Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح  قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز در ابتدای جلسه درس خارج فقه، ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، توضیحاتی در خصوص برخی خلاهای این قانون و درخواست‌های برخی مسئولان از ایشان برای کسب مجوزِ ابقاء تعداد معدودی از مدیران بازنشسته، بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبری در بخشی از بیاناتشان فرمودند: بنابراین اصل قانون، قانون خوبی است منتها اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست یعنی اینکه هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست.

رهبر معظم انقلاب : قانون بازنشستگان حلقه‌ی مدیریتی بسته را برای جوانها باز میکند/ عذرخواهی رهبر از یک طلبه+ فیلم

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم درباره این قانون گفت: وقتی ما در امری مانند تجدید اشتغال بازنشستگان به آن شکل افراطی عمل می کنیم که بسیاری از مدیران و مسئولان کشور اول محل خدمت بعدی خود را معلوم می کنند، بعد بازنشسته می شوند به این تفریط هم می‌رسیم که مجلس حکم کنارگذاشتن همه بازنشستگان را تصویب کرد. تازه معلوم شد که چقدر پست های کشور دست کشور دست بازنشستگان و عموما از دوستان و رفیقان و بستگان بوده است. همه اینها حذف شدند. با آن افراط و این تفریط باید هم منتظر استثنا خوردن تصمیم هم بود. تعجب برانگیز نیست اگرچه ممکن است تاسف برانگیز باشد.

دکتر احمد توکلی : درباره بازنشسته‌ها؛ یا افراط کردیم یا تفریط/ مجلس اصلاح کند

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه در پی فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در درس خارج فقه در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان، علی لاریجانی رئیس مجلس، ملاحظات معظم‌له برای اصلاح قانون را به بنده به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد.

ماموریت لاریجانی به مرکز پژوهشها درباره اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان

واکنش سلحشوری به هجمه‌هایی که علیه سخنانش درباره حجاب ایجاد شد

روزنامه اعتماد نوشت: «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود» گفتن همین جمله از طرف پروانه سلحشوری، نماینده مجلس کافی بود که مردم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها شمشیر تیز انتقادشان را به سمت او بگیرند. جمله‌ای که به درستی بیان نشده و با تحریف و دستکاری دستمایه حملاتی ناعادلانه به پروانه سلحشوری شد.

سلحشوری در توضیح آنچه رخ داده گفت: «خبرگزاری ایسنا کار خوبی نکرد؛ من صحبت‌های بسیاری مطرح کردم اما عملا ابتدا و انتهای حرف‌هایم را حذف کردند و فقط بخشی را آوردند که این همه حرف و حدیث از آن بیرون آمد. من توضیح دادم که خودم اصرار به حفظ چادر داشتم. من چادری بودم و رو می‌گرفتم. دستم هم از قبل درد می‌کرد و تعصبم به استفاده از فرم چادر ایرانی، باعث شد آسیب دستم بیشتر شود. اما بعدها از چادر ملی استفاده کردم. اتفاقا در همان نشست هم به صراحت این مساله را بیان کرده و همچنین گفتم که باید در مقوله حجاب کار شود و کاری کنیم که حجاب جذاب شود و آسیب‌زا نباشد.»

این نماینده مجلس معتقد است، ایسنا زمانی جملات او را از سایتش حذف کرده که دیگر کار از کار گذشته و جمله تحریف‌شده همه ‌جا پخش شده بود.

او با بیان اینکه فعلا نمی‌خواسته درباره این موضوع حرفی بزند، ادامه داد: «من نمی‌خواستم درباره این جملات مصاحبه‌ای انجام دهم. می‌خواستم بگذارم مقداری از مساله بگذرد و بعد در سخنرانی روز آینده‌ام در دانشگاه الزهرا به این موضوع اشاره کرده و توضیحاتم را ارایه کنم اما متاسفانه مردم و رسانه‌ها در کمال بی‌انصافی دست‌بردار نیستند. بعضی رسانه‌ها در این دو روز با تمام توان به من حمله کردند.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «در این دو روز این افراد هر حرفی از دهان‌شان درآمده به من گفته‌اند. هر چیزی حدی دارد؛ خدا آبروی آدم را حفظ می‌کند اما این رفتارها درست نیست و خیلی من را اذیت می‌کنند.»

محمدصابر باغخانی‌پور، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تهران و برگزارکننده همایش «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» یکی از کسانی بود که در دفاع از سلحشوری در حساب توییتری‌اش نوشت: «به عنوان برگزارکننده مناظره میگم که جمله‌ای که از خانم سلحشوری نقل شده واقعا اینطور نبوده و انصاف حکم می‌کرد، شفاف کنم. در واقع حرف ایشان بر نوع چادر دلالت می‌کرد نه اصل چادر! شیطنت سیاسی ایسنا ایجاد یک موج به خاطر انحراف اذهان عمومی از دولتی‌ها است!»

او معتقد است که اگر انصاف را به کار ببندیم، صحبت‌های خانم سلحشوری اصلا نفی اصل چادر نبود؛ بلکه اشاره به پوشش هر کس (نوع چادر) که باید متناسب با شرایط جسمی‌اش باشد، داشت؛ اما بحث اساسی که ذهن بنده را آزار می‌دهد آن است چرا خبرگزاری ایسنا، با وجود همسویی با تفکرات سیاسی خانم سلحشوری به تقطیع سخنان ایشان پرداخته و یک دروغ بزرگ را رقم زد و دقیقا همین دروغ رسانه‌ای سبب شروع یک موج در فضای مجازی شد، که همگی بر مبنای این دروغ شکل گرفته است.

«منتجب‌نیا» حزب تاسیس می‌کند

آرمان نوشت: باز هم یک حزب جدید و این بار رسول منتجب‌نیا! انشعاب و حضور در حزب جدید برای سیاسیون امری عادی شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در ابتدا عضو حزب جمهوری اسلامی بود و پس از آن به جامعه روحانیت مبارز پیوست که پس از انشعاب در آن تشکل به عضویت مجمع روحانیون مبارز درآمد. در سال 84 پس از مباحثی که درباره انتخابات ریاست جمهوری در مجمع روحانیون پدید آمد از این تشکل روحانی خداحافظی کرد و به حزب اعتمادملی پیوست که از سوی دبیرکل حزب اعتماد ملی جدا شده از مجمع روحانیون مبارز راه‌اندازی شده بود. اکنون برای بار سوم است که منتجب نیا به دلیل انشعاب از یک حزب به حضور در حزب جدید فکر می‌کند.

6 نفر از استیضاح کنندگان ظریف امضای خود را پس گرفتند

محمد جواد ابطحی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به ایرنا گفت: 6 نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امضای خود را پس گرفتند و این استیضاح حتما از حد نصاب می افتد. ابطحی اظهار داشت: مجتنی ذوالنوری رییس کمیته هسته ای و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در حال رایزنی برای پس گرفتن امضای استیضاح کنندگان وزیر امور خارجه است.

ذوالنور تعدادی از امضاهای استیضاح «ظریف» را پس گرفته است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: حتما این استیضاح از حد نصاب می افتد. حسینعلی حاجی دلیگانی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم طراح این استیضاح است.

واکنش کیهان به کناره گذاشتن مجری صداوسیما

کیهان نوشت: آرش ظلی‌پور، مجری برنامه «من و شما» که از شبکه شما پخش می‌شود، با تصمیم مدیریت سیما از اجرای تلویزیونی کنار گذاشته شد و تهیه‌کننده برنامه را نیز توبیخ و جریمه نقدی کرد. این اقدام در واقع احترام به شان رسانه‌ای صداوسیما و مخاطبان آن و همچنین ارزش‌های اخلاقی محسوب می‌شود. کنار گذاشته شدن مجری بی‌ادب و حاشیه‌ساز، اقدامی انقلابی در جهت پاکسازی رسانه ملی از عناصر بدسابقه است، که جا دارد از این برخورد قاطع مدیریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی قدردانی کرد. امید است از این پس، با گزینش مجریان انقلابی شان مخاطب و رسانه بیش از گذشته حفظ شود.

حمایت از روحانی به جای جهانگیری اشتباه بود

روزنامه کیهان نوشت: عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت در انتخابات سال 96 اشتباه کردیم که به جای حمایت از جهانگیری، از روحانی حمایت کردیم.

 علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: در مجموع در انتخابات سال گذشته همه اشتباه کردند. از یک سو اصلاح‌طلبان باید از آقای جهانگیری حمایت می‌کردند و ایشان را به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان معرفی می‌کردند و از سوی دیگر اصلاح‌طلبان دو آتیشه حامی آقای روحانی هم اشتباه کردند. زیرا زمان زیادی نگذشت آقای روحانی به خوبی جواب همه آن حمایت‌ها را دادند و آن‌قدر از جریان اصلاحات فاصله گرفتند که حامیان اصلاح‌طلبشان در داخل مجلس هم از عملکرد آقای روحانی عصبانی شدند. اینگونه بود که در یک سال گذشته رفتار این نمایندگان نسبت به دولت تغییر کرد و دیدیم که حتی در جلسه سوال از رئیس جمهور هم حاضر به حمایت از ایشان نشدند.

صوفی در پایان تاکید کرد: ما الان دیگر کار خاصی از دستمان برنمی‌آید. تنها می‌توانیم در صورت لزوم انتقاد کنیم و سعی کنیم با فشار آوردن به دولت، آقای روحانی را مجبور کنیم به تعهداتی که داده عمل کند.

دوئل تئوریک با چریک/ مناظره غیابی سعید حجاریان و بهزاد نبوی

فرهیختگان نوشت: مناظره غیابی سعید حجاریان و بهزاد نبوی درباره عبور از روحانی بحث برانگیز شده است؛ نبوی اصلاح‌طلبان را به حمایت از دولت تشویق می‌کند و سعید حجاریان این روش را تکدی گری سیاسی می‌داند...

... چریک پیر اصلاحات در گفت‌وگوی اخیرش با ارگان رسمی حزب کارگزاران ابراز تاسف کرده که برخی از دوستانش تصور می‌کنند می‌توانند خرج‌شان را از دولت روحانی جدا کنند و تصویر مثبتی در انتخابات آتی مجلس و ریاست‌جمهوری در افکار عمومی از خود باقی بگذارند... در این میان برخی چون سعید حجاریان گام‌های عبورشان را از دولت نیز فراتر برده‌اند و تاکید دارند که این روزها مهره‌های شطرنج سیاست‌ورزی اصلاحات باید به‌گونه‌ای چیده شود که حتی بود و نبود نظام هم گزندی به ساحت جریان اصلاح‌طلب نرساند؛ از این رو ضرورت تند کردن فضا را دیکته می‌کنند؛ تندشدنی که سپهر سیاسی کشور را غبارآلود کرده و امثال مصطفی تاجزاده معتقدند در فضای غبارآلود و بحرانی بیش از پیش مسیر دستیابی به اهداف جریان متبوع‌شان سهل خواهد شد!

به عبارتی دیگر، مباحثی چون «خروج از حاکمیت» چالش تَکراری اصلاح‌طلبان است که طی سال‌های اخیر هر زمان دولت و مجلس به کام‌شان رقم خورده، تندروان‌شان برای خروج هوایی می‌شوند و عقلایشان ترمز دستی‌شان را می‌کشند تا آنجا که ضرورت «اصلاح اصلاحات» و بازتعریف اصلاح‌طلبی در این جریان خودنمایی می‌کند.

 گزینه بودن فرزند مطهری برای شهرداری منطقه 17؟

نایب رئیس مجلس نسبت به احتمال انتخاب فرزندش به عنوان شهردار منطقه ۱۷ تهران واکنش نشان داد.

بی‌اطلاعی علی مطهری از گزینه بودن فرزندش برای شهرداری منطقه ۱۷

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست، گفت: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت