Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هدفمند کردن آموزش بعنوان یکی از اهداف طرح پایش گفت: دانشگاه‌ها در حل چالش‌های کشور نقش کمرنگی دارند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: شناسایی مسائل اولویت دار کشور در حوزه‌های علم و فناوری و ارائه سیاست ­ها، راهبرد‌ها و برنامه‌های کاربردی هدفمند جزو ضرورت‌های دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تحقق این امر، ایجاد بستر شبکه‌ای در سطح ملی متشکل از محققان، پژوهشگران و نخبگان است که در حوزه‌های گوناگون علم و فناوری الگو‌هایی متناسب با اسناد بالادستی و جامعه ایرانی اسلامی ارائه دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تأسف از عدم کارایی مناسب پژوهش در کشور، تاکید کرد: علیرغم رشد چشمگیری که در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه آموزش عالی صورت گرفته، اما متأسفانه در حوزه پژوهش شاهد سردرگمی و عدم کارایی هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در حل چالش‌های کشور نقش کمرنگی دارند، افزود: یکی از دلایل این امر آموزش محور بودن دانشگاه هاست. اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های آموزش محور دارای برنامه‌های مشخص آموزشی هستند، اما اعضای هیأت علمی در اینگونه دانشگاه‌ها از برنامه علمی مشخص و مدونی بهره‌مند نیستند.

دکتر رنجبر به ظرفیت‌های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه ۴۰ درصد آموزش عالی کشور را با یک و نیم میلیون دانشجو و ۲۵ هزار عضو هیأت علمی برعهده دارد و می‌تواند با تشکیل شبکه پژوهشی منسجم در راستای تبدیل علم به ثروت و مسأله محوری حرکت کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین این دانشگاه ظرفیت و پتانسیل تبدیل شدن به سازمان حل مسأله را دارد که به عنوان اتاق فکری قدرتمند به کمک مسئولان کشور برای حل معضلات و مشکلات کشور بیاید.

وی تأکید کرد: طرح پایش آزاد که در واقع پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای است، در همین راستا کلید خورد و این طرح، تحول و انقلاب عظیمی در نظام آموزش عالی کشور ایجاد می‌کند.

رنجبر توسعه برنامه محور و هم افزایی پژوهش دانشگاه در جهت رفع نیاز‌ها و برنامه‌های کلان کشور، تبدیل دانشگاه به یک سازمان پژوهشی پاسخگو به نیاز‌های کشور، همگام سازی دانشگاه با تحولات جامعه و پیشرفت‌های علوم و فناوری، هدفمند کردن آموزش و راه اندازی رشته‌های جدید را از اهداف طرح پایش عنوان کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس طرح پایش، تغییراتی در واحد‌های درسی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح پایش به گونه‌ای حرکت می‌کنیم که بین دانشگاه و صنعت آشتی و تعامل مثبت صورت گیرد و چالش‌های جامعه توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه برطرف شود.

وی بر هدفمند کردن آموزش و مأموریت محور کردن دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: تبدیل هدفمند و منسجم چالش‌ها به موضوعات پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشجویان از اهداف اصلی طرح پایش است.

رنجبر در پایان گفت: نخستین جشنواره انرژی و مواد که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار می‌شود، نمونه‌ای از اجرای طرح پایش است.

اثرگذاری دانشگاه‌ها در حل مشکلات نفت
در ادامه این مراسم، امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، گفت: به افرادی که در دانشگاه بر روی ایده همکاری دانشگاه و صنعت فکر و برنامه ریزی کردند که ماحصل آن برگزاری این جشنواره است، تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه نفت پیشران اقتصاد کشور است، اظهار داشت: در چند سال گذشته قرارداد‌هایی از سوی وزارت نفت با دانشگاه‌ها در زمینه تجاری سازی فناوری و حمایت از ساخت داخل کالا‌های پر مصرف صورت گرفته که در راستای پیوند دانشگاه و صنعت است.

زمانی نیا خاطرنشان کرد: در حوزه نفت علاوه بر مهندسی و فناورانه مشکلاتی نیز داریم که دانشگاه‌ها در این زمینه می‌توانند اثرگذار باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای آنان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه کرده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

کد خبر 6092907 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها