Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، به نقل از ستاد اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، احمد وکیلی دبیر بخش نقاشی یازدهمین دوره جشنواره با اشاره به تفکیک شاخه‌های ده‌گانه هنرهای تجسمی در این دوره از جشنواره گفت: رویه قبلی که در چند سال گذشته در جشنواره تجسمی وجود داشت و رشته‌های هنرهای تجسمی در کنار یکدیگر داوری می‌شدند، باعث خلط مبحث می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط اجتماعی ما در حوزه هنر چندان تدوین شده نیست که نقاشی بتواند در کنار هنرهای جدید قرار بگیرند و یا خوشنویسی و عکاسی در کنار یکدیگر داوری شوند.

وی افزود: بنابراین جدا شدن این شاخه‌ها تصمیم بسیار درستی است که باعث می‌شود ارزیابی‌ها بهتر انجام شود. از سوی دیگر ارزش‌گذاری هر رشته هنری به صورت جداگانه باعث می‌شود جوانان گمان نکنند آخرین دستاوردها در هنر جهان، مربوط به هنر جدید است و باید حتما هنر جدید را دنبال کنند. با داوری رشته‌های مختلف آن‌ها متوجه می‌شوند که نقاشی و سایر رشته‌ها نیز زنده هستند، بازار دارند و هنرمند می‌تواند آنها را دنبال کند.

این نقاش مدعی شد: جشنواره تجسمی فجر برای اینکه موفق شود و در میان هنرمندان جایگاه خود را پیدا کند در وهله اول باید از حالت دولتی خارج شود. البته به دلیل اینکه بانی این جشنواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نمی‌توان آن را به طور کامل از بدنه دولت جدا کرد اما مانند جشنواره فیلم فجر می‌توان امور آن را به بزرگان هنر سپرد. 

دبیر رشته نقاشی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره معیارهای انتخاب آثار و داوری آثار نقاشی در جشنواره نیز گفت: بر اساس شعار معروف «بومی فکر کن، جهانی عمل کن» این گرایش در داوری آثار وجود خواهد داشت و آثاری انتخاب می‌شوند که به میراث غنی کشورمان توجه کرده اند و آن را با زبانی جهانی مطرح کرده‌اند. این شعار یک کلیدواژه بسیار خوب است و به ما می‌رساند که باید در آثار هنری به هویت توجه شود. حال تشخیص این که درک اشخاص از هویت چگونه است و تا چه حد عمق دارد یا اینکه جنبه توریستی در نگاه آنها وجود دارد، بر عهده داوران است.

وی در پایان یادآور شد: برای داوری آثار در وهله اول بر اساس تصاویر ارسالی آثار خوب جدا می‌شوند و بعد از آن اصل آثار به دبیرخانه تحویل داده می‌شود و از نقاشان می‌خواهیم با حضور در دبیرخانه به دفاع از اثر خود بپردازند. به نظر من جشنواره امسال در مراحل اولیه بسیار موفق حرکت کرده و طراحی آن خیلی خوب است. اگر در مراحل اجرایی کاستی در آن وجود نداشته باشد حتما به رخدادی تبدیل می‌شود که در سال‌های آینده تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

کریمیان در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه‌ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه