Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس آخرین اطلاعات واصله قرار است بودجه سال آینده را با دلار 5 هزار و 200 تومانی و فروش یک میلیون و 200 بشکه نفت خام در روز بندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،معصومه آقاپور علیشاهی ظهر امروز طی گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص لایحه بودجه سال 98 اظهار داشت: تا جایی که می‌دانم قرار نیست در بودجه سال آینده دلار 8 هزار تومان باشد و براساس اطلاعاتی که دارم قرار است نرخ دلار را 5 هزار و 200 تومان ببندند، میزان فروش نفت نیز یک میلیون و 200 بشکه در روز در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا برآورد هر بشکه نفت به قیمت 60 دلار صحیح است، بیان کرد: این میزان محقق نمی‌شود باید این نرخ تغییر پیدا کند، نمی‌توان هر بشکه نفت را 60 دلار به فروش رساند و نباید بودجه سال 98 را خوشبینانه تدوین کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: باتوجه به شرایطی که در پیش داریم باید برای بودجه سناریوی بدبینانه بنویسیم تا براساس آن هزینه‌ها را هماهنگ کنیم تا اگر بودجه هم محقق نشد به کسری بودجه اضافه نشود.

وی ادامه داد: فاجعه این است که بودجه‌ها را خوشبینانه می‌نویسیم و محقق نمی‌شوند، در واقع هزینه‌ها اتفاق می‌افتد اما درآمدها محقق نمی‌شود و هر سال با کسری بودجه مواجه هستیم و تلنبار این کسری‌ها باعث تورم افسارگسیخته در جامعه می‌شود.

آقاپور علیشاهی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط اوراق مشارکت در بودجه سال 98، اظهار داشت: در شرایط فعلی برای سال‌های 98 و 99 دولت نباید هیچگونه اوراقی را منتشر کند، همین اوراقی که الان داریم برای شهریو 99 است، حداقل برای دولت بعدی نباید اجازه بدهی بدهیم، نهایت آن شهریور 99 باشد.

این نماینده مجلس در خصوص کاهش وابستگی به درآمد نفتی و درآمد مالیاتی را افزایش دهد، اذعان کرد: به نظر من افزایش مالیات در واقع سوراخ کردن کشتی اقتصادی است، در شرایط فعلی فشار آوردن به بنگاه‌های اقتصادی و افزایش مالیات خودزنی اقتصادی در داخل کشور است.

وی با تاکید براینکه دولت باید مانع فرارهای مالیاتی شود، گفت: در شرایط فعلی با توجه به مسائلی که رخ داده است و کاهش ارزش پولی را شاهد بوده‌ایم، فرصتی برای افزایش صادرات غیرنفتی مهیاست تا از بازار 15 کشور همسایه استفاده کنیم.

آقاپورعلیشاهی متذکر شد: ایجاد پل‌هایی برای صادرات غیرنفتی به سایر کشورها نیز می‌تواند باعث افزایش درآمد کشور شود،  پتانسیلی که درباره کشورهای اوراسیا وجود دارد باعث می‌شود قسمتی ازکالاهای مان را با برند سایر کشورها به دنیا عرضه کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید بازار داخلی را نیز به دست آورد، توضیح داد: با افزایش نرخ دلار، برندها به شدت گران می‌شوند، این در حالی است که تقاضا از بین نمی‌رود بنابراین می‌توانیم با افزایش کیفیت، کالاهای داخلی را جایگزین برندها کنیم، این امکان پذیر نیست جز با حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، اگر به داد بنگاه‌ها کوچک و متوسط نرسیم آنها از پایان آذر به صورت دومینویی ورشکست می‌شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون  اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیمان سپاری ارزی تیشه به ریشه تولید است، تصریح کرد: ماده 13 و 16 قانون مقررات واردات و صادرات باید اصلاح شوند، پیمان سازی ارزی در شرایط فعلی، ریشه به تیشه تولیدکننده می زند، این دو ماده یا باید حذف شود یا باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

     

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس

پانصد و هفتاد ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف حل و فصل مشکلات تشکیل و در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه گفت: این نشست با طرح موضوعات ۲۸ بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و تعیین تکلیف یک واحد صنعتی تولید انواع قالب‌های پیشرفته فلزی و با ارائه نظرات کارشناسی در جهت حل مسائل و مشکلات و تولید بیش از پیش این واحد تولیدی موانع برگزار شد که در آن تصمیماتی درباره این مشکلات اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل استان فارس با نگاه تسهیلگری، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است