Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت الله محمد محدثی امروز 11 آذرماه در نشست اخلاقی با طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم شهرستان اظهار کرد: امروز تعداد شبهات بسیاری به واسطه شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. بعضی از این شبهات سبب گمراهی و بی‌اعتمادی شده و نکته مهم در این امر یک طرفه بودن انتشار این مطالب است که بی‌پاسخ نخواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت این موضوع به طلاب و روحانیون تأکید و عنوان کرد: اگر در دنیای مجازی و همچنین در میان جوانان شبهه‌ای مطرح شده باید قبل از اینکه سبب انحراف در دین گردد توسط طلاب و روحانیون پیگیری و پاسخ داده شود.

آیت الله محدثی با نقل خاطره‌ای اظهار کرد: در اوایل انقلاب که برای تبلیغ به شهر و روستاهای مختلفی سفر می‌کردیم شاهد این امر بودیم که برخی افراد به دلیل نبود روحانی مستقر در روستا، برخی از احکام را اشتباه اجرا می‌کردند اما در زمان کنونی و بهره‌مندی از امکانات روز شبکه‌های اجتماعی و وسایل ارتباطی مسئولیت روحانیون و طلاب بیشتر و حساس‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت انتشار احکام و مبانی دین فقط بر عهده طلاب و روحانیون نیست بلکه عموم مردم با مراجعه به روحانیون و حوزه‌های علمیه باید به دنبال پاسخ برای مسائل شرعی خود باشند. بسیاری از ما پیگیر مسائل مادی هستیم و گاهی با ایجاد تنش و اصرار آن را به دست می‌آوریم. در مورد مسائل معنوی هم باید اینگونه باشیم و برای به دست آوردن پاسخ به سوالات و مسائل شرعی باید پیگیری کنیم و تنبلی را کنار بگذاریم تا در پیشگاه الهی سرافکنده نباشیم.

رئیس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) با تأکید به علما و روحانیون گفت: برای پاسخ دادن به شبهات مومنان، نباید هیچگاه دست‌اندازی نکنیم و همیشه باید وقت خود را برای انتشار افکار درست دینی و اسلامی صرف کرد و به دنبال جذب جوانان به سمت فعالیت‌های مذهبی باشیم.

آیت الله محمد محدثی تا دو ماه گذشته به مدت 50 سال در سمت امام جمعه تایباد فعالیت ملی و مذهبی داشته و همچنین تاکنون تعداد بیشماری طلبه از محضر ایشان وارد عرصه جامعه شده است و فعالیت‌های دینی وی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها حوزه علمیه شبهات در دین محدثی تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الیاس داودی بعد از ظهر سه شنبه در جمع روحانیون عقیدتی سیاسی یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا، اظهار کرد: روحانیون به‌عنوان مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه، نقش مهمی در بصیرت بخشی کارکنان و خانواده‌های آنها در مقابل ترفندهای دشمنان دارند.

وی به نقش بصیرت بخشی و آگاه سازی روحانیون در جامعه اشاره کرد و افزود: باید بیش از پیش به این رسالت خطیر توجه شود.

رئیس دفتر امور روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا در ادامه سخنانش اخلاق را از صفات بارز و ارزنده انسانی برشمرد و گفت: از عناصر مهم و بنیادین که نقش بسزایی در گرمی و تداوم ارتباط با افراد دارد، خوش اخلاقی است.

حجت الاسلام داودی تاکید کرد: اسلام بر وجود این صفت حسنه در بین مسلمانان توجه خاصی داشته است.

کد خبر 6099581

دیگر خبرها

  • گروسی: گام‌های سختی باید برداریم
  • گروسی: ایران باید دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد
  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس