Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا کرمعلی قندالی عصر روز سه شنبه در جلسه شورای عشایری آذربایجان غربی افزود: 213 هزار خانوار با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت، جامعه عشایری کشور را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: با این آمار، عشایر 1.8 درصد جمعیت کشور را تشکیل داده اند و در چند سال اخیر هیچ کاهشی را در جمعیت عشایر شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: احداث و ترمیم راه های ارتباطی و توسعه مناطق زیربنایی مناطق عشایر نشین مورد توجه دولت است.
رییس سازمان امور عشایری اضافه کرد: باید بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده هر استان به توسعه و بهبود زیرساخت های مناطق عشایر نشین هزینه شود.
قندالی بیان کرد: آذربایجان غربی از استان های شاخص در بخش عشایری کشور است و باید مناطق عشایری این استان با حمایت استاندار و مسوولان استانی توسعه و تجهیز شوند.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه 15 هزار و 599 خانوار عشایری در این استان زندگی می کنند، گفت: 9 درصد جمعیت عشایری کشور در این استان ساکن هستند.
بهرام زینال زاده افزود: 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 615 هزار هکتار با 61 درصد تحت پوشش عشایر استان است.
وی ادامه داد: عشایر آذربایجان غربی سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز، 50 هزار تن شیر، سه هزار تن پشم، حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه و 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان، 20 صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: حدود 525 نفر از جامعه زنان عشایر عضو صندوق های خرد زنان عشایر این استان هستند.
زینال زاده گفت: با توجه به نقش تعاونی عشایری در راستای بهبود امکانات قابل دسترس این قشر و در راستای حمایت از آنان، 10 تعاونی عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
به گزارش ایرنا ٣٥ میلیون هکتار مناطق ییلاقی و قشلاقی در اختیار عشایر قرار دارد و ٣٥ درصد صنایع دستی کشور توسط آنان تولید می شود که در کشور سالانه ٤٠٠ هزار تن گوشت و شیر تولید و 9 میلیون و 500 هزار راس دام از سوی آنان عرضه می کند.
عشایر آذربایجان غربی نیز 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
9918/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف زنان شیر صنایع دستی گوشت قرمز مالیات بر ارزش افزوده منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان این که نداشتن اقدامات زیر ساختی برای مردم عشایری دلیلی برای کمبود زمینه توسعه است، گفت: زیر ساخت‌های بازار فروش دامداران عشایری فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد زهرایی امروز _چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه دهدلی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ساکنان عشایرنشین چهارمحال‌وبختیاری، نبود زیر ساخت‌های لازم است که برای به وجود آوردن زمینه توسعه لازم است.

وی افزود: قرار بر این است که برای فروش بهتر محصولات دامداری و کشاورزی مردم عشایری با همکاری دولت سیزدهم و دستگاه‌های مجری، زیرساخت‌های این توسعه فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مسیر صعب‌العبور و هزینه این زیر ساخت‌ها تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان یکی از مجری‌ها در کنار دولت برای این کار مهم قرار گرفته و با استفاده از امکانات ماشین‌آلات و نیروهای بسیجی برای آسان‌سازی این طرح اقدام می‌کند.

زهرایی تاکید کرد: مسیر فراهم کردن این زیر ساخت‌ها در کوتاه مدت به پایان نخواهد رسید و به صبوری مردم غیور عشایرنشین نیز احتیاج داریم.

وی با اشاره به نقش مردمان عشایری به‌عنوان رزمندگان خط مقدم افزود: مردمان عشایری امنیت مرزها را فراهم می‌کنند به همین دلیل نباید این عمل ارزشمند از نظر سیاستمداران کشور دور بماند.

کد خبر 749875

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر