Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری آغاز به کار گالری دیلمان دوشنبه ۱۲ آذر با حضور علی مقدم حیدری مدیر هنری، هدیه مرتاضیان سرمایه‌گذار و رییس هیات مدیره گروه «هنربانی آوام» و کوروش قاضی مراد هنرمند خوشنویس در گالری دیلمان برگزار شد.

علی مقدم حیدری مدیر هنری گالری دیلمان در ابتدای نشست درباره فعالیت این گالری گفت: گالری دیلمان از ۱۶ آذر با نمایشگاه مجسمه‌های سیمین اکرامی آغاز به کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در گالری دیلمان برنامه منظمی برای معرفی هنرمندان جوان و احترام به پیشکسوتان هنری داریم. معرفی هنرمندان جوان شامل برنامه‌ریزی برای شناساندن آنها و رساندن کارها به سطوح مختلف حرفه‌ای و بازارهای بین‌المللی است.

وی افزود: در این گالری بدون دریافت هزینه‌ای اقدام به برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان خواهیم کرد و برنامه‌ریزی طولانی مدت برای هنرمندان خواهیم داشت.

مقدم حیدری درباره حضور هنرمندان کمتر شناخته‌شده در گالری دیلمان بیان کرد: در نظر داریم تا جایی که بتوانیم حرفه‌ای کار کنیم و سعی کردیم از هنرمندان جوان با استعداد در کنار هنرمندان پیشکسوتی مثل سیمین اکرامی که زیر حجاب معاصر بودن، مانده‌اند استفاده کنیم.

هدیه مرتاضیان نیز درباره فعالیت گالری دیلمان در خارج از ایران گفت: در حال انجام رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی شعبه خارج از کشورمان هستیم. در این ارتباط کارمان در فضای بین‌المللی را با شهر نیویورک آغاز خواهیم کرد و سپس کارمان را در دیگر کشورها گسترش خواهیم داد. امیدوار هستم تا با آغاز فعالیت گالری دیلمان فضای هنر و معماری را با هم آشتی دهیم. همچنین جای خالی هنر ایران در فضای بین‌المللی احساس می‌شود و امیدواریم هنرمندان ایرانی بتوانند جایگاه هنر ایران را بازگرداند.

کوروش قاضی مراد هنرمند خوشنویسی که با گالری دیلمان همکاری دارد، در سخنانی گفت: من از سال‌های دور علی مقدم حیدری را می‌شناسم و خیلی خوشحالم که در ابتدای جوانی گالری‌داری را آغاز کرده است. من با گالری‌های محدودی کار کردم که مشکلات زیادی با هنرمندان داشتند اما می‌دانم که علی مقدم درد هنرمندان را می‌داند و به همین دلیل خوشحالم با این گالری همکاری دارم.

مقدم حیدری در ادامه با بیان اینکه با مجموعه‌داران هنری تعامل داریم، گفت: ۶ برنامه منظم نمایشگاه تا آخر سال داریم و مجموعه کارهای هنرمندان این نمایشگاه‌ها را به صورت قسطی خریداری کردیم. لازم است بدانید قبل از افتتاحیه نمایشگاه‌ها، تبلیغات گسترده‌ای برای فروش این آثار انجام می‌دهیم، حتی یکی از این مجموعه‌های هنری به طور کامل فروش رفته است.

وی در مورد توجیه اقتصادی برپایی نمایشگاه‌ها و رایگان برگزارشدن نمایشگاه هنرمندان بیان کرد: چون خودم هنرمند بودم، با دغدغه‌های هنرمندان آشنا هستم. می‌دانم قیمت‌ها در گالری‌ها افزایش یافته است و به همین دلیل هزینه‌های تبلیغات و شارژ نمایشگاه را رایگان خواهیم کرد، البته درصد معمول همه گالری‌ها را از هنرمندان دریافت می‌کنیم.

مدیر هنری گالری دیلمان با اشاره به برنامه‌های گالری درباره هنرهای جدید، یادآور شد: یکی از اهداف گالری دیلمان علاوه بر مباحث مادی، توجه ویژه به کیفیت آثار هنری است، بنابراین حتما هنرهای جدید را نیز به نمایش خواهیم گذاشت.

مقدم حیدری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در شرایط اقتصادی کنونی، چه برنامه‌ای برای ترغیب مشتریان عادی دارید، گفت: در همین شرایط اقتصادی نامناسب، مدت یک سالی که فعالیت‌مان را آغاز کردیم فروش خوبی را شاهد بوده‌ایم حتی به نسبت یک سال پیش، با وضعیت بهتری از نظر فروش آثار روبرو بوده‌ایم. برای ترغیب مشتریان عادی که از هنر سررشته‌ای ندارند، برنامه‌هایی داریم و با شیوه‌های مختلف آنها را ترغیب به سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. برای مثال یکی از مشتریان که با کارهای فریدون آو آشنایی نداشت را ترغیب کردیم تا اثری از او را خریداری کند که بعد از یک ماه ارزش این اثر دوبرابر شد و مشتری ما نیز ترغیب شده است تا در خرید آثار هنری سرمایه‌گذاری کند.

مقدم حیدری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره نحوه قیمت‌گذاری آثار هنری گالری بیان کرد: قیمت‌گذاری آثار توسط کارشناسان ما به همراه خود هنرمند انجام می‌شود و رنج قیمتی آثار از زیر ۱۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی درباره حضور هنرمندان خارجی در گالری دیلمان اظهار کرد: هنرمند خارجی توجیه اقتصادی برای ما ندارد و به همین دلیل با احتیاط وارد این موضوع خواهیم شد، مگر اینکه زیرساخت‌های حضور هنرمندان خارجی در گالری مهیا شود.

مقدم حیدری در پایان گفت: سیمین اکرامی، لادن بروجردی، ارسیا مقدم، مهری سراج، فریناز نصیرپور، حامد مصطفوی و کوروش قاضی مراد از هنرمندانی هستند که مدت یک سال با گالری‌ دیلمان همکاری دارند و مجموعه آثار آنها را به صورت قسطی خریداری کرده‌ایم.

نمایشگاه مجسمه‌های سیمین اکرامی با عنوان تخریب، جمعه ۱۶ آذر در گالری دیلمان به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان ظفر (دستگردی) نبش خیابان کودکان غزه، شماره ۵۰ آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبر 4474763

منبع: مهر

کلیدواژه: مجسمه نقاشی نمایشگاه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای تحقق رشد تولید در آموزش، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی در کشور با حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نهضت پلاتوسازی در دستور کار قرار دارد تا در تمام شهر‌ها و استان‌ها بتوانیم پلاتو‌های قدیمی را احیا و پلاتو‌های جدیدی دایر کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدالت فرهنگی و نگاه به استان‌ها در اقدام‌های عملیاتی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: در انتهای سال قبل، وزارت فرهنگ مبالغی را برای انجمن‌های هنری در استان‌ها تخصیص داد که ارسال شده و امید است به تولید آثار در استان‌ها منتهی شود.

وی افزود: استان‌ها و انجمن‌های مختلف اعداد و ارقام متفاوتی از این بودجه دارند؛ نسبت به این که در استانی تولیدات تئاتری که داشته بیشتر یا کمتر بوده مبالغ تا حدودی کم یا زیاد شده است.

محدودیت‌های منابع برطرف می‌شود

سالاری گفت: امسال امیدواریم منابعی که سال گذشته محدود بود مقداری افزایش پیدا کند و اتفاق بهتری بیفتد، اما همه منابع به استان‌ها تخصیص می‌یابد و انجمن‌های استانی از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال، از آنجایی که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف نام‌گذاری شده، تلاش کردیم در تمام بخش‌های ادارات‌کل زیر مجموعه معاونت هنری از جمله آموزش که عمدتا آموزشگاه‌ها در ذیل مردم تعریف می‌شوند و مردم و هنرمندان هستند که آن‌ها را اداره می‌کنند، صدور مجوز‌ها و دریافت امکانات مالی از بانک‌ها را تسهیل کنیم، البته باید کمک کنیم فرآیند‌های جذب و تولید آثار هنری بهتر شود.

المپیاد آموزش هنر به صورت المپیکی و تیمی برگزار می‌شود

سالاری گفت: المپیاد آموزش هنر مهمترین اتفاق حوزه آموزش است، که به صورت المپیکی و تیمی امسال برگزار می‌شود، این رویداد در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ تیم‌ها در سه بخش با هم رقابت می‌کنند و نهایتا تیم یا همان آموزشگاه قهرمان معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد کمک می‌کند این آموزشگاه‌ها فعال‌تر شوند و تولیدات بهتر و تیم‌ها و گروه‌های هنری خوبی شکل بگیرد و تصورمان این است که المپیاد این کار را خواهد کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح المپیاد آموزش هنر آماده و کار‌های آن انجام شده و امسال عملیاتی می‌شود.

سالاری گفت: در حوزه تئاتر تلاش کردیم با جذب بودجه‌های تولیدی با حمایت وزیر و بخش‌های بودجه‌ای مجموعه، بتوانیم آثار خوبی را از هنرمندان برجسته تئاتر به تولید برسانیم، زیرا برخی از این هنرمندان اکنون به دلیل این‌که منابع مالی ندارند از میدان کنار رفته‌اند. اگر این منابع تامین شود به عرصه برگشته و کار‌های خوبی تولید می‌کنند.

وی افزود: حوزه موسیقی هم مانند تئاتر است، با هماهنگی خوبی که با بنیاد رودکی انجام شده، قرار است یک سری آثار فاخر را با هزینه و کمک بنیاد رودکی عملیاتی کنیم که بتوانیم تولید این آثار را بالا ببریم.

سفارش آثار تجسمی با تامین اعتبارات لازم

سالاری اظهار داشت: در حوزه تجسمی هم به دلیل این‌که تشکل‌ها و انجمن‌های تجسمی تکثر دارند، تلاش می‌کنیم هم تولید آثار و هم سفارش خرید برای آثار را با تامین اعتبارات انجام دهیم.

معاون وزیر فرهنگ: نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

خرید آثار هنرمندان برای موزه

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر اتفاق خوبی در حوزه بودجه و تامین اعتبارات بیفتد، امسال می‌توانیم شاهد باشیم که یک سری آثار هنرمندان برای موزه‌ها خریداری و یک سری از این آثار نیز برای موضوعات خاص تولید شود و از جمله، حضور در جشنواره‌های خارج از کشور را بیشتر کنیم که هنرمندان دیده شوند.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که هنرمندان دارند این است که هزینه سفر بالاست و از این طرف، هنرمندان اگر کمک مجموعه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف حکومتی نباشد، نمی‌توانند آثار خود را در خارج از کشور عرضه کنند، باید این اتفاق را تسهیل کنیم.

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان