Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیصد و بیست و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز به منظور بررسی مشکلات شرکتهای دانش‌بنیان در زمینه مالیات و بیمه با تاکید بر توسعه و تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز در این نشست موضوع فناوری و نوآوری را در توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: امروزه تقسیم‌بندی کشورها به جوامع نوآور و کمتر نوآور تغییر یافته و ارتقا و بهبود سطح زندگی به نوآوری در فناوری وابسته است و پارک علم و فناوری البرز تلاش دارد محیط و شرایط مساعد و مطلوبی را برای شرکت‌های پذیرش شده ایجاد کند تا بتوانند محصولات نوآورانه خود را در شرایط مناسبی تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه مهندس کامکار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز نیز گفت: با توجه به اهمیت موضوع علم و فناوری، بازدیدهای میدانی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در استان البرز صورت گرفته و درقالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیازهای آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تعداد شرکت‌های فناور پذیرش شده پارک علم و فناوری البرز تا به امروز حدود 125 شرکت است و فضای کاری اختصاص یافته به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عضو تقریباً به هفت هزار مترمربع افزایش یافته است.

پیش از برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اعضای کارگروه از نمایشگاه دائمی محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری البرز و برخی دفاتر و کارگاه‌های تولیدی شرکت‌های مذکور بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاوردهای فناوران این مجموعه آشنا شدند.

این نشست به ریاست مهندس کامکار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز و به دبیری دکتر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، با حضور دکتر ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز در محل این پارک برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: البرز پارك علم و فناوري شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دریامحور استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که دولت دنبال می‌کند افزایش سهم مردم در اقتصاد است، از این رو با توجه به ظرفیت‌هایی که در دریا نهفته است باید تلاش کنیم تا با تعریف پروژه‌های جدید ذیل سیاست‌های نه گانه توسعه دریامحور این هدف را تحقق ببخشیم.

وی با تاکید بر لزوم حاکم کردن روح مردمی بر توسعه دریامحور افزود: ضرورت دارد الزامات زیست محیطی کاملاً در طرح‌های دریاپایه رعایت شده و از توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: دریا فرصت‌های ناشناخته زیادی دارد که می‌توان با شناسایی و معرفی آن‌ها به نتایج مثبتی دست پیدا کرد برای این مهم باید مطالعات فرصت های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه‌گذار به صورت همزمان در دستور کار قرار گیرد تا این دو مکمل همدیگر باشند.

وی همچنین خواستار آغاز مطالعات و شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی دریا در کارگروه مطالعات دریاپایه شد تا در حوزه توسعه دریامحور با دست پر از سرمایه گذاران استقبال شود.

مهدی دوستی با اشاره به تعریف ۱۰ سکونتگاه ساحلی در سواحل جنوبی کشور، گفت: تکمیل کرویدورهای بزرگراهی در جنوب کشور از اهمیت استراتژیکی برای توسعه اقتصاد دریا محور برخوردار است از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به مسئولیت سنگین خود در این حوزه عمل کند چرا که کرویدورها می‌توانند مزیت‌های نسبی منطقه را ارتقا دهند.

استاندار هرمزگان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه توسعه دریامحور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر رونق گردشگری موجب توسعه بنادر آفتاب و چارک نیز خواهد شد از این رو انتظار داریم این مهم برای تقویت ارتباط زمینی کیش با سرزمین اصلی مورد توجه قرارگیرد.

کد خبر 6093803

دیگر خبرها

  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد