مطلب، گفت: مسئولان اجرایی استان تلاش کنند تا این تسهیلات را برای جوانان جویای کار جذب کنند.
فرماندار مهرستان هم در این جلسه با بیان برخی از مشکلات این شهرستان، گفت: مهمترین مشکل این شهرستان تامین آب شرب و آب کشاورزی است که تاکنون هیچ اقدامی برای انتقال آب از سد مخزنی ماشکید علیا به این منطقه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهداری با اشاره به اینکه تمام محورهای مواصلاتی این شهرستان فرعی هستند افزود: به علت اینکه اعتبارات استانی نیاز نگهداری و مرمت این مسیرها را تامین نمی کند، این محورهای مواصلاتی باید از راه فرعی به راه اصلی تبدیل و تامین اعتبار ملی شوند.
وی همچنین با بیان بعد مسافت این شهرستان تا شهرستان های برخوردار از امکانات بهداشتی و درمانی، به سرعت بخشیدن برای احداث بیمارستان 64 تختی مصوب این شهرستان تاکید کرد.
در این جلسه دین پرست معاون توسعه اقتصادی وزیر کشور خواستار گزارش های طرحهای نیمه تمام استان به امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برای تامین اعتبار شد.
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در سفر به شهرستان سراوان ، پس از بازدید از مناطق مختلف این شهرستان مرزی ، در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافت و برای توسعه منطقه تصمیماتی جهت پیگیری و اطلاع به ریاست جمهوری مصوب شد.
معاون وزیر کشور در این جلسه گفت: پیگیری ایجاد بازارچه مرزی جدید در حوزه شهرستان سراوان و بهبود وضعیت خدمات رسانی و ایجاد امکانات رفاهی در بازارچه های فعلی را از طریق شورای ساماندهی مبادلات مرزی و موضوع تخصیص اعتبار به منظور احداث بدون وقفه سد ماشکید سفلی را از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری خواهیم کرد.
بابک دین پرست افزود: تلاش می کنیم مشکلات فعلی بازارچه کوهک در مدت زمان 10روز آینده حل شود‌.
دین پرست خاطرنشان کرد: تبدیل مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه ،احداث جایگاه ذخیره سوخت در شهرستان سراوان ، موضوع آب های زیرزمینی دشت تهلاب،  ایجاد مرز رسمی در کوهک، تقویت و توسعه گمرک سراوان و افزایش نیروی انسانی گمرک ، تامین اعتبار برای مرمت قنوات منطقه و احداث کارخانه فرآوری خرما در این شهرستان ، استخراج معادن گرانیت کوه سفید سراوان، احداث مجتمع ورزشی، طرح های مصوب نیمه تمام بهداشتی و درمانی، پروژه های راه روستایی و کمربندی شهرستان سراوان، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود‌‌.
معاون اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير کشور در ادامه سفر خود به جنوب استان به شهرستان هاي فنوج سفر کرد.
دين پرست با حضور در بخش کتيچ شهرستان فنوج گفت: پس از تنظيم سند توسعه سيستان، سند توسعه منطقه بلوچستان نيز با 101 برنامه پيشنهادي در اين منطقه  در حال عملياتي شدن و پيگيري است
معاون اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير کشور تاکيد کرد:  فرمانداران سيستان و بلوچستان موظفند پروژه هاي نيمه تمام  را در اسرع وقت به وزارت کشور اعلام کنند تا اين طرحها جمع بندي و براي بررسي واعطاي تسهيلات، به دولت ارائه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به منظور پیگیری مصوبات سفر وزیر کشور و زمینه‌ سازی تنظیم سند توسعه جنوب سیستان و بلوچستان شش روز است که با سفر به این استان در مناطق جنوب استان حضور دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وام اشتغالزایی سیستان و بلوچستان معاون توسعه اقتصادی دین پرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

سیدمحمدعلی حسینی، امروز شنبه در جلسه هماهنگی اعزام ممدجویان به مشهد با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، اظهار کرد: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل