Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه توسعه کسب و کار‌های دیجیتال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما معتقدیم در مرکز ملی فضای مجازی پیام رسان‌های خارجی بیش از ۱ میلیون کاربر دارند و باید در کشور نماینده داشته باشند، افزود:​ همان قانونی که در اروپا وجود دارد مبنی بر اینکه پیام رسان‌ها حق ندارند اطلاعات مردم اروپا را از اروپا خارج کنند، در کشور ما هم باید اجرا شود چنانچه اطلاعات اجتماعی، اقتصادی و حریم خصوصی مردم نباید از سرزمین ایران خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزآبادی ادامه داد:​ اینستاگرام هم جز پیام رسان ها محسوب می‌شود که بایستی در کشور نماینده پاسخگو داشته باشد تا اطلاعات شهروندان از کشور خارج نشود.

وی با اشاره به نقش کسب و کار‌های نو در مقابله با تحریم اضافه کرد:​ کسب و کار‌های نو قادرند موجب اشتغال‌زایی در کشور شده و موجب رونق اقتصادی شوند و همچنین می‌توانند مستقل از فشار‌های خارجی به فعالیت خود ادامه دهند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:​ ما بر روی توسعه کسب و کار نو و اقتصادی دیجیتال تأکید داریم و رئیس جمهور هم بار‌ها حمایت خود را در این زمینه اعلام کرده است.

*هاتگرام و تلگرام طلایی بعد از پایان آذر مسدود نمی‌شوند

فیروزآبادی درباره فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی گفت: معتقدیم پلتفرم‌های اطلاعاتی، رسانه‌ای، بهداشتی، آموزشی، تجاری و پولی و بانکی باید در کشور بومی شوند. پلتفرم رسانه‌ای که شامل پیام رسان نیز می‌شود اکنون در کشور 50 میلیون کاربر دارد و امیدواریم تا سال آینده در زمینه بومی‌سازی این پلتفرم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: طبق سند این شورا برای تقویت پیام رسان‌های داخلی هاتگرام و طلاگرام برای دوره گذار پیش‌بینی شدند و به آنه مهلت داده شده تا به خودکفایی برسند که این سیاست در صنعت مونتاژ حاکم است و بعد از تاریخ اعلام شده سیاست‌های حمایتی‌مان را قطع خواهیم کرد.

وی در خصوص فیلتر شدن هاتگرام و طلاگرام در پایان آذرماه ادامه داد: این پیام رسان‌ها مسدود نمی‌شوند بلکه باید بتوانند مستقل از تلگرام به فعالیت خود ادامه دهند.

* جنگ بین وزارت ارتباطات و صدا و سیما به ضرر مردم است

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص اختلاف اخیر وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما درباره تحقق شبکه ملی ارتباطات و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: جنگ بین وزارت ارتباطات و صدا و سیما به نفع هیچ کسی نیست و توسعه پلتفرم‌های بومی باید با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام شود و این دعواها به ضرر مردم است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شورای عالی فضای مجازی اینستاگرام فیروزآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، اینستاگرام چند قابلیت تعاملی جدید برای استوری معرفی کرده است که روش‌های اشتراک‌گذاری موسیقی، عکس و ویدیو را متحول می‌کنند.

براساس گزارش زومیت، جذاب‌ترین قابلیت جدید، Reveal نام دارد. با استفاده از این قابلیت، محتوای استوری تار می‌شود و حالتی رازآلود پیدا می‌کند و مخاطبان تنها با ارسال پیام خصوصی (DM) به شخصی که استوری را منتشر کرده است می‌توانند آن را ببینند.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، می‌گوید: «پیام‌های خصوصی بخش مهمی از این پلتفرم هستند و استوری و همین پیام‌ها عامل اصلی رشد اینستاگرام بوده‌اند. قابلیت Reveal گام بعدی در این مسیر است و بدون شک سازندگان محتوا از آن به‌عنوان ابزاری برای افزایش تعامل با استوری‌هایشان استفاده خواهند کرد.»

قابلیت دیگر، Frames نام دارد که یک افکت پولاروید روی تصاویر اعمال می‌کند. بدین ترتیب وقتی کاربران گوشی خود را تکان می‌دهند، عکس ظاهر می‌شود.

اینستاگرام قابلیت قالب‌بندی مبتنی‌بر موسیقی اضافه کرده که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از الگوها و تیترهایی نظیر «آهنگ مورد علاقه از آلبوم X» یا «اگر تا آخر عمر فقط می‌توانستی یک آهنگ گوش کنی، چه آهنگی انتخاب می‌کردی؟»، آهنگ‌ها را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت بر پایه‌ی قالب‌های استوری مبتنی‌بر عکس ساخته شده است.

منبع: زومیت

کد خبر 849121 برچسب‌ها خبر مهم اینترنت - اینستاگرام اینترنت

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  • جذاب‌ترین قابلیت استوری اینستاگرام رونمایی شد
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام
  • جدیدترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام + عکس
  • هجوم هواداران خشمگین رم به صفحه اینستاگرام آبراهام و کارسدورپ
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام | عکس