Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@14:56:31 GMT

شلیک گاز اشک‌آور؛ پاسخ دولت فرانسه به معترضان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۶۲۷۵

شلیک گاز اشک‌آور؛ پاسخ دولت فرانسه به معترضان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، شبکه المیادین گزارش داد: تنها پاسخ دولت فرانسه به مطالبات معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت، شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین‌های آب پاش است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پلیس فرانسه اعلام کرد هویت سه هزار نفر از کسانی که آن‌ها را "آشوبگر" نامید، شناسایی کرده و قرار است این افراد برای بازجویی تحویل (مقامات مربوطه) داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یکصد نفر از جمله چهارده عنصر پلیس فرانسه هم در درگیری با جنبش ضد سرمایه داری زخمی و دویست و هشتاد و سه تظاهرکننده بازداشت شدند.

موسی عاصی، خبرنگار المیادین در پاریس گزارش داد پلیس فرانسه از بامداد شنبه با برپایی موانع ایست بازرسی، همه ورودی‌ها به سمت خیابان شانزه لیزه را بست. شماری از اعضای جنبش ضد سرمایه‌داری که صبح زود آمده بودند توانستند وارد معروف‌ترین خیابان جهانگردی جهان (شانزه لیزه) شوند تا به این ترتیب، پیام آشکار خود را درباره اهداف این تحرکات اعلام کنند.

یکی از معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گفت: "معمولا در تظاهرات شرکت نمی‌کنم. اما اکنون اوضاع فرانسه، غیرقابل تحمل است. می‌بینیم که آن‌ها چگونه مالیات را برای ثروتمندان لغو کردند و برای صاحبان درآمد کم، افزایش دادند. با این اقدام، ثروتمندان غنی‌تر و تهیدستان هم فقیر‌تر خواهند شد."

خبرنگار گفت: آرامش، چندان طول نکشید. بلافاصله پس از ورود توده‌های مردمی به یکی از ورودی‌های اصلی شانزه لیزه، پلیس فرانسه به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک کرد.

یکی دیگر از معترضان تصریح کرد: "ما دیگر در کشور دموکراتیک زندگی نمی‌کنیم. به پشت سر من نگاه کنید و ببینید چگونه از پول مالیات‌ها برای مقابله با ما استفاده می‌کنند."

خبرنگار افزود دولت فرانسه که از پاسخ مثبت به خواسته‌های جنبش ضد سرمایه داری سر باز می‌زند، بر اقدامات خشونت بار تمرکز و شمار معترضان را نیز اندک اعلام کرده است.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه گفت: "ما از گفتگو استقبال می‌کنیم و همانطور که رئیس جمهور گفت از همه کسانی که می‌خواهند برای یافتن راهکار‌ها با دولت، اتحادیه‌ها و احزاب سیاسی همکاری کنند استقبال می‌شود."

یکی دیگر از معترضان گفت: "باید رئیس جمهور فرانسه کناره گیری کند. او گزینه دیگری ندارد. ما شنبه هر هفته اینجا حضور خواهیم یافت. مردم فرانسه قیام می‌کنند و مکرون در خارج از کشور می‌ماند."

خبرنگار در ادامه گزارش گفت: اگر در روز‌های باقی مانده تا شنبه آینده میان دولت و معترضان، هیچ گفتگویی صورت نگیرد در این صورت اوضاع به بن بست خواهد رسید و گزینه‌های پیش روی جنبش ضد سرمایه داری بسیار محدود خواهد بود وآن بازگشت به خیابان هاست. سخنان هر یک از طرف‌های درگیر با اظهارات طرف مقابل کاملا متفاوت است. طرفداران جنبش ضد سرمایه داری آرام نخواهند گرفت و آن‌ها به ادامه اعتراض‌ها تهدید کرده اند. اما دولت فرانسه از تصمیم افزایش مالیات عقب نشینی نمی‌کند و تنها پاسخ دولت تا این لحظه، شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین‌های آب پاش بوده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: المیادین المیادین گاز اشک آور شورش فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس آلمان به محل تحصن معترضان حامی فلسطین در «برلین» که حدود دو هفته پیش، مقابل دفتر صدراعظم آلمان با برپاکردن چادرهایی، تجمع کرده بودند تا اعتراض خود را به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان نشان دهند، حمله برد.

طبق گزارش شبکه راشاتودی، نیرو‌های پلیس به حدود ۲۰ چادری که مقابل دفتر صدراعظم آلمان بنا شده بود حمله کرد و دستکم ۷۵ نفر را بازداشت کرد. 

معترضان آلمانی خواستار توقف ارسال تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی هستند.

آلمان تنها کشوری نیست که دولت آن با حامیان فلسطینی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کرده‌اند، رفتار خشونت‌آمیز دارد. 

پیش از این نیز در کشور آمریکا، نیرو‌های پلیس به سمت معترضان حمله کرده و آن‌ها را بازداشت کردند.

مسئولان آلمانی، معترضان را به ارتکاب جرایم جنایی همچون تحریک به نفرت‌پراکنی علیه یهودیت و استفاده از نماد‌های غیرقانونی و سردادن شعار‌های ممنوعه متهم کرده است. 

سخنگوی پلیس برلین انجا دریشکه در توجیه این اقدام پلیس گفته است «تضمینی برای حفاظت از تجمعات در این نقطه از زمان وجود ندارد، زیرا امنیت و نظم عمومی به شدت در معرض خطر است».

روز جمعه، پلیس آلمان برای برچیدن چادر‌های معترضان اقدام کرد و تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که با معترضان درگیر شد و شروع به بازداشت آن‌ها کرد و این در حالی است که برخی از معترضان در حالی که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کردند، شعار می‌دادند «زنده باد فلسطین».

طبق گزارش پلیس آلمان، حدود ۱۵۰ افسر پلیس در مقابل دفتر صدراعظم آلمان مستقر شدند تا چادر‌ها را از میان بردارند. 

یکی از فعالان معترض گفت «ما آرام بودیم، اما پلیس هر روز با احمقانه‌ترین محدودیت‌هایی که برای ما تعیین می‌کند، ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد».

وی به دویچه‌وله گفت «آن‌ها، ما را از استفاده از زبان‌های غیر از آلمانی و انگلیسی منع می‌کنند، آن‌ها عبادات، سرود‌ها و کارگاه‌های ما را جرم میدانند و هم‌اکنون منطق رسمی آن‌ها این است که مبل‌های ما به علف‌ها آسیب می‌زنند. در آلمان، آسیب رساندن به چمن، بدتر از نسل‌ کشی است».

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر