Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورما با معضل کم آبی روبروست و این مشکل تقریبا در تمام استان های کشور به نحوی وجود دارد گفت: البته استان سمنان که استانی کویری است این مشکل را بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم استان سمنان در ورزشگاه تختی شاهرود، با تاکید بر اینکه باید از راه های مختلف برای رفع مشکل تامین آب تلاش انجام شود گفت: ما نیاز داریم آب را از حاشیه به مرکز کشور بیاوریم و بخشی از نیازهای آبی را از خلیج فارس و دریای عمان و برخی از نیازها را از دریای خزر تامین کنیم و در عین حال به همه جوانب و نکات این انتقال ها دقت می کنیم و نخواهیم گذاشت محیط زیست در استان دیگر به خطر بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  آب را مهمترین مسئله این سرزمین و این استان عنوان کردوافزود: ملت ایران توجه داشته باشند که مسئله آب، مسئله‌ای ملی بوده و استانی نیست، مشکل آب یک مشکل بزرگ عمومی ملی است ، انشاءالله امسال خداوند باران رحمتش را بیش از گذشته در این ماه‌ها بر ما نازل کرده و امیدواریم در بقیه سال آبی هم، شاهد رحمت خداوند بزرگ باشیم.

 

دکتر روحانی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد درباره انتقال آب و بحث و تبادل نظر در این زمینه افزود: مشکل انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان از نظر دولت حل شده است .

 

رئیس جمهور گفت : در این زمینه مشکلاتی از قبل بوده که با پیش بینی های انجام شده مردم استان سمنان از آب برای کشاورزی ، آشامیدن و صنعت بهره مند شوند و از نظر محیط زیستی هم برای سایر استان ها مشکلی ایجاد نشود.

 

به گفته وی  اگر سرمایه گذاری برای انتقال آب از شمال ایران به مرکز اقدام کند ، دولت آمادگی دارد در مدت کوتاهی تمام مجوزها را صادر کند.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه در جلسه هیئت وزیران با وزیر نفت نسبت به گازرسانی به روستاهای باقیمانده صحبت کردم که براین اساس تا پایان دولت 90 درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز برخوردار خواهد بود، گفت: گازرسانی به روستاها در پایان دولت به پایان خواهد رسید.

 

رئیس جمهور شاهرود رابه  شهرستان زر خیز استان سمنان تشبیه کردو گفت : شاهرود و دامغان ، دو شهرستانی هستند که در مسیر صادرات محصولات کشاورزی ، سمنان در مسیر صادرات مواد معدنی و گرمسار هم آمادگی برای صادرات مواد غذایی و سایر محصولات را دارد و در طول پنج سال گذشته ، صادرات محصولات غذایی از شهرستان شاهرود به چهار برابر افزایش یافته و ارزش این صادرات از هفت به 30 میلیون دلار رسیده است و این به معنی آمادگی این استان برای صادرات است.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی شهرستان شاهرود ، از فردا فرودگاه شاهرود به رتبه بین المللی ارتقا می یابدبیان کرد: همه مقدمات این امر هم در کمیسیون های دولت انجام و به تصویب رسیده است و وزارت راه مکلف است این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کند.

 

رئیس جمهور گفت: دولت باید به مردم این استان در آبیاری مدرن برای زمین های کشاورزی آنها کمک کند تا با آب کمتر، محصول بهتر و بیشتری برداشته شود.

 

وی گفت: ما باید آبیاری در زمین های کشاورزی را مدرن کنیم تا محصولات مورد نیاز مردم را برای شهرها و روستاهای کشور فراهم کنیم. دولت در ۵ سال گذشته تلاش فراوانی را برای روستاهای کل کشور انجام داده است و امروز در هیچ روستای ۲۰ خانواری نمی بینیم آب آشامیدنی، برق، گاز و اینترنت نباشد.

 

رئیس جمهور افزود: روستائیان عزیز ما از طریق اینترنت محصولات مختلفی که تولید می کنند را به نقاط مختلفی در داخل و خارج از کشور می فروشند. ارتباطات مردم، تسهیلات مردم، روابط مالی و تجاری آنها، همه این موارد در این سال‌ها به لطف خدا بیشتر و بهتر شده و البته این به معنای آن نیست که ما مشکلی نداریم اما به معنای این است که دولت و ملت در کنار هم قدم های بسیاری را برداشتند و در آینده هم چنین خواهد بود.

 

دکتر روحانی از افتتاح صدها پروژه و طرح کوچک و بزرگ دراین سفر به استان سمنان خبردادوگفت: امروز غروب در شورای فرهیختگان و در جمع آن‌ها در بخش کشاورزی، عمرانی و تولیدی 434 طرح با 319 میلیارد تومان اعتباری که دولت در این زمینه هزینه کرده، افتتاح خواهد شد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال قیمت گندم را کیلویی یک هزارو600 تومان اعلام کردیم اضافه کرد:در آغاز دولت گندم کیلویی 400 تومان بود و امروز 1600 تومان یعنی به 4 برابر افزایش دادیم، ضمن اینکه محصول گندم هم چند برابر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا کشاورزانمان زندگی بهتر و آرام تری را داشته باشنداظهارامیدواری کرد: امسال هم همچون سه سال گذشته در مسئله گندم خودکفا باشیم و این یک افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است، ما یک بار در گندم خودکفا شده ایم و انشالله امسال برای چهارمین سال در این موضوع خودکفا می شویم.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند میرزا کوچک جنگلی خراسان جنوبی شیراز هرمزگان حمایت اسلام معلولین حوزه هنری ایکتیوز دیدار عمومی استان سمنان سفر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت : این حادثه جمعه شب در  محدوده جنگل ابر، سر تخت دوم منطقه قلعه چه شاهرود رخ داد .

حسین درخشان افزود : امدادگران هلال احمر پایگاه عامل جنگل ابر با پشتیبانی تیم  هلال احمر مرکزی شاهرود و محیط بانان محیط زیست به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این فرد شدند اما فرد حادثه دیده بر اثر سقوط از ارتفاع جان سپرده بود .

به گفته وی ، این مرد۴۰ ساله‌  بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و بدون رعایت نکات ایمنی برای عکاسی به ارتفاعات جنگل ابر رفته بود  

درخشان همچنین از نجات یک گردشگر گرفتار در  ارتفاعات کوهستانی روستای بادله کوه ، منطقه سنگ کلن کلیدانی آبشار کیدانی دامغان خبر داد و گفت : تیم امدادگران هلال احمر 
 چشمه علی به محل حادثه اعزام شدند و این گردشگر را یافته و به منطقه امن انتقال دادند .

دیگر خبرها

  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود