Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علی علایی ، فرماندار پارس آباد با بیان اینکه برداشت پنبه از یک ماه پیش در این شهرستان شروع شده است ، گفت: امسال 3 هزار و 400 هکتار از اراضی آبی این منطقه به کشت پنبه اختصاص یافته بود که پیش بینی می شود بیش از 10 هزار تن وش پنبه استحصال شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال کشت این محصول نسبت به سالهای گذشته رونق چشمگیری یافته است ، افزود : افزایش قیمت جهانی محصول پنبه و مناسب بودن شرایط بازرگانی و بازار خرید وش از دلایل عمده گرایش کشاورزان به کشت این محصول در پارس آباد مغان هستند . 

فرماندار پارس آباد ادامه داد : پنبه از قدیمی ترین محصولاتی است که در پارس آباد کشت می شود ولی در دهه 80 این محصول مورد بی مهری قرار گرفت و سطح زیر کشت آن در پارس آباد که قطب پنبه بود به حدی پایین آمد که حتی 10 هکتار هم در پارس آباد کشت نشد و این امر باعث تعطیلی 12 کارخانه پنبه پاک کنی فعال در این شهرستان شد .

علایی افزود : اما در سال های اخیر بر اساس حمایت های تشویقی از طرف وزارت جهاد کشاورزی به پنبه کاران دوباره طلای سفید در دشت مغان خصوصا در شهرستان پارس آباد جان دوباره ای گرفته و احیا شده است که به دنبال آن از 12 کارخانه تعطیل دوباره 6 کارخانه به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: مراکز خرید به صورت شبانه روزی برای پنبه کاران ارائه خدمات می کنند و بهای محصولات کشاورزان را نیز بالاتر از قیمت تضمینی دولت یعنی قیمت هر کیلو وش سفید را به مبلغ 55 هزار ریال خریداری کرده و بهای پنبه را نیز در همان لحظه پرداخت می کنند .

فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه محصول پنبه از زمان کاشت تا برداشت در هر هکتار برای 100 نفر اشتغالزایی فصلی ایجاد می کند ، افزود: وش سفید استحصال شده بعد از محلوج به کارخانجات نساجی در سراسر کشور ارسال می شود.

انتهای پیام/ع

برداشت پنبه در پارس آباد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنبه کشاورزان اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه

ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به امکان تولید خودرو پژو پارس تا پایان بهار ۱۴۰۳، شرایط انتخاب و واریز وجه برای بخشی از متقاضیان خودرو پارس XU7P بر اساس اولویت ثبت نام به شرح جداول پیوست ایجاد شده است.

متقاضیان فوق می‌توانند طی مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب و واریز وجه اقدام کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • قیمت پژو پارس افزایش یافت +جدول
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تصادف پژو پارس و کامیون در بم / ۲ کشته و ۶ مصدوم
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی