Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@14:41:46 GMT

استخوان های تخریب شده ترمیم می شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۷۶۳۷

استخوان های تخریب شده ترمیم می شوند

رکنا: استخوان های تخریب شده با چاپگر سه بعدی قابل ترمیم است.

محققان دانشگاه آریزونا موفق به یافتن روشی برای ترمیم استخوان های شکسته و تخریب شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی و سلول های بنیادی افراد بالغ شده اند.

به گزارش  دیجیتال ترندز، این روش به خصوص برای درمان سربازان و نظامیانی کاربردی دارد که در جریان جنگ مجروح شده اند و بخشی هایی از استخوانهایشان به خاطر اصابت گلوله یا ترکش از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویدادهایی از این دست می تواند منجر به وقوع مشکلات طولانی مدت شود و برخی نقایص استخوانی و بیماری های دیگر را به وجود آورد.

در حال حاضر هیچ روش درمانی قطعی و دقیقی برای ترمیم استخوان های آسیب دیده وجود ندارد و اگر شکستگی یا از بین رفتگی آنها در مقیاس بزرگ رخ دهد، نمی توان آن را جبران کرد. جراحان معمولا در این شرایط از قطعاتی از استخوان های موجود در بانک استخوان برای جایگزینی استفاده می کنند. اما معمولا این روش برای مدتی طولانی پاسخگو نیست و بعد از یک سال فرد مجددا نیازمند عمل جراحی است.

پژوهشگران دانشگاه آریزونا با دریافت بودجه دو میلیون دلاری از وزارت دفاع آمریکا موفق به ابداع روشی برای چاپ نوعی پلاستیک با استفاده از چاپگر سه بعدی شده اند. این ماده scaffolds یا چوب بست نام دارد و مملو از کلسیم و سلول های بنیادی مورد نیاز برای رشد طبیعی استخوان است. بعد از پیوند زده شدن این ترکیب با استخوان مشکلی برای استفاده طولانی مدت از آن وجود نخواهد داشت.

تا به حال از این ترکیب برای درمان آسیب های کوچک استخوانی استفاده شده، اما امید می رود استفاده از آن در آینده گسترش یابد. مدت زمان بهبود کامل استخوان پیوند شده در آزمایش های فعلی در حدود سه ماه است که امید می رود با ارتقای ترکیبات این محصول مدت زمان مذکور هم کاهش یابد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زنده زنده سوزاندن دخترجوان پس از تجاوز مردان شوم! حنانه وقتی از خانه خالی کیارش خارج شد احساس گناه می کرد + جزییات خفه شدن شوهر زیر زن چاق! / آنها خواب بودند + عکس «مرتضی چهار شونه» را می شناسید؟!‌/ او کرج را به هم ریخت! +عکس عروس و داماد نمی دانستند کنار تمساح ها عکس می اندازند؟! + عکس مرد اعدامی از چوبه دار پایین کشیده شد! / در بروجرد رخ داد اعدام مرد شیطان صفت در گرگان / او در شب قدر به دختر ۱۳ ساله تجاوز کرده بود! راننده متجاوز به بیمار اورژانسی در آمبولانس تعرض کرد+عکس قتل دلخراش زنی که از برف پاک کن های کامیون آویزان شد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بازیگر و گوینده معروف در بیمارستان بستری شد+عکس تصادف شدید پسر بازیگر معروف در جاده چالوس هشدار / خطر مرگ برای تهرانی ها ! + جزییات قتل زن باردار با انگیزه ای احمقانه! + عکس جوان آبادانی جانش را به خاطر یک گوشی موبایل از دست داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلول های بنیادی عمل جراحی کاهش تخریب شکسته عکس دختر پسر جوان تصاویر قتل تهران راننده ایران حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده

وزارت آموزش و پرورش از آغاز سامانه ترمیم سابقه تحصیلی از هفته آینده خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام داوطلبان کنکور برای ترمیم نمرات و ایجاد سوابق تحصیلی قرار بود از اول اردیبهشت آغاز شود که به دلیل آماده نبودن مقدمات به تعویق افتاد..

طبق اعلام  وزارت آموزش و پرورش، این فرآیند قرار است از هفته آینده آغاز شود.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

آموزش و پرورش اعلام کرده است: با توجه به برگزاری آزمون سراسری در پایان هفته و به منظور حفظ آرامش خاطر داوطلبان‌گرامی، زمان شروع به‌کار سامانه «مشاهده، تایید، ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی» به هفته آینده موکول شد.

در ضمن، با هماهنگی صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در نوبت های اول و یا دوم آزمون سراسری سال جاری ثبت نام‌نموده‌اند، می بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org ، اقدام به ورود از بخش سابقه تحصیلی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید