Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال جهان - اتحادیه فوتبال اروپا تحقیقات خود درباره اتهامات وارده به باشگاه منچسترسیتی را آغاز کرده است. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نشریه انگلیس «دیلی‌ تلگراف» گزارش داد اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تحقیقات خود در خصوص باشگاه منچسترسیتی را که متهم به نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا است، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش یوفا بر این باور است که محرومیت از فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات به تنهایی کارساز نیست، برای همین منچسترسیتی ممکن است از سوی یوفا با محرومیت حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا مواجه شود.

چندی پیش بود «فوتبال لیکس» اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد باشگاه منچسترسیتی، یوفا را فریب داده تا نقض قوانین بازی جوانمردانه یوفا توسط این باشگاه را به نوعی نادیده بگیرد. بر اساس اسنادی که لو رفته، در سال 2014 رقم 59.5 میلیون پوند توسط گروه اوبوظبی یونایتد به طور مستقیم به باشگاه منچسترسیتی ترزیق شده، اما به دروغ اعلام شده که این پول توسط اسپانسر باشگاه یعنی «خطوط هوایی اتحاد» به باشگاه منچسترسیتی پرداخت شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده شیخ منصور، مالک اماراتی باشگاه منچسترسیتی قرارادهای صوری با اسپانسرهای باشگاه بسته تا از این طریق بودجه هنگفتی را به منچسترسیتی تزریق کند و در کنارش هم از مجازات احتمالی یوفا فرار کند.

روزنامه «اشپیگل» آلمان ماه گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد باشگاه منچسترسیتی قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا را در سال 2014 با رقم 167 میلیون پوند (188 میلیون یورو) نقض کرده است. «اشپیگل» همچنین از طرح پنهانی منچسترسیتی رونمایی کرد که طی آن این باشگاه مجموعاً 40 میلیون از دستمزدهای بازیکنانش را به طور مخفیانه پرداخت می‌‌کند و این طرح را پس از جریمه 20 میلیونی‌اش توسط یوفا در سال 2014 عملی کرده است.

نشریه «تایمز» انگلیس هم پیش از این خبر داده بود؛ باشگاه منچسترسیتی زمانی که جانی اینفانتینو، دبیرکل یوفا بوده با وی توافقی مخفیانه داشته تا این تیم از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا محروم نشود. بر همین اساس در سال 2014 یوفا تنها منچسترسیتی را بابت نقض قوانین جوانمردانه مالی20 میلیون یورو جریمه کرد.

جریمه احتمالی در انتظار منچسترسیتی از سوی یوفا و لیگ برتر

الکساندر چفرین، رئیس یوفا در نشست روز گذشته (دوشنبه) بین اعضای ارشد این نهاد فوتبالی در دوبلین ایرلند گفت که اتهامات نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یک مورد خاص است. وی در این باره گفت: «ما در حال ارزیابی اوضاع هستیم و یک کمیته مستقل در حال بررسی این موضوع است. به زودی پاسخ این پرسش را که چه اتفاقی در  این مورد خاص خواهد افتاد را خواهیم داد».

انتهای پیام/

R1015161/P35350/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) منچسترسیتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه فوتبال اروپا یوفا منچسترسیتی اتحادیه فوتبال اروپا یوفا منچسترسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال برگزار و از سوی رحمان احمدی، مربی تیم مس رفسنجان تخلفاتی مبنی بر نقض مقررات و اصول کلی رفتار رخ داد.

وی به مدت یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • الساندرو دل ‌پیرو: تشویق در برنابئو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای من است
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان