Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@04:38:21 GMT

فواید شگفت انگیز چای سیاه که از آن بی خبرید!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۶۱۴۱

فواید شگفت انگیز چای سیاه که از آن بی خبرید!

رکنا: چای سیاه خواص بی شماری دارد و نسبت به چای های دیگر نوشیدن آن توصیه می شود.

چای سیاه و سبز هر دو از گیاهی به نام کاملیا سینسیس به وجود می آیند که فقط روش های عمل آوری متفاوتی دارند. علاوه بر خشک کردن برگ ها و نور و گرما دادن به آن، برگ های چای سیاه قبل از فرایند حرارت نهایی تخمیر می شوند.

خواص چای سیاه

در زیر ۵ فایده نوشیدن یک یا دو فنجان چای در روز را بررسی کرده ایم، البته بهتر است این نوشیدنی دلچسب را بدون قند یا شکر مصرف کنید تا بتوانید از تمام خواص آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

بهداشت دهان و دندان:

مطالعاتی که توسط انجمن تحقیقات سلامت تجارت چای انجام شده، نشان می ‌دهند که چای سیاه موجب کاهش تشکیل پلاک می شود و همچنین رشد باکتری هایی را که موجب تشکیل حفره ها و پوسیدگی دندان می شود را کاهش می دهد.

ترکیبات پلی ‌فنولی در چای سیاه یافت می شوند که باکتری ‌های مسبب پوسیدگی دندان را نابود کرده و از رشد آنزیم‌ های باکتریایی که به‌ صورت ماده‌ ای چسبنده در می ‌آیند و پلاک ‌های دندانی را ایجاد می ‌کنند، جلوگیری می ‌شود.

داشتن قلبی بهتر:

مقاله «مصرف چای سبز و سیاه و خطر سکته» که در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک تحقیق فراتحلیلی منتشر شد، حاکی از آن است که در افرادی که روزانه ۳ فنجان یا بیشتر چای می‌نوشند، ۲۱ درصد کمتر از افرادی که معمولا کمتر از یک فنجان چای سیاه یا سبز مصرف می ‌کنند در معرض خطر سکته‌ مغزی قرار دارند.

چای یک آنتی اکسیدان است:

همان‌طور که در موارد فوق نیز به آن اشاره کردیم، چای سرشار از ترکیبات پلی ‌فنول است و قادر است به عنوان یک آنتی‌ اکسیدان از آسیب‌ هایی که سیگار یا سایر مواد شیمیایی به DNA وارد می ‌کنند، پیشگیری نماید. در حقیقت این آنتی اکسیدان ها همان آنتی‌ اکسیدان ‌‌های موجود در میوه ‌ها و سبزیجات هستند که در رژیم غذایی‌ روزانه ما جای دارند و از آن ها استفاده می کنیم. این آنتی ‌اکسیدان ‌ها برای داشتن زندگی ای سالم فایده های بسیار زیادی دارند.

پیشگیری از سرطان:

اگرچه به تحقیقات بیشتری در مورد روش های پیشگیری از سرطان نیاز است تا بتوانیم به طور حتم از آن ها نام ببریم، اما تحقیقاتی که در طول سال ها انجام گرفته، مدعی است که آنتی اکسیدان های موجود در چای مانند پلی فنل و کاتچین ممکن است در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان نقش داشته باشند.

علاوه بر این پیشنهاد شده که خانم ها به طور منظم مصرف چای سیاه را در برنامه روزانه شان قرار دهند، چرا که این امر به کاهش ابتلا به سرطان تخمدان کمک می کند.

استخوان های سالم:

مصرف چای سیاه به سبب داشتن آنتی اکسیدان های فیتوکمیکال برای داشتن استخوان هایی قوی و سالم پیشنهاد شده است. علاوه بر این چای سیاه احتمال ابتلا به آرتروز را نیز کاهش می دهد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعدام مرد شیطان صفت در گرگان / او در شب قدر به دختر ۱۳ ساله تجاوز کرده بود! راننده متجاوز به بیمار اورژانسی در آمبولانس تعرض کرد+عکس سرنوشت محاکمه قاتل سریالی که پس از آزار مهاجران ایرانی، آنها را تکه تکه کرد+عکس سود سهام عدالت مشمولان عادی چقدر است !؟ +جزییات 2 برابر شدن یارانه نقدی / پیشنهاد برای سال 98 فوتبالیست معروف از تانکر آب بیرون کشیده شد / بازپرس راز یک پارتی شبانه در تهران را برملا کرد بریدن سر مرد کرجی به سبک داعشی ها در حمام! + جزییات ارتباط راحله با مردان غریبه سرنوشت شومی را برای او در ویلای فشم رقم زد+ عکس نمی دانستم وقتی با بهناز ازدواج می کنم با دختر گانگستر مشهد وصلت کرده ام قاتل سریالی که پس از آزار 2 مهاجر ایرانی، آنها را تکه تکه کرد + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سرنوشت ترسناک پسر 20 ساله ایرانشهری به خاطر اختلاف مالی پدرش با تبهکاران بازیگر و گوینده معروف در بیمارستان بستری شد+عکس میلیاردر شدن یک مرد از داخل زندان اراک با روشی کثیف سرنوشت ترسناک پسر 20 ساله ایرانشهری !

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت دندان سرطان چای سیاه شگفت انگیز توصیه پیشگیری عکس قتل پسر راننده تصاویر خودکشی شوم جوان ساعت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون