Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کارگروه ترویج و آگاه سازی انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران از ایجاد بیش از ۴۲ هزار فرصت شغلی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش انرژی‌های تجدید پذیر خبرداد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نگین بهشتکار در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه تا کنون ۶۶۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور نصب شده است افزود: این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۵ هزار مگاوات برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کند شدن روند نصب این نوع نیروگاه‌ها درکشور گفت: در ابتدای برنامه روند نصب نیروگاه‌ها خیلی مناسب بود، اما هم اکنون به دلیل مشکلات بودجه‌ای این روند کند شده است.
مسئول کارگروه ترویج و آگاه سازی انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران با بیان اینکه این نوع نیروگاه‌ها در بیابان‌های غیر قابل استفاده و مناطق روستایی قابل نصب است ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از مناطق کویری نیروگاه‌های تجدید پذیر نصب شده است که برق آن قابل استفاده و فروش به شبکه سراسری است.
بهشتکار با اشاره به قابل نصب بودن این نوع نیروگاه‌ها در فضا‌های کوچک افزود: توسعه این نیروگاه‌ها نیاز به سرمایه گذاری دولت ندارد و بخش خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در این بخش است.
وی با بیان اینکه تعیین مشوق می‌تواند بخش خصوصی را به سرمایه گذاری بیشتر در این بخش ترغیب کند گفت: در بودجه کشور بخشی برای خرید تضمینی برق از انرژی‌های تجدید پذیر تعیین شده است که سال گذشته بطور کامل به این بخش اختصاص نیافت، امید ورایم این بودجه امسال بطور کامل اختصاص یابد.
مسئول کارگروه ترویج و آگاه سازی انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران با بیان اینکه ایران ۱.۵ برابر کشور‌های اروپایی دارای انرژی خورشیدی است افزود: در ایران امکان نصب ۱۰۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر و تامین نیاز برق کشور از این نوع انرژی بطور کامل است، اما این درحالی است که روند توسعه‌ای این نیروگاه‌ها در کشور نسبت به اروپا بسیار کند است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروگاه نیروگاه خورشیدی نیروگاه بادی فرصت های شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیاز‌های انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوز‌ها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشور‌هایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.


دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان