Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور- ايرنا- منابع خبري گزارش دادند: آمريکا با افزايش توليد وعرضه نفت به بازار در ماه جاري درصدد کنترل بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني را دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، رسانه مالزيايي مارکت با انتشار گزارش موسسه آمريکايي تحقيقات نفت(API) اعلام کرد ، بهاي جهاني نفت خام در هفته گذشته با افزايش توليد نفت خام آمريکا و عرضه آن به بازارهاي جهاني يک درصد کاهش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اين گزارش ، کساد بازارهاي بورس اوراق بهادار نيز اين روند را تشديد کرده که در مجموع نگراني ها از کاهش رشد اقتصاد جهاني را دامن زده است.
طبق اين گزارش نفت خام برنت دربازارهاي جهاني روز گذشته با 56 سنت ونفت خام تکزاس 64 سنت کاهش ، فروش رفت.
رسانه اقتصادي مالزيايي مارکت به نقل از مرکز تحقيقات نفت آمريکا، عامل اصلي اين کاهش را افزايش توليد نفت آمريکا اعلام کرده است.
طبق اين گزارش واشنگتن ،موجودي ذخاير نفت خام آمريکا تا پايان نوامبر به 5.4 ، ميليون بشکه برآورد شده است.
طبق اين گزارش بازارهاي جهاني سهام نيز روز گذشته کاهش داشت که اين امر نگراني ها را از کاهش رشد اقتصادي درجهان نيز افزايش داده است.
طبق گزارش اين مرکز، چشم انداز اقتصاد جهاني اکنون وابسته به اين است که آيا ايالات متحده و چين مي توانند اختلافات تجاري خود را در مدت سه ماه آينده حل کنند.
واشنگتن و پکن هفته گذشته 90 آتش بس درجنگ تجاري دو طرفه اعلام کردند که قرار است دراين مدت هيچ يک از طرفين عليه ديگري اقدامات تنبيهي افزايش تعرفه هاي واردات را نداشته باشد.
با اين وجود دونالد ترامپ که به رفتارهاي متضاد معروف است برخلاف اين توافق اعلام کرده اگر واشنگتن به يک قرارداد خوب با پکن دست پيدا نکند تعرفه هاي بسيار سنگيني را عليه چين دوباره وضع خواهد کرد.
نشريه اقتصادي مارکت گزارش داد : طبق گزارش بانک مريل لينچ آمريکا که روز گذشته چشم انداز اقتصاد جهاني را در سال 2019 ميلادي منتشر کرد، اکثراقتصادهاي بزرگ جهان درسال آينده شاهد کاهش فعاليت خواهند بود و به رغم برخي شاخص هاي مثبت ديگر مانند جريان مداوم معاملات مالي- پولي، اما احتمالا اقتصاد جهاني با کاهش در روند رشد روبه رو خواهد بود.
اين بانک فعال در معاملات جهاني نفت، بهاي نفت خام و وست تگزاس را در سال آينده به ترتيب افزون بر 70 و 59 دلار برآورد کرده است.
آساق **1599 **1908
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱