Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسن کریمی در نشست خبری هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران به رویکرد امسال بنیاد درباره حمایت از تولید داخل اشاره کرد و افزود: نمود این مسئله را در «هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران» خواهیم دید، از جمله این که جوایز برندگان به ۳۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رویکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حمایت از تولید داخل است و در این راستا بنیاد اهمیت ویژه‌ای را برای حمایت از بازی‌سازان در قالب ساختار همگرا برای امسال و سال آینده در نظر گرفت. علاوه بر این در لیگ بازی‌های رایانه‌ای نیز بیشترین جایزه نقدی به برنده بازی ایرانی کوییز آو کینگز تعلق گرفت.

کریمی با بیان این که در جشنواره امسال هدف اصلی ما این بوده که بیشترین منفعت و استفاده متعلق به بازی‌سازان باشد، افزود: اعضای شورای سیاستگذاری به ما این جرات را دادند که تغییرات مهمی در جشنواره به ویژه در بحث ژانربندی، شیوه داوری و میزان جوایز به وجود بیاید.

وی با بیان این که هزینه برگزاری جشنواره حدود ۱۰ درصد افزایش داشته که رقمی متداول محسوب می‌شود، گفت: با این حال از هزینه‌های برگزاری این رویداد به شدت کاسته شده و این کاهش هزینه به جوایز منتقل شده است، به این ترتیب جایزه بهترین بازی سال ۱۰۰ میلیون تومان، جایزه بخش دستاورد‌ها هریک ۲۰ میلیون تومان و مجموع جوایز ۳۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که ژانر‌های جشنواره منطبق با وضعیت فعلی بازی‌سازان ایرانی اصلاح شده است، افزود: بخش داوری جشنواره نیز تغییراتی اساسی داشته است و نخستین بار شاهد حضور منتقدان بازی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به مانند دوره‌های گذشته، شاهد همکاری کافه‌بازار با جشنواره و حمایت آن‌ها از بازی‌سازان ایرانی خواهیم بود، گفت: نه تنها کافه‌بازار که ما آماده همکاری با همه مارکت‌ها هستیم.

کریمی تاکید کرد: شرایط در صنعت گیم ایران به گونه‌ای است که برای توسعه و پیشرفت و موفقیت، باید همه بازیگران حوزه با هم همکاری کنند و ما هم دست مجموعه کافه‌بازار و همچنین سایر مارکت‌ها را برای همکاری به گرمی می‌فشاریم.

محمد حاجی‌میرزایی دبیر هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران نیز در ادامه این نشست به تشریح جزییات جشنواره پرداخت و گفت: نخستین بار شورای سیاست‌گذاری جشنواره تشکیل شد و در این شورا یازده نفر از فعالان بخش‌های مختلف حوزه‌ی بازی شامل بازی‌سازان موبایل و PC، نمایندگان رسانه‌ها، دبیران و داوران سابق جشنواره حضور دارند.

وی افزود: این شورا سه مصوبه مهم داشت؛ اول این که هزینه‌های برگزاری را کاهش دهیم و جوایز افزایش یابد، دوم این که در ساختار داوری تغییرات جدی روی داده و به جای آن که دبیر جشنوراه، داوران را تعیین کند، شورای سیاست‌گذاری به انتخاب داوران می‌پردازد و سوم هم این که تنها بازی‌هایی پذیرفته خواهند شد که پیش از پایان فراخوان، در یکی از اپ‌استور‌ها منتشر شده باشند.

دبیر جشنواره درباره جوایز این دوره گفت: هزینه برگزاری جشنواره در سال گذشته ۵۵۰ میلیون تومان و میزان جوایز ۴۵ میلیون تومان بود. اما در جشنواره هشتم، با وجود افزایش قیمت‌ها، هزینه جشنواره به ۲۴۰ میلیون تومان کاهش یافته و میزان جوایز به ۳۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

حاجی میرزایی با بیان این که جایزه بهترین بازی سال ۱۰۰ میلیون تومان است، افزود: جایزه هر دستاورد ۲ میلیون تومان بود که به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است، جایزه بهترین بازی از نگاه مردم نیز از ۱ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان رسیده است، همچنین دو جایزه مردمی دیگر نیز شامل بهترین به‌روزرسانی ویژه بازی‌هایی که آپدیت قابل توجهی ارایه داده‌اند و همچنین مورد انتظارترین بازی سال به جوایز جشنواره افزوده شده است.

وی درباره تغییرات داوری در جشنواره هفتم نیز گفت: بهترین بازی و دستآورد را ۱۰ داور منتخب شورای سیاست‌گذاری انتخاب خواهند کرد. همچنین ۵ داور نیز برای دسته‌بندی ژانر‌ها انتخاب می‌شوند.

بر این اساس بازی‌سازان سراسر کشور تا ۱۵ دی فرصت دارند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی http://irangamefestival.ir/ نسبت به ثبت و ارسال آثار خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حمایت تولید داخل بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین جوایز اسکار تغییر کرد

آکادمی اسکار قوانین جدیدی را برای فصل آینده این جوایز اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس قوانین جدید آکادمی، انیمیشن‌های بلندی که در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی از سوی کشور‌ها معرفی شده‌اند به شرط دارا بودن شرایط، امکان رقابت در شاخه بهترین انیمشن بلند را نیز خواهند داشت.

همچنین پنجره اکران فیلم‌ها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی برای اسکار ۲۰۲۵ از ۱ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ آبان ۱۴۰۲) تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۰ دی ۱۴۰۳) خواهد بود و فیلم‌ها برای واجد شرایط شدن باید در این بازه زمانی در کشور مبدا اکران سینمایی داشته باشند.

در بخش موسیقی متن نیز فهرست نامزد‌های اولیه اسکار از ۱۵ به ۲۰ عنوان افزایش می‌یابد و سه آهنگساز در صورتی که همه آن‌ها به طور کامل در موسیقی مشارکت داشته باشند، مجاز به دریافت تندیس‌های فردی خواهند بود.

در بخش‌های فیلمنامه‌نویسی، آکادمی اکنون از رقابت کنندگان می‌خواهد تا فیلمنامه نهایی را ارسال کنند.

با ورود به فصل جوایز اسکار ۹۷، تغییراتی در جوایز گاورنرز ایجاد شده است. جایزه یادبود «ایروینگ جی. تالبرگ» که به تهیه‌کننده خلاقی داده می‌شود که مجموعه آثارش نشان‌دهنده کیفیت بالای تولید تصلویر متحرک است، اکنون به عنوان تندیس اسکار اعطا می‌شود.

تعریف جایزه بشردوستانه «ژان هرشولت» نیز برای شامل شدن گسترده وسیع‌تری از تلاش‌های بشردوستانه بازنگری شده است و به فردی در صنعت فیلم داده می‌شود که تلاش‌های انسان دوستانه‌اش به ارتقای رفاه انسانی و کمک به اصلاح نابرابری‌ها کمک کرده است.

دو جایزه ویژه ارائه شده در جوایز فنی اسکار نیز تغییر نام داده‌اند: جایزه «گوردون‌ای ساویر» به جایزه یک عمر دستاورد علمی و فنی و جایزه «جان آ. بونر» به جایزه خدمات علمی و فنی تغییر نام دادند.

برای واجد شرایط شدن فیلم‌های بلند در جوایز اسکار، این آثار باید بین ۱ ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ اکران سینمایی داشته باشد. اکران در سینما-ماشین‌ها دیگر وسیله‌ای برای احزار صلاحیت نخواهند بود و منطقه دالاس-فورت نیز به شش منطقه لس آنجلس، نیویورک، منطقه خلیج سانفرانسیسکو، شیکاگو، ایلینویز، و آتلانتا (جورجیا) اضافه شد که در آن فیلم‌ها می‌توانند با اکران سینمایی واجد شرایط می‌شوند.

هنگامی که یک فیلم اکران اولیه حداقل یک هفته‌ای خود را در یکی از شش منطقه معرفی شده بالا در ایالات متحده داشته باشد، باید استاندارد‌های نمایشی خاصی را نیز برای واجد شرایط بودن در شاخه بهترین فیلم بلند رعایت کند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفند) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد