Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس فراهان با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با حضور مسئولان برگزار شد تا در مواقع اضطراری همچون زلزله، آتش‌سوزی و …بتوانند از آموخته‌های خود استفاده کنند.
در این مانور که به صورت متمرکز در آموزشگاه دخترانه ارمغان دانش فرمهین برگزار شد، دانش آموزان مباحث پناه گیری، خروج اضطراری و امدادرسانی به مصدومان را به صورت عملی به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سجادی فرماندار فراهان در این مراسم گفت: با توجه به حادثه خیر بودن کشور ایران، فراگیری مهارت های لازم از جمله پناه گیری و خروج اضطراری در هنگام وقوع زلرله می تواند خسارت های این حادثه را به حداقل برساند.
وی اظهار کرد: بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیستند و هر لحظه امکان خطر وجود دارد لذا با عدم آمادگی در مقابله با خطرات احتمالی یک امر غیر طبیعی است و همیشه بایستی مهیای مقابله و رویارویی با حوادث باشیم.
سجادی اضافه کرد: از دانش آموزان خواسته شده تا آموزش های فراگرفته را به اعضای خانواده و افراد محله های خود نیز یاد دهند.

/files/fa/news/1397/9/12/1993449_615.jpg /files/fa/news/1397/9/12/1993450_288.jpg /files/fa/news/1397/9/12/1993451_837.jpg /files/fa/news/1397/9/12/1993452_620.jpg /files/fa/news/1397/9/12/1993453_505.jpg

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر