Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خانه ملت؛ ارسلان فتحی پور با بیان اینکه مطالبات معوق مسیر تولید را ناهموار می کند، گفت: بر اساس گزارش دستگاههای نظارتی در پایان شهریور سال گذشته از مجموع ۷۸۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانکها مبلغ ۱۳۶۰ هزار میلیارد ریال آن تبدیل به مطالبات غیرجاری  شده است که ۸۴ درصد آن مربوط به وام های کلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افزایش نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات ارایه شده یکی از مهم ترین معضلات شبکه بانکی کشور است، گفت:تجربه نشان داده که وصول نشدن مطالبات بانکها علاوه بر اتلاف وقت و منابع بانک صدمه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می  کند.

وی معتقد است وصول به موقع مطالبات باعث افزایش تولید ناخالص ملی و درآمدهای کشور خواهد شد چرا که با وصول به موقع، منابع به سمت تولیدات پربازده سوق داده خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی  مجلس هشتم و نهم مجلس شورای  اسلامی مطالبات معوق را یکی از دغدغه هاو مشکلات مدیران بانکی  و اقتصاد کشور  دانست و گفت: پرداخت نکردن مطالبات بانکها از سوی دانه درشت ها خیانت به تولید کشور  و تیر خلاصی به اقتصاد کشور است.

فتحی پور با اشاره به اینکه عرصه بر کارآفرینان و صنعتگران تنگ شده است از مسولین نظارتی خواست تا به صورت جدی به موضوع مطالبات معوق و  وام های  میلیاردی بپردازند.

رییس کمیسیون اقتصادی  مجلس هشتم و نهم مجلس افزود: با وصول مطالبات معوق بانکها قدرت تسهیلات دهی افزایش یافته و صورتهای مالی آنها بهبود می یابد.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«سیروس سجادیان» از حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

مردم نمایندگانی مطالبه‌گر و فراجناحی می‌خواهند

سجادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید گفت: به اعتقاد بنده، مردم در این دوره، مجلس و نمایندگانی مطالبه‌گر می‌خواهند؛ مجلسی که بتواند فراجناحی عمل کند و اصلی‌ترین و مهمترین دغدغه‌اش مردم باشد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد افزود: به طور حتم نمایندگان باید منافع ملی را اولویت اصلی خود دانسته و خود را ملزم به تحقق مطالبات مردم بدانند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد تنوع و تکثر از لحاظ گرایش سیاسی و حزبی بین منتخبان مجلس هستیم اما قطعاً باید تلاش شود که منافع عمومی قربانی مصلحت‌های حزبی نشود.

اولویت اصلی کشور حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین موضوعاتی که باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد به ویژه با توجه به حوزه تخصصی وی چیست؛ پاسخ داد: اولویت اول کشور موضوعات اقتصادی است و بر همین اساس و با توجه به شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب باید جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار قرار گیرد چرا که مشارکت مردم در امر تولید می‌تواند بسیار مؤثر باشد و به بهبود معیشت مردم، اشتغالزایی و توسعه متوازن استان و کشور کمک کند و زمینه مشارکت مردم را در عرصه اقتصادی فراهم کند.

سجادیان با بیان اینکه حل مشکلات و مسائل مربوط به اقشار کم درآمد به ویژه کارمندان، کارگران، کشاورزان و روستاییان و فرهنگیان و کسبه و شهروندان کم درآمد و … را به صورت ویژه پیگیری خواهم کرد افزود: در امور اقتصادی، موانعی برای مشارکت مردم وجود دارد که برخی از این موانع، مربوط به تولید، بانک‌ها و صدور و دریافت مجوز کسب و کار است که مجلس و دولت باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد و کار را برای مشارکت بیشتر مردم در تولید آسان کنند.

وی در خصوص اولویت استان فارس نیز گفت: یکی از اولویت‌های استان فارس موضوعات کشاورزی است که با توجه به شرایط حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد به صورت ویژه موضوعات مربوط به کشاورزی و مدیریت این حوزه دنبال خواهد شد و علاوه بر این اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم و پیگیری دغدغه‌های اصلی مردم نیز به صورت اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سجادیان در پاسخ به این سوال که اولویت شما در مجلس آینده حضور در کدام کمیسیون خواهد بود نیز گفت: در این زمینه نیز با نخبگان و متخصصان و مردم مشورت خواهم کرد اما در حال حاضر با توجه به نیاز شهرستان، کمیسیون کشاورزی و به لحاظ تخصصی نیز کمیسیون حقوقی قضائی و یا کمیسیون اجتماعی اولویت‌های بنده جهت حضور در کمیسیون‌ها با هدف خدمت بهتر به مردم کشور و حوزه انتخابیه‌ام و مردم خوب سه شهرستان مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد خواهد بود.

خشکسالی یکی از چالش‌های اصلی استان فارس است

وی در ادامه گفت: به اعتقاد بنده استان فارس دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های مختلف است که متأسفانه برخی از این ظرفیت‌ها مغفول مانده که با کمک دیگر نمایندگان در خصوص به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها تلاش خواهیم کرد.

سیروس سجادیان یکی از مهمترین چالش‌های استان فارس طی چند سال اخیر را خشکسالی دانست و گفت: برای رفع این چالش نیز باید به سمت مدیریت صحیح و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری و دیگر روش‌های علمی و تجریه موفق رفت.

توسعه گردشگری را به صورت جدی دنبال خواهم کرد

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های مغفول مانده استان فارس را موضوع گردشگری دانست و گفت: استان فارس بالاترین آمار آثار میراثی ثبت جهانی و ملی را در کشور دارد که متأسفانه آن‌گونه که باید از این ظرفیت استفاده نشده و بر همین اساس رفع موانع حوزه گردشگری که در نهایت اشتغالزایی و … را به همراه دارد نیز به صورت جدی توسط بنده دنبال خواهد شد.

کد خبر 6093115

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند