Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@11:50:31 GMT

اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر به سرقت رفت

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۲۷۹۸

اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر به سرقت رفت

به گزارش ایسنا، وب سایت Quora  که یکی از بزرگترین و معروف ترین پایگاههای اطلاع رسانی و پرسش و پاسخ برای کاربران در فضای مجازی به شمار می رود، روز گذشته اعلام و تایید کرد که هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات و داده‌های بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر از کاربران و اعضای این سایت را به سرقت برده‌اند.

این پایگاه همچنین در بیانیه‌ای که منتشر کرده، گفته است که هکرها موفق شده‌اند در این حملات سایبری به داده هایی همچون رمز عبور، نام کاربری، حساب کاربری، آدرس پست الکترونیک و ایمیل کاربران نیز نفوذ پیدا کنند و در ادامه نیز به تلاش متخصصان فنی این شرکت برای برطرف کردن مشکل و ضعف‌های امنیتی موجود در این وب سایت اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس وب سایت هکرنیوز،  آدام دی آنجلو مدیر ارشد اجرایی این شرکت نیز گفت: در تلاشیم تا با اطلاع رسانی به کاربرانمان از وقوع دوباره چنین مشکلاتی جلوگیری بعمل بیاوریم.

وب سایت Quora در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط دو نفر از کارمندان شرکت فیس بوک تاسیس و راه اندازی شد و با هدف اشتراک گذاری اطلاعات و طرح پرسش و پاسخ توسط کاربران در فضای مجازی ایجاد شد. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که ضعف امنیت سایبری فیس‌بوک و رسوایی‌های ادامه‌دار آن برای این پایگاه نیز پیش آمده و اطلاعات میلیون‌ها کاربر عضو در آن افشا شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی از مهمترین عوامل اعتماد مردم به سکو‌های داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی از مهمترین عوامل اعتماد مردم به سکو‌های داخلی و موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است.

وی افزود: از اعضای کمیسیون حقوقی که با حضور کامل در جلسات فشرده، سند را بررسی و تصویب کردند، تشکر می‌کنم.

زارع پور در پایان گفت: این حرکت با فتوای محکم رهبر انقلاب آغاز و باهمت دولت و پیگیری مجلس به نتیجه خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران