Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما ، محمد شریعتمداری در مراسم روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پیش از این۱۴ نوبت بسته حمایتی گرفته اند و این بار دفعه ۱۵ است و اختلال اندکی در توزیع این نوبت گزارش شده است.وی همچنین گفت: توزیع بسته حمایتی کارمندان آموزش و پرورش تمام شده  و حالا نوبت بازنشستگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته حمایتی دولت شامل تمام افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، کارمندان دولت، بازنشستگان و روستایی‌ها و عشایری که زیر سه میلیون تومان حقوق می گیرند می‌شود. افرادی که در هیچ گروه نیستند اما کمتر از ۳ میلیون درآمد دارند نیز می‌توانند اطلاع دهند تا به آنها نیز بسته حمایتی داده شود.


درددل های بی پرده معلولان با شریعتمداری


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز دوشنبه دوازدهم آذر در جشن روز جهانی افراد دارای معلولیت در تالار اندیشه حوزه هنری حاضر شد و پیش از سخنرانی از معلولان خواست درد دل ها و سخنان خود را بدون تعارف، بی پرده و بدون برنامه ریزی قبلی با او در میان بگذارند.


در این نشست که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، معلولان حاضر با استقبال از اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار شنیده شدن درد دل هایشان شده است به عمده ترین مشکلات خود اشاره کردند .
سهیل معینی که دارای معلولیت نابینایی است در کنار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و تاکید کرد: منطبق با فلسفه امروز و به نمایندگی از معلولان حاضر در این جمع به طور غیررسمی حرف می زنم و می خواهم بگویم همه دلیلی که ما امروز گردهم آمده ایم قانون حمایت از حقوق معلولان است .
وی ادامه داد: برای تصویب این قانون شش سال زحمت همه جانبه کشیده شده است و نمایندگان سازمان های مردم نهاد در تصویب این قانون نقش به سزایی داشته اند؛ اگر معلولان خود را باور کنند قطعا به نتیجه می رسند و تصویب این قانون با کمک تشکل های مردم نهاد استثناء است. بنابراین این دست آورد بزرگ ما معلولان کشور است و باید خود را باور کنیم تا زندگی میلیون ها نفر از معلولان با امکانات برابر همراه باشد . امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبل از صحبت خود اصراردارد که نماینده ای از سازمان های مردم نهاد و چندین معلول حرف های خود را بدون برنامه قبلی بگویند. امروز روز جهانی معلولان است و این کار وزیر برای ما ارزشمند است و امیدواریم در دوره مدیریت شریعتمداری شاهد تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های معلولان با مشارکت خودشان باشیم . تمام وزارتخانه ها باید درقبال معلولان پاسخگو باشند و خواستار راه اندازی کمیته هماهنگی معلولان ذیل شورای عالی رفاه هستیم.


بیمه خدمات توانبخشی و برقراری حقوق برابر رسیدگی شود


 در ادامه چند فرد ناشنوا، نابینا ، معلولان از ناحیه پا و ... خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی، بیمه خدمات توانبخشی، اجرای حقوق معلولان، تکریم معلولان، برقراری حقوق برابر، افزایش اعتبارات در لایحه بودجه سال 98 برای اجرایی شدن تمام عیار قانون حمایت از معلولان  شدند .
یکی دیگر از معلولان گفت: دلمان می خواهد صحبت مسئولان همراه با عمل باشد.
معلول دیگری گفت: با همسر و پسرم، سه معلول در یک خانواده هستیم و فرزندم به تازگی مستمری گرفته و مستمری کامل دریافت نمی کند و بیکار است و برای فرزندم کاری انجام نشده است و برای گرفتن یک نامه گزارش مددکاری چند روز معطل شده ام و خواستار تکریم بیشتر مددکاران هستم.
معلول دیگری اظهار کرد: از ایستادن طولانی مدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شنیدن سخنان ما سپاسگزاریم که شریعتمداری پاسخ داد این کار وظیفه است.
وی اضافه کرد: اینکه وزیر به یاد معلولان است برای ما دنیایی ارزش دارد . خود و همسرم درگیر معلولیت و بیکاری هستیم و مشکلات معیشتی فراوان داریم و افرادی که گران فروشی می کنند بدانند که بی انصاف هستند و بی انصافی آنان موجب رنج ما شده است. پنج سال است که درخواست ولیچر داده ایم اما موفق نشده ایم. هیچ فردی را نداریم که کمک دست ما باشد ، باور کنید اگر فردی تنها با ما سلام و علیک کند به ما انگیزه و انرژی ادامه زندگی می دهد .


اشتغال معلولان دارای تحصیلات پیگیری می شود


یکی دیگر از حاضران گفت که مادر یک معلول 30 ساله هستم که دارای دکترای ریاضیات و بیکار است و با مشکلات فراوانی دست و پنجه  نرم می کنند.شریعتمداری در پاسخ به این فرد تاکید کرد: اشتغال معلولان دارای تحصیلات و توانمندی های عالی را پیگیری می کنیم.

معلول دیگری مشکل تعاونی مسکن و استخدام معلولان را نیز مطرح کرد.


عکس گرفتن با معلولان مشکلی را حل نمی کند 


یکی از ناشنوایان حاضر که خود را رئیس کانون ناشنوایان ایران  معرفی کرد و با کمک مترجم زبان اشاره سخن می گفت از حضور شریعتمداری در این جمع ابراز خوشحالی کرد و گفت: شما آمده اید و به حرف های ما گوش می دهید . نمی دانم باید روز جهانی معلولان را تبریک بگویم یا نه چون عکس گرفتن با معلولان مشکلی را حل نمی کند  و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان حاضر خواست نشست با معلولان و شنیدن مشکلات آنان را هر سه ماه یک بار برگزار کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افراد دیگری که موفق به صحبت نشدند خواست که مشکلاتشان را مکتوب به دست او بدهند تا شخصا نامه های این افراد را بخواند.
مشکلات شهری  برای معلولان ، ساماندهی سامانه معلولان ، افزایش حداقل دستمزد معلولان، غیراستاندارد بودن عصا و سایر ابزار مورد نیاز معلولان ، نبود حمایت حقوقی ( وکیل ) برای حل مشکلات معلولان و ..... از جمله مشکلاتی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شریعتمداری توزیع بسته حمایتی پیامک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!

طرفداری| نام بازیکن پرسپولیس در این تیم عوض شد!

عبدالکریم حسن بازیکن قطری پرسپولیس با وجود مدت کوتاهی که در این تیم حاضر شده، بین اعضای تیم و هواداران محبوبیت خاصی دارد. این بازیکن قطری در اقدامی جالب از همبازیان خود درخواست کرده که به جای نام «عبدالکریم» او را با نام «کیمو» صدا بزنند!

به نقل از فاس، این اسم جالب هم با استقبال پرسپولیسی‌ها روبرو شده و به همین خاطر عبدالکریم را با این نام جدید صدا می‌کنند. این بازیکن به شوخی به هم‌تیمی‌های خود گفته که ارتباط خوبی با نام فعلی‌اش ندارد و او را کیمو صدا بزنند!

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی