Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحیدعلی نجیمی، دانشجوی قهرمان دوی ۴۰۰ متر پاراالمپیک آسیایی است که با رکورد ۴۹.۹۸ مدال طلای این ماده را به گردن آویخت.

 گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسیر رسیدن به موفقیت راه‌های پرپیچ و خمی دارد؛ برخی با وجود موانع و محدودیت‌ها این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و ثابت کرده‌اند که با تلاش و پشتکار می‌توان بر مشکلات چیره شد و به موفقیت دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید علی نجیمی، دانشجوی روانشناسی و دندونده موفق کم بیناییست که توانسته در مسابقات پاراآسیایی در رشته دوی ۴۰۰ متر کلاس ۱۲ با رکورد ۴۹.۹۸ به مقام قهرمانی دست پیدا کند و مدال طلای این ماده را به گردن آویزد. همچنین در ماده ۲۰۰ سرعت با راه‌یابی به فینال، مدال طلای مسابقات پارا آسیایی را کسب کرده است.     نجیمی بعد از کسب دومین مدال طلای خود در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی، با خرسندی از رکوردی که برجای گذاشت، اعلام کرد که همه مردم ایران در مدال او سهیم هستند. این ورزشکار قهرمان، دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان است که با او به گفتگو نشستیم.
دانشجو: چقدر ورزش را در زندگی موثر می‌دانید؟
ورزش کردن به صورت حرفه‌ای و یا آماتور از نظر روحی و روانی و هم از نظر جسمی بر افراد بویژه دانشجویان تأثیرگذار است. از نظر علمی ثابت شده است که ورزش، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری به انسان برسد. برای همین نمی‌توان نقش ورزش را در تندرستی افراد ندیده گرفت، بویژه در دانشجویان که فرصت بیشتری را صرف مطالعه و درس خواندن می‌کنند، ورزش در سلامت آن‌ها نقش مهمی دارد و باعث می‌شود که در درس خواندن و کسب مطالب علمی هم موفق باشند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  فیلمی از وحید علی نجیمی قهرمان مسابقات پاراآسیایی   
دانشجو: ورزش دانشجویی در کشور ما در چه جایگاهی قرار دارد؟
تاکنون در هیچ کدام از مسابقات دانشجویی کشور شرکت نکرده ام و اطلاعی از وضعیت ورزش دانشجویان ندارم. در کشور ما ورزشکاران پارا المپیک تیم دانشجویی ندارند، در حالی که سایر ورزشکاران در تیم‌های دانشجویی حضور دارند. دانشگاه به عنوان پلی برای موفقیت آن‌ها در زمینه ورزش حرفه‌ای است، اما ورزشکاران پارا المپیک این شرایط را نداشتند که در تیم‌های دانشجویی حضور پیدا کنند.   دلیل این بی اهمیت بودن تشکیل تیم دانشجویی، شاید در اقلیت بودن دانشجویان ورزشکار پاراالمپیکی باشد. البته شاید در بین بانوان ورزشکار تیم دانشجویی پارالمپیک وجود دارد، اما تا کنون من در هیچ تیم دانشجویی و مسابقات دانشجویی شرکت نکرده‌ام.
دانشجو: از درس و دانشگاه‌تان برایمان بگوئید؟
در رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) مشغول تحصیل هستم. رشته روانشناسی آموزش غلبه بر استرس را یاد می‌دهد و این برای ورزشکاران بسیار مهم است که بر استرس غلبه کنند، البته در ادامه اگر قصد ادامه تحصیل را داشته باشم، رشته در رشته روانشناسی ورزش را ادامه خواهم دارد.  
اگر من هم شرایط سایر ورزشکاران را داشتم شاید تربیت بدنی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کردم، اما پزشکان اجازه تحصیل در رشته تربیت بدنی را به دلیل محدودیت به ما نمی‌دهند.
دانشجو: به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای چه مشکلاتی را در دانشگاه دارید، مسئولان به مشکلات شما توجه می‌کنند؟
مشکلات زیاد است، از مشکلات مالی تا سایر مشکلاتی که قهرمانان ورزشی با آن روبه رو هستند. البته شاید مسئولان دانشگاه ما هم نمی‌دانند که دانشجوی آن‌ها توانسته است که قهرمان ورزش پارا‌المپیک باشد و با امکانات معمولی به ورزش ادامه می‌دهد.   البته دانشگاه آزاد به قهرمانان ورزش پارالمپیک تخفیف شهریه داده و برای همین هم دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.     بخشی از مشکلات ما مربوط به زمان‌هایی است که در اردوی آمادگی هستیم. متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی استاد محور است و به دلیل اینکه نمی‌توانیم سرکلاس درس حاضر شویم، برای همین غیبت می‌خوریم. 
دانشجو: یقینا زمانیکه با مقام‌ها و رتبه‌هایتان پرچم ایران در مسابقات را به اهتزاز در آوردید خوشحال و حال خوبی داشتید، از احساستان برای ما هم بگویید
بسیار خوشحال بودیم و وقتی در دوره بازی‌های پاراآسیایی رکورد برجای گذاشتم، همه مردم ایران را در این موفقیت سهیم دانستم.
دانشجو: در حال حاضر چه برنامه دارید و آیا مسابقاتی را پیش رو دارید؟
برای کسب سهمیه مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۰ که قرار است در کشور امارات برگزار شود، آماده می شوم و تمام تلاشم را می‌کنم تا سهمیه ورود به مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورم.
دانشجو: توصیه شما به جوانان همسن و سال و جویای نام؟
باید تمام تلاش را برای موفقیت در مسیری که انتخاب کرده اند انجام دهند. هدف‌های بزرگی را انتخاب کنند و در طول مسیر توانایی هایشان را نشان دهند تا به موفقیت برسند. دوران دانشجویی در سنینی است که جوانان قدرت ریسک کردن دارند، پس از مواجه با خطر‌ها نترسند و برای هدفهایی ک گوشه ذهن دارند تلاش کنند و بجنگند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ورزشکار پارا المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است