Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رهبران داعش که سال‌ها در سرزمین گسترده "خلافت" خود از عراق تا سوریه در رفت‌وآمد بودند، با شکست‌های پیاپی و کوچک‌ شدن قلمروی آنها، دیگر جایی برای فرار نمی‌یابند و هر لحظه بیشتر در معرض کشته شدن قرار می‌گیرند.

 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، داعش در اوج قدرت کنترل سرزمین‌هایی به بزرگی بریتانیا را داشت و بر بیش از ۱۰ میلیون تن حکمرانی می‌کرد اما امروز سلطه آن به شهرها و روستاهایی در شرق سوریه در امداد رودخانه فرات در دیر الزور محدود شده است که آن هم در محاصره نیروهای همپیمان آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر هجین و اطراف آن در مرز عراق و سوریه هم که به پناهگاهی برای اعضای ارشد داعش تبدیل شده بود زیر بمباران شدید قرار دارد. اکنون، حملات نیروهای تحت امر آمریکا موجب شده است تا اکثر آنها از پناهگاه‌های امن خود خارج شده و به دام بیفتند. ائتلاف ضد داعش آمریکا هفته گذشته از کشته شدن یک عضو ارشد این گروه در صحرای جنوب شرقی سوریه در نزدیکی شهر هجین خبر داد که به شمار تلفات اهداف رده‌بالا داعش در ماه‌های اخیر اضافه می‌کند.

منطقه هجین در محاصره همپیمانان آمریکا(زرد) و ارتش سوریه(قرمز) در شرق سوریه

کلنل شون ریان، سخنگوی ائتلاف ضد داعش گفت: تشدید جنگ در فرات برخی از رهبران را بیرون کشانده است و آنها همچون گذشته پناهگاهی برای پنهان شدن پیدا نمی‌کنند چون میدان نبرد در حال کوچک شدن است. این حملات هوایی بخشی از استراتژی جامع است که در آن نیروهای امنیتی عراقی هم به گشت‌زنی در مرز عراق می‌پردازند تا اطمینان حاصل کنند داعشی‌ها به آن سمت فرار نمی‌کنند. طبق برآوردها،‌ رهبران داعشی دیگری هم در هجین پنهان شده‌اند و احتمال دارد میزان تلفات چهره‌های ارشد آنها در آنجا به زودی افزایش یابد.

نقشه سوریه و موقعیت هر یک از طرف‌های درگیر بر روی نقشه

حسن حسن، نویسنده "داعش: درون ارتش وحشت" و کارشناس موسسه تحریر در سیاست خاورمیانه می‌گوید: بسیاری از این اعضا از نبردهای پیشین جان سالم به در بردند اما اکنون راه فراری ندارند و قابلیت جابجایی آنها به اطراف به شدت کاهش یافته است. همچنین با افزایش همکاری میان عراق، ترکیه و سوریه بازداشت فراری‌ها ساده‌تر شده است. با این حال تعدادی از رهبران ارشد این گروه همچنان فراری هستند.

اوت امسال ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند داعش هنوز ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار عضو در سراسر عراق و سوریه دارد که اکثر آنها درگیر نبرد نیستند اما در صورت امکان به درگیری‌ها ملحق می‌شوند. این گزارش هشدار داد گروه مذکور در حال تبدیل "از ساختار شبه دولتی به یک ساختار شبکه مخفی" است. 

برچسب ها: داعش ، رهبران داعش ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: داعش رهبران داعش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتش یمن اعلام کرد این جنگنده آمریکایی در حال انجام ماموریت خصمانه و جاسوسی در آسمان صعده بود که توسط یک فروند موشک زمین به هوای ارتش یمن شکار شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی