Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «وال استریت ژورنال» بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گزارش داد ظرف چند روز آینده یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس مستقر می‌شود تا به طولانی‌ترین غیبت دو دهه اخیر ناوهای هواپیمابر آمریکایی در این منطقه پایان دهد.

ناو هواپیمابر «یو. اس. اس جان استنیس» ظرف چند روز آینده به خلیج فارس می‌رسد تا از عملیات‌های هوایی آمریکا در افغانستان و سوریه پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، ناو هواپیمابر «یو. اس. اس جان استنیس» و ناوگروه همراه آن تا پایان هفته جاری در خلیج فارس مستقر می‌شود. در هشت ماه گذشته، این اولین بار است که یک ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه می‌آید. وال استریت ژورنال نوشته این ناو قرار است از عملیات آمریکا در سوریه «علیه بازمانده‌های داعش» و همچنین جنگ در افغانستان پشتیبانی کند. با این حال، این روزنامه اما حضور این ناو در خلیج فارس را «قدرت‌نمایی در برابر ایران» توصیف کرده است.

یک مقام آمریکایی با بیان اینکه این ناو قرار است دو ماه در منطقه حضور داشته باشد و بخش اعظم حضورش را هم در خلیج فارس بگذارند، گفته استقرار این ناو قطعا در برابر هرگونه «فعالیت خصومت‌آمیز ایران در آب‌های منطقه، بازدارندگی ایجاد می‌کند.»

در حالی که در ده‌های گذشته حضور ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس به امری دائمی بدل شده بود، امسال پس از آنکه ناو «یو. اس. اس تئودور روزولت» منطقه را ترک کرد، واشنگتن ناو جایگزینی به خلیج فارس اعزام نکرد. پنتاگون این اقدام را بخشی از برنامه خود برای افزایش «انعطاف‌پذیری» و «پیش‌بینی ناپذیری» نیروی دریایی توصیف کرده است.  / فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • دریادار تنگسیری: خلیج‌فارس جای بیگانگان نیست
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ