Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:14:45 GMT

کار سودجویان داخلی همانند رفتار ترامپ است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۱۴۲۰

کار سودجویان داخلی همانند رفتار ترامپ است

به گزارش ایکنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، امروز، 14 آذرماه، در درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در مورد تواضع گفت: براساس این روایت، هم شاگرد در برابر استاد و هم استاد باید در برابر شاگرد متواضع باشد؛ تواضع در برابر همه افراد خوب است ولی در برابر عالم و متعلم ویژگی دیگری دارد و از عوامل پیشرفت انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه علمیه این مسئله سنت بوده و هست ولی در دانشگاه کمتر شاهد این مسئله هستیم و گاهی تخطی‌هایی از این خط مشاهده می‌شود؛ در حوزه داستان‌هایی از تواضع علما در برابر شاگردان و برعکس بیان می‌شود که عبرت‌آموز است.

این مفسر قرآن ادامه داد: یکی از مصادیق بارز تواضع این است که وقتی شاگرد حرف منطقی و دقیقی زد و اشکال کرد استاد متواضعانه آن را بپذیرد و حتی برخی از استادان پر و بال هم به اشکال داده و آن را شرح هم می‌دادند.

آیت‌الله مکارم با بیان اینکه عالمی که تواضع ندارد جزء عالمان جبار است تصریح کرد: امیدوارم این سنت تواضع در حوزه باقی بماند.

وی با بیان اینکه نمی‌خواستم حرفی در زمینه مسائل روز داشته باشم زیرا گوش شنوا کم است و ارزش حرف کم می‌شود، تصریح کرد: با این حال امروز تذکری  را تکرار می‌کنم؛ داد مردم از بی‌انصافی گروهی از تجار و کسبه درآمده است که پشت سر هم اجناس را گران می‌کنند.

این مفسر قرآن افزود: در یک جامعه اسلامی چرا باید چنین افرادی باشند؛ کسانی که حتی در برابر مامور تعزیرات هم مقاومت و گستاخی می‌کنند؛ کار وقتی به این جا رسید رسوایی برای کشور است؛ مسلمان هستیم و دم از پیروی امام علی(ع) می‌زنیم؛ ایشان به مالک فرمودند که قیمتی برای اجناس قرار بده که هم برای تولیدکننده و هم مصرف‌کننده مقرون به صرفه باشد ولی الان حساب و کتاب ندارد. وقتی از آنان می‌پرسیم که چرا اجناس گران است می‌گویند دلار گران شده ولی حالا که دلار پائین آمده چرا قیمت ها را کاهش نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: جامعه‌ای رشد می‌کند که همه به فکر همدیگر باشند و گرنه اگر همه به فکر پرکردن کیسه‌های خود باشند که برخی مشغولند جامعه عقب می‌ماند و اگر تحولی بشود اولین گروه‌هایی که زیر سؤال می‌روند خود این‌ها هستند همان طور که وقتی رژیم قبل ساقط شد سراغ گردن کلفت‌ها رفتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خطر برخی افراد داخلی از رئیس جمهور آمریکا کمتر نیست، اظهار کرد: وقی می‌گویند افرادی 30 هزار میلیارد تومان به جیب زده‌اند کارشان همانند کار ترامپ است که ملت ایران را تحریم کرده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: برکت را باید از خدا بخواهیم؛ چه بسا اموالی که روی هم جمع شده و صرف یک فرزند معتاد، بیماری و ... در آینده خواهد شد؛ فقط به فکر درآمد نباشید و به فکر فردا و خرج آن هم باشید و همه بدانیم که روزی باید پاسخگوی این اموال باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا ترامپ سودجویی مکارم درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترکیب الهلال برای فتح سومین جام داخلی
  • بالوتلی: چالهان اوعلو و هواداران میلان؟ اگر من بودم هزار برابر بدتر رفتار می‌کردم!
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید