Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیری است که حکایت های زیادی از طولانی شدن پروژه های راه و شهرسازی در استان کهگیلویه وبویراحمد چنان آوازه گوشش است که حتی برای تنها 10کیلومترباید بیش از 13سال صبر کرد تا مردم از وضعیت مدیریت های ضعیف و کارشناسی های آبکی همچنان نالان باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، پروژه های عمرانی بیشترین نقش را در رفع مشکلات جوامع شهری و روستایی دارند که اگر سرعت به همراه نظارت اصولی مطابق با استاندارهای قابل قبول رعایت شود، بدون شک این همه هزینه و اعتبار تا سال ها چنان بر دل مردم خواهد نشست که همه را شاد و خندان خواهیم دید اما اگر قدری این نظارت ها ضعیف شود و پروژه ها نیز طولانی شوند نه عمری از سازه ها می ماند و نه اعتباری بلکه تنها تابلوی از ضعف مسئولان در پیشگاه مردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

--- --- ---

 

مردم شهرستان های کهگیلویه و لنده سال های سال است که شاهد عملیات راهسازی در جاده سوق به دهدشت یا بهتر بگوییم جاده خون هستند که عملیات اجرایی بیش از 10کیلومتر در آستانه عبور از 14سالگی است که در این سال ها چه مادران، پدران و فرزندانی که قربانی بی تدبیری مسئولان برای 10کیلومتر جاده ان هم در مدت 13سال شده اند.

چرا مدیریت ضعیف برخی مسئولان باعث هدر رفت اعتبارات و ایجاد نارضایتی عمومی می شود؟ چرا در برخی شهرستان های همین استان چنین پروژه های در کمتر از دو یا سه سال به بهره برداری می رسند و این پروژه همانند گاو پیشانی سفید همچنان در کهگیلویه خودنمایی می کند و دست اندازها و چاله چوله های آن علاوه بر مخاطرات جانی باعث ضرر و زیان های مالی به شهروندان و وسایط نقلیه نیز شده است.

 

--- ---

 

در برهه های مختلف زمانی چنان دستگاه های سنگین راهداری را در این محور مستقر می کنند که همه مردم را به این فکر فرو می برند که این پروژه بالاخره پایان خوشی بر همه داغ های دیده شده است ولی با گذشت چندین ماه دوباره به وادی فراموشی سپرده می شود و در بارندگی ها حفره حفره می شود و خودرها همچنان با ورود به این جاده گویی بر طبل بی تدبیری می نوازند مسافران را به بالاو پایین می کوبند.

مردم شهرهای سوق و لنده و دهدشت سال های است که چشم انتظار وعده های داده شده و عمل نشده مسئولان هستند هرچند چند ماه پیش نیز وعده اتمام این پروژه را تا دهه فجر 97دادند که امیدواریم این بار نیز شاهد تحقق وعده های آنان باشیم چرا که مردم بهترین قاضی برای تشخیص حق و باطل از همدیگر هستند.

 

--- ---

 

البته تلاش های صورت گرفته در این سال ها را نباید فراموش کنیم ولی سزاوار نیست 10کیلومتر راه 13 سال طول بکشد وگر نه مردم طعم شیرین خدمت را به خوبی می چشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به اراضی دهدشت غربی نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 17 سال پیش پروژه آبرسانی به اراضی دیم دهدشت غربی آغاز شد، ولی هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است، هرچند در دولت سیزدهم سرعت عملیات اجرایی تسریع داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه ملی تأمین آب اراضی دهدشت غربی از طریق رودخانه مارون با هدف تأمین 49 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز 5 هزار و 500 هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا در سال 87 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در خرداد سال 90 شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه آب مورد نیاز 3 هزار و 322 هکتار به صورت تحت فشار و 2 هزار و 325 هکتار دیگر را به صورت ثقلی تأمین می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری از آن، شاهد اشتغال 5 هزار نفر هستیم.

به گزارش تسنیم، دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار، از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده، اما به علت مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور، با کمبود آب مواجه است و ماهیت تپه ماهوری این دشت نیز سبب بروز مشکل در امر آبیاری آن شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد