Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:00:52 GMT

لحاظ کردن محیط زیست در صنایع گریز ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۴۰۱۳

لحاظ کردن محیط زیست در صنایع گریز ناپذیر است

تهران - ایرنا- رییس موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش گفت: امروزه با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست، لحاظ کردن این مقوله در فعالیت صنایع گریزناپذیر است و باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، زهرا رنجبر امروز سه شنبه در همایش ملی مواد رنگزا، محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به تاثیر رنگ بر محیط زیست افزود: هر کشوری زیست بوم خودش را دارد از این رو زمانی می توانیم بگوییم موفق هستیم که بتوانیم از منابع کشور خود به طور صحیح استفاده کنیم و همزمان نیز محیط زیست حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: توسعه پایدار به معنای حفظ منابع برای نسل های آینده است، در واقع ما امانتدار محیط زیست و منابع طبیعی هستیم و باید به نسل بعدی تحویل دهیم.
رییس موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش ادامه داد: توسعه پایدار باید رشد اجتماعی که در آن نیازهای مردم برطرف شود در پی داشته باشد و به توسعه اقتصادی منجر شود.
رنجبر گفت: شاید صنعت رنگ جزو معدود صنایعی است که نقش محیط زیست و حفظ آن زیاد در این صنعت دیده نشده است.
وی افرود: صنعت رنگ از دهه ٥٠ میلادی شاید به یک بلوغ نسبی رسیده بود اما چون مشکلات محیط زیستی ایجاد می کرد، حکومت ها قوانینی را وضع کردند تا استفاده از برخی منابع در این صنعت محدود شود.
رنجبر افزود: ضمن اینکه مشکل آلایندگی آب، خاک و هوا را در کاربرهای صنعت رنگ داریم از این رو ملزم به نقش آفرینی در این زمینه هستیم تا صدمات محیط زیستی آن را به حداقل برسانیم.
وی تاکید کرد: در این زمینه در دنیا قوانین خوبی وضع شده که کشور ما هم باید دیر یا زود وارد این عرصه شود و قوانین محکمی وضع کند.
رییس موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش به تاثیر صنعت رنگ بر لایه ازون اشاره کرد و گفت: چون رنگ ترکیبات آلی فرار دارد از این رو مشکلاتی را برای لایه ازون ایجاد می کند.
رنجبر ادامه داد: غلظت ازون در سطح زمین در حال افزایش است که مشکلاتی را برای بشر ایحاد کرده، متوسط غلظت ازون از ١٠ تا ١٥ ppm به بیش از ٢٥ تا ٣٥ ppm در قرن گذشته افزایش یافته است که باید کنترل شود.
علمی ٩٠١٤**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست صنايع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • جشن قهرمانی مسی‌های شکست ناپذیر در دل کویر
  • قهرمانی مس‌های شکست ناپذیر در دل کویر
  • جشن قهرمانی مسی‌های شکست‌ناپذیر در دل کویر