Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در پاسخ به فعالیت مؤسسات قرآنی در حوزه آموزش رشته‌های هنری به جز آموزش قرآن گفت: مأموریت اصلی مؤسسات فعالیت در حوزه قرآن است و باید فعالیت خود را در این محدوده متمرکز کنند.

لزوم سرمایه‌گذاری مردم در امر آموزش قرآن
وی تصریح کرد: متأسفانه حمایت ما دستگاه‌های متخصص امر قرآن از مؤسسات قرآنی زیاد نیست و از طرف دیگر هنوز فرهنگ عمومی مردم بدین‌جا نرسیده است که خودشان در این کارها سرمایه‌گذاری کنند؛ اگر مردم در این بخش سرمایه‌گذاری کنند قطعا خروجی بهتری را در حوزه قرآن و به دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قره‌شیخ‌لو ادامه داد: خانواده‌های ایرانی به راحتی حاضرند برای هر ترم کلاس فرزندان در کلاس‌های زبان انگلیسی یا رشته‌های دیگر 300 هزار تومان هزینه کنند، اما پرداخت 10 هزار تومان برای همین خانواده در حوزه قرآن تعریف شده نیست که کمک کرده و مشارکت کنند.

فعالیت‌های هنری زمینه‌ای برای گرایش به دوره‌های قرآنی
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور اضافه کرد: مؤسسات ما با شرایط عنوان شده در حال فعالیت هستند و به نظر می‌رسد برای رفع بخشی از هزینه‌ها و نیازها مجبورند خدمات دیگری را در مراکز آموزش قرآن ارائه دهند که بتواند بخشی از نیازها را رفع کند. چه بسا ورود به فعالیت‌های هنری زمینه‌ای برای گرایش به سمت دوره‌های آموزش قرآن باشد.

دوره‌های آموزش قرآن فرع محسوب نشود
وی تأکید کرد: درست است که مدیران برای رفع بخشی از نیازها می‌توانند کلاس‌های هنری و آموزشی را برگزار کنند اما باید دقت کنند وظیفه اصلی آنان فعالیت در حوزه آموزش مبانی قرآنی است، مرز فعالیت‌ها تا جایی است که به فعالیت‌های آموزش قرآن لطمه‌ای وارد نشود و دوره‌های آموزش قرآن فرع محسوب نشود.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: قرآن در همه حال، اصل خدمات مؤسسات، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی است، بنده در بازدید مؤسسه‌ای در استان گلستان به کلاس چرتکه برخورد کردم که مدیر برای رفع بخشی از نیاز خود اقدام به برگزاری این دوره آموزشی کرده بود، اگر مؤسسه قرآنی باشد اما کمتر اثری از قرآن نداشته باشد درست نیست ما به عنوان مسئول تذکر داده و برخورد می‌کنیم، اما با توجه به شرایط موجود در این مؤسسات خیلی سخت نمی‌گیریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی دارالقرآن الکریم خانواده آموزش قرآن استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است