Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@05:25:50 GMT

وزارت اقتصاد هرگز نباید درگیر امر تصدی‌گری شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۵۹۸۱

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در مراسم روز حسابدار که از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور با حضور ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر حسابرسی دستگاه‌های دولتی که توسط معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور و سازمان حسابرسی صورت می‌گیرد، در ابعاد بزرگ‌تری، سازمان امور مالیاتی کشور گردش مالی بخش خصوصی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تقارن برگزاری مراسم روز حسابدار با روز "قانون اساسی" تصریح کرد: برای مجریان این عرصه، قانون‌مداری و قانون‌گرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دژپسند با بیان اینکه نظرات متخصصان حوزه حسابرسی می‌تواند در حکمرانی خوب کمک کند، تاکید کرد: مواردی مانند شفافیت، پاسخ‌گویی، حسابداری، گزارشگری مالی و استانداردهای حسابداری به‌ویژه حسابداری بخش عمومی به‌طور زنجیر وار به‌ هم متصل هستند و نمی‌توان هیچ کدام را جدا از هم در نظر گرفت.

وزیر اقتصاد افزود: در حال حاضر برای داشتن بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، نیازمند داشتن حسابداری تعهدی هستیم که باید استانداردهای حسابداری نیز در اجرای آن لحاظ شود.

وی گفت: زمانی که از بنگاه تولیدی به‌عنوان واحدی که در آن قیمت تمام شده کالا یا خدمات قابل شمارش است به بخش دولتی ورود می کنیم، موضوع حسابداری معنای متفاوتی پیدا می کند.

دژپسند افزود: این موضوع به این دلیل است که کالا یا خدمات شمارش پذیر در بخش دولتی تولید نمی شود، برای نمونه در زمینه امنیت نمی توانیم این ارزیابی را به طور دقیق انجام دهیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در واقع ارزیابی قیمت یک کالای تولیدی یک بنگاه با یک سازمان که خدماتی مانند امنیت ارائه می‌دهد، متفاوت است؛ حال چگونه قیمت تمام شده این خدمت را می‌توان ارزیابی کرد.

دژپسند یکی از ارکان مهم فعالیت‌های مرتبط با وزارت اقتصاد را، "حسابرسی" عنوان کرد و اظهار داشت: معتقدم، وزارت اقتصاد درباره موضوع حسابرسی، جز در موارد خاص، هرگز نباید درگیر امر "تصدی‌گری" شود. البته ممکن است درباره حسابرسی برخی حرفه‌ها، تشکل خاصی وجود نداشته باشد یا در پاره‌ای موارد حاکمیتی، ضرورتاً، نیاز به ورود و دخالت سازمان حسابرسی باشد که این، جزو استثنائات خواهد بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در هر حال، اصل بر این است که حسابرسی در کشور، باید توسط جامعه حسابدارن صورت گیرد و این البته نیازمند برخی سازماندهی‌ها و مقدمات از سوی وزارت اقتصاد است. ورود وزارت اقتصاد به این حیطه باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که هیچ فاصله‌ای بین این وزارتخانه و جامعه حسابداران، درباره نحوه انجام وظایف قانونی وجود نداشته باشد.

دژپسند تصریح کرد: احساس ما این است که به‌شدت به این جامعه بزرگ، حرفه‌ای و اصیل نیازمندیم و این نیاز با گذر زمان، روز به روز ابعاد و گستره بیشتری پیدا می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرهاد دژپسند روز حسابدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

رامیار فرزان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوخگی یک بیماری بسیار شایع است و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: توده‌ای از مردم با سوختگی درگیر هستند در حالیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری اند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره در دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می‌خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشور‌های توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است، افزود: کشور‌های توسعه نیافته ۲۰ برابر کشور‌های توسعه یافته دچار سوختگی می‌شوند.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می‌توان در کاهش سوختگی‌ها موثر شود.
دکتر طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه ۵۰۰ مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ است و عمده و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • علی دایی در نوکمپ؛ فرگوسن در جام جهانی
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند