Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@00:07:12 GMT

ریزش برف در همدان کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۴۹۸۷

ریزش برف در همدان کاهش می یابد

سعید باقری روز یکشنبه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان افزود: در پیش بینی های صورت گرفته دمای استان در سه ماه آذر، دی و بهمن بین 2 تا سه درجه سانتی گراد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد که این تغییرات دما، کاهش ریزش برف را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه تا 10 روز آینده 10 تا 20 میلی متر بارش باران در استان پیش بینی می شود تاکید کرد: تا 20 روز آینده (اوایل دی) بارش های جوی پنج درصد و در سه ماه آینده بین پنج تا 10 درصد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری اظهار داشت: در 10 سال گذشته 92 درصد از نقاط استان در منطقه خشکسالی شدید، متوسط و خفیف قرار گرفتند و در یکسال گذشته 32 درصد از نقاط استان خشکسالی خفیف داشتند.
مدیرکل هواشناسی استان بارش های پاییز امسال را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در برخی از نقاط استان 871 درصد افزایش بارش نسبت به سال گذشته داشتیم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان نیز گفت: با توجه به کم شدن ریزش برف در زمستان امسال باید با صرفه جویی به دنبال کاهش کمبود آب در فصل تابستان باشیم.
رضا زمانی تاکید کرد: کمبود ذخایر برف در ارتفاعات باعث می شود در تابستان و بهار با کمبود منابع آب رو برو شویم که باید با صرفه جویی در آب شرب و کشاورزی از وقوع مشکلات کم آبی جلوگیری کنیم.
وی عنوان کرد: دستور پر کردن چاه های غیر مجاز صادر شده و کشاورزان نباید از2 چاه برای آبیاری محصولات خود استفاده کنند.
زمانی تاکید کرد: انتقال آب از طریق تانکر، لوله و کانال ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می شود.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان همدان خشکسالی صرفه جویی کشاورزی معاون برنامه ریزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس