Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع سرماخوردگی، تناسب اندام و تنظیم قندخون موثر دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شربت برگ بو حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، آهن، منیزیم، منگنز، روی(زینک) ، مس، اسید فولیک، سلنیوم، قند ساکاروز، فراکتوز، گلوکز، کارتنولید، کاتچین، لینالول، پنتوتنیک، اسید کافئیک و ویتامین های A، B، C، E، D و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برای بررسی خواص شربت برگ بو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.   حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره خواص شربت برگ بو گفت: این شربت بر روی گیرنده های انسولین در بدن تاثیر گذاشته و موجب تنظیم قند خون مخصوصا در دیابت نوع 2 می شود. همچنین موجب طراوت و جوان سازی پوست شده و از بروز چین و چروک در آن جلوگیری می کند.   وی اظهار کرد: از جمله خواص مهم شربت برگ بو رفع سرماخوردگی، سرفه، عفونت، پاکسازی سم های کبد و کلیه ها، کاهش تب و رفع سردردهای میگرنی، همچنین تقویت بینایی، تقویت مو، کنترل فشارخون، رفع یبوست، تناسب اندام و لاغری، ضدنفخ و بادشکن است.   عظمایی بیان کرد: این شربت به علت داشتن اسید فولیک و آهن موجب افزایش گلبول های قرمز خون می شود، لذا برای زنان باردار و جنین مفید است و علاوه بر پیشگیری از کم خونی، باعث جلوگیری از نقص های عصبی جنین در دوران بارداری و زایمان زودرس می شود.   این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: زنان باردار روزانه فقط مجاز به مصرف یک لیوان از این شربت (بعد از غذا) هستند و به هیچ عنوان نباید در مصرف آن افراط کنند زیرا باعث آسیب به جنین خواهد شد.   وی اظهار کرد: این شربت موجب تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا و رفع درد معده می شود. همچنین برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (ABS) مفید بوده و موجب پیشگیری از تهوع و استفراغ می شود.   عظمایی بیان کرد: کارتنولید موجود در این شربت باعث کاهش التهابات شده و به درمان آرتروز و رماتیسم کمک می کند. همچنین موجب تقویت سیستم قلبی عروقی شده و به علت داشتن اسید کافئیک کلسترول بد خون (ADN) و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.   شربتی خوشمزه برای درمان سرماخوردگی/ با مصرف این شربت به تناسب اندام برسید   این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: خاصیت آنتی اکسیدانی این شربت به علت وجود ویتامین های A، E، C، کاتچین، لینالول و پنتوتنیک در آن است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند.   وی افزود: این شربت با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان ریه پیشگیری می کند. همچنین نشاط آور بوده و موجب رفع اضطراب و افسردگی می شود.   بیشتر بخوانید: شربتی که سرد مزاج‌ها نباید از آن غافل شوند/ چگونه درد‌های مفصلی را تسکین دهیم؟   عظمایی اظهار کرد: مقدار مصرف این شربت در طول روز 4 استکان و در وعده های صبح، ظهر، عصر و شب است.   مواد لازم شربت برگ بو (2 لیتر) عسل نیم کیلو   آب معدنی 2 لیتر   برگ بو خشک 150-200 گرم   آب لیمو ترش تازه به مقدار لازم   شربتی خوشمزه برای درمان سرماخوردگی/ با مصرف این شربت به تناسب اندام برسید   طرز تهیه شربت برگ بو برگ بوهای خشک را نیم کوب کرده و داخل آب معدنی می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت 4 تا 5 ساعت بماند.   سپس روی اجاق گذاشته و به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم می جوشانیم.   هنگامی که حرارت متعادل و در حدود 50 درجه شد آن را صاف کرده و عسل را اضافه می کنیم.   شربت را هم می زنیم تا قوام بیاید سپس داخل شیشه می ریزیم.   طرز تهیه یک لیوان شربت برگ بو   برای تهیه یک لیوان شربت برگ بو، 3 تا 4 قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب اضافه می کنیم.   چند قطره لیموترش داخل شربت می ریزیم.   شربت برگ بو آماده نوشیدن است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها

دور انداختن ساقه‌های گیلاس ممکن است ایده خوبی نباشد، زیرا ساقه‌های آن درست مانند میوه برای سلامتی شما مفید است!

به گزارش بیتوته، گیلاس‌های خوش‌رنگ و آبدار، از قرمز روشن تا تیره، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین میوه‌هایی هستند که در سراسر دنیا طرفدار دارند. این میوه‌های کوچک که تعادل بی‌نظیری از شیرینی و ترشی دارند، علاوه بر استفاده در انواع دسر، با دارا بودن انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. اما نکته کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد: دور ریختن ساقه‌های گیلاس اصلا کار درستی نیست! این ساقه‌ها درست مانند خود میوه، منبعی غنی از مواد مغذی بوده و فواید قابل توجهی برای سلامتی همه ما دارند.

فواید سلامتی دم گیلاس ۱. سم زدایی

دم گیلاس یکی از موادی است که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. بسیاری از شما ممکن است آگاه نباشید که می‌توانید ساقه‌های گیلاس را در برنامه سم زدایی قرار دهید و تمام سموم را از بدن خود خارج کنید. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دم گیلاس به خوبی بدن را تمیز می‌کند.

۲. پیشگیری از سنگ کلیه

همانطور که قبلا ذکر شد، دم گیلاس دارای خاصیت ضد التهابی است که کلیه‌ها را تصفیه کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. همچنین دارای ترکیبات فرار و نمک‌های پتاسیم خاصی است که باعث می‌شود کلیه‌ها سالم‌تر و بهتر عمل کنند.

۳. برای بیماران نقرس مفید است

دم گیلاس برای درمان نقرس و روماتیسم بسیار مفید است. این بیماری‌ها مفاصل، رباط‌ها را ضعیف کرده و باعث درد شدید می‌شود. خاصیت ضد التهابی همراه با فلاونوئیدها، مفاصل، تاندون ها، رباط‌ها و ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند که نقرس و روماتیسم را درمان می‌کنند.

۴. سطح کلسترول را مدیریت می‌کند

اگر کلسترول بالایی دارید، دم گیلاس یک راه حل عالی است. نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای دم گیلاس در روز سطح کلسترول را به خوبی کاهش می‌دهد.

۵. مسکن درد

بیشتر ما وقتی درد شدیدی به ما وارد می‌کند، مصرف آسپرین را ترجیح می‌دهیم. اما، به جای استفاده از چنین داروهایی، همیشه می‌توانید دم گیلاس مصرف کنید، زیرا این کار باعث تسکین درد می‌شود. ساقه گیلاس همچنین اعصاب را تقویت می‌کند و اثر آرام بخشی می‌دهد.

۶. کاهش وزن

آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئید‌های موجود در دم گیلاس نیز به کاهش وزن کمک می‌کنند. این نه تنها سموم بلکه چربی را نیز از بدن خارج می‌کند. حرکات روده را برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند راحت‌تر می‌کند.

۷. عفونت مجاری ادراری را درمان می‌کند

UTI یا عفونت مجاری ادراری این روز‌ها مشکلی بسیار دردناک و شایع است. تکرر ادرار، درد هنگام ادرار و خونریزی در موارد شدید از علائم شایع این عفونت است. با این حال، خواص ضد عفونی کننده موجود در دم گیلاس عفونت را درمان کرده و آن را آرام می‌کند.

نحوه مصرف دم گیلاس

دفعه بعد، بعد از مصرف گیلاس، ساقه‌های آن را دور نریزید. آن‌ها را در آفتاب خشک کنید و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می‌توانید از آن پودر درست کنید یا آن را همانطور که هست نگهداری کنید. یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق چایخوری پودر ساقه گیلاس یا چند ساقه گیلاس به آن اضافه کنید. یک پیمانه دارچین اضافه کنید و ۵-۶ دقیقه بجوشانید. صاف کنید و وقتی داغ است مصرف کنید. چای ساقه گیلاس طعم و بوی میوه‌ای دارد. این چای فواید فوق العاده و طعم خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی