Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انسان سالم به خدا امیدوار است و نقش خدا را در زندگی بر مبنای صفات الهی، مشحون از خیر و لطف می داند، اگرچه با مصائبی رو به رو شود.
وی افزود: از مهم ترین مباحث مربوط به سلامت، ملاک‌های سلامت و شاخص‌های انسان سالم است، معنای سالم بودن می‌تواند از منظر مکاتب، جوامع و فرهنگ‌های مختلف متفاوت باشد، البته برخی از کلیات آن مورد اتفاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام همزبان، با استناد به آیه دو سوره صف خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: صادق و یکرنگ است و از دورویی و نفاق دور است.
وی از اهمیت داادن انسان کامل به مشورت با دیگران گفت و ادامه داد: انسان کامل خودرأی نیست و به مشورت و هم فکری با دیگران در کارها اهمیت می دهد، اما در عین حال سُست عنصر و وابسته نیست.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) یدآور شد: ایشان می‌فرمایند: از استعدادها و توانایی‌های خود شناخت صحیحی دارد و نسبت به خویش واقع بین است.
وی عمل صالح را از عوامل تاثیرگذار در شکوفا شدن استعدادهای نهفته در انسان کامل دانست و افزود: عامل دیگری که در کنار شناخت، زمینه‌ ساز رسیدن انسان به کمال مطلوب انسانی است، عمل صالح و کردار نیک و پرهیز از گناهان است. از دیدگاه قرآن، عمل صالح اگر با ایمان همراه شود، انسان را به سوی نور می‌کشاند و از ظلمت رهایی می‌بخشد و چنین عمل صالحی است که استعدادهای نهفته وجود انسانی را شکوفا کرده و انسان را به سوی کمال می‌برد.
حجت‌الاسلام همزبان، ضمن بازگو نمودن صفات ارزشمند انسان کامل تاکید کرد: انسان سالم صفات ارزشمند مانند احسان و نیکوکاری، وفاداری، امانت داری، صدق و راستی را در خود تقویت و از این رو صفات زشت مانند بخل، حسد، غیبت و تهمت را از خود دور می کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر

همزمان با هفته مشاغل نمایشگاهی در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) شهرستان صالح آباد استان خراسان رضوی افتتا‌ح شد. در این نمایشگاه هنرهای دانش آموزان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این نمایشگاه با هدف آشنایی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با انواع مشاغل فنی و کار و دانش در جهت انتخاب رشته صحیح برگزار شد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فتح الله برومندزاده  - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • سوپر پاس گل سامان سوخت! (ویدیو)