Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@02:40:25 GMT

کیف های چرم را چگونه نو کنیم؟/روش های خانگی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۷۱۳۳

کیف های چرم را چگونه نو کنیم؟/روش های خانگی

رکنا: بهترین راه تمیز کردن چرم برای جلوگیری از ترک خوردن آن را بیاموزید.

براق و تمیز کردن چرم و جلوگیری از ترک خوردن کیف و کفش و یا لباس چرمی را باید در مراحل اصلی مراقبت از این جنس رعایت کنید.

1- کفش چرم خود را دور از نور خورشید نگاه دارید:

نور خورشید چرم را خشک و باعث شکننده شدن آن می شود با خشک شدند چرم ترک خورده و از بین می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- جنس چرمی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید:

زمانی که از وسیله ای چرم خود استفاده نمی کنید آن را در جای خشک و خنک قرار دهید به این دلیل که کپک ها فرصت رشد روی لوازم شما نداشته و کالای چرم کیفیت خود را از دست ندهد.

3-گاهی چرم را نم دار کنید:

اگر متوجه خشک شدن کیف و یا کفش چرم خود شدید با استفاده از روغن های مخصوص مانع از آسیب به آن شوید.

4- با یک لباس نم دار چرم را تمیز کنید:

تمیز نگاه داشتن چرب از گرد و خاک یکی از روش های افزایش طول عمر این متریال گران قیمت است .با یک پارچه ای نرم و نمدار سطح لوازم چرمی خود را تمیز کنید.

5- هرگز چرم را با صابون و یا شوینده های شیمیایی تمیز نکنید:

این جنس شوینده های شیمیایی چرم را خشک و رطوبت آن را از بین می برند. در این شرایط کالای شما مقاوت سابق را نخواهد داشت و دچار ترک و سوراخ خواهد شد.

6- چرم خیس شده را به درستی خشک کنید:

اگر هنگام رانندگی با موتور و یا پیاده روی کاپشن ، کت و.. چرم شما خیس شد هرگز ان را کنار اجاق و یا آتش خشک نکنید چرا که این اشتباه آن را بسیار ضعیف خواهد کرد. بهترین روش برای خشک کردن چرم خیس استفاده از پارچه ای خشک و البته نرم است.

7- چرم را با روغن بچه براق کنید

برای براق شدن چرم چند قطره روغن بچه روی کفشتان بریزید و با یک دستمال به آرامی روغن را در سراسر کفش پخش کنید.

 براق و تمیز کردن چرم

فقط حواستان باشد که این اقلام کوچکترند و به مقدار کمتری روغن بچه نیاز دارند. می توانید از همان روش براق کردن کفش و کیف برای این اقلام نیز استفاده کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز نگهبان کلیسا به 13 کودک در سرویس بهداشتی+عکس این زندانی به زنان تجاوز می کرد! این خانم معلم یک زن خیانتکار را کشت! + عکس خالکوبی عجیب یک تبهکار / پلیس دیگر نیاز به چهره نگاری از او ندارد + عکس گنج میلیاردی برای یک مرد روستایی داخل گدان قدیمی + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جاسوسی در ایران در پوشش شرکت هلیکوپترسازی! دستگیری اشباح شب مشهد در مجلس ختم مقتول! + عکس جرج بوش درگذشت +عکس قیمت خودرو دست دوم خارجی شاسی بلند در بازار فروش گوشت لاکچری در تهران + تصویر تلخ سرنوشت شوم پری نوعروس در کامیون! / راننده کیست؟! + جزییات گزارش تلخ پیرزن روستایی پلدختر از سیل تهران در نخستین هفته آذر ماه 6 کشته داد +عکس قهرمان کشتی ایران با نوچه های خشن تهران را به هم ریخت! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: کیف و کفش خوردن بچه ترک برند کیف چرم عکس تجاوز دختر ایران فیلم زندگی جوان مرد تهران نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالا‌های مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد. در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالا‌های مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد. بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آن‌ها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد. کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • اگر با صورت آرایش‌کرده ورزش کنیم چه خواهد شد؟
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری