Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی اصفهان با امضای یک توافقنامه چند جانبه، مجری طراحی و ساخت نخستین سامانه رادار ثانویه پیشرفته کشور شد. شناسایی هواپیماها

«مهدی فدایی»، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: این سامانه در تفکیک و شناسایی هواپیماها از یکدیگر کاربرد دارد و دارای دقت بسیار بالایی در شناسایی هواپیماهای نزدیک به هم و کسب اطلاعات پروازی آنها مانند ارتفاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سامانه یک رادار «مونو پالس» مجهز به آخرین استانداردهای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) است، تصریح کرد: استفاده از این سامانه منجر به کاهش احتمال حوادث ناوبری هوایی می شود.

فدایی با اشاره به اینکه تاکنون این سامانه از خارج کشور خریداری می شد، گفت: با توجه به تحریم های ناعادلانه و ضرورت خودکفایی، طرح بومی سازی رادار ثانویه پیشرفته در کشور تعریف شده و در 2 مرحله اجرا می شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان