Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامی گفت: برنامه‌های اجرایی آمایش دانشگاهی درحال تدوین هستند و مراکز کوچک آموزشی بسته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث آمایش دانشگاهی و تدوین برنامه‌های مختلف برای پیشبرد درست آن از جمله برنامه‌هایی است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته‌اند؛ برای پیشبرد اهداف آموزشی و برنامه ریزی درست باید اهداف اساسی در بحث آمایش دانشگاهی تنظیم شوند تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی بر اساس آن حرکت کنند؛ برنامه آمایش دانشگاهی سبب می‌شود تا دانشگاه های کشور تکانی بخورند، جان تازه‌ای بگیرند و جلوی فعالیت غیر قانونی آنها گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بحث آمایش دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر کار بر روی آمایشی دانشگاهی را شروع کرده‌ایم و این موضوع در حال انجام است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فعالیت‌های سامان دهی آمایش دانشگاهی شروع شده است گفت: هم بحث آمایش و هم ساماندهی برنامه‌های نظری و مطالعاتی آن اکنون آغاز شده و در حال تدوین بخش سخت کار  یعنی طراحی  برنامه‌های اجرایی هستیم.

وی درباره برنامه‌های مختلفی که در بحث آمایش دانشگاهی وجود دارد اظهار کرد: در این بخش برنامه‌های مختلفی مانند بسته شدن مراکز و دانشکده‌های کوچک دیده شده است.

غلامی ادامه داد همچنین ادغام و تجمیع شدن دانشگاه‌های مختلف هم جزئی از اهداف برنامه آمایش دانشگاهی است.

بسته شدن مراکز دانشگاهی  وابسته به دستگاه‌های اجرایی بر اساس برنامه آمایش دانشگاهی بوده است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اینکه تمام سازمان‌های متولی باید در بحث آمایش دانشگاهی وارد عمل شوند گفت: نهاد‌های مختلف آموزشی و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی باید در این برنامه با وزارت علوم همکاری داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در گذشته طبق بحث آمایش دانشگاهی کار‌هایی انجام گرفته بوده است اظهار کرد: بسته شدن واحد‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی دانشگاه علمی کاربردی و ممنوع بودن فعالیت دانشکده‌های وابسته به نهاد‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی بوده که در راستای بحث آمایش دانشگاهی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست