Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر عملیات نیروهای آمریکایی و ناتو در ولایت لوگر در شرق افغانستان دستکم ۸ غیر نظامی کشته شدند. ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، در ادامه کشتار سریالی غیرنظامیان افغان از سوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان منابع خبری از کشته شدن 8 غیرنظامی دیگر در ولایت لوگر خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات‌های شبانه در شرق افغانستان به کابوسی برای زنان و کودکان افغان تبدیل شده است و نیروهای آمریکایی در چند روز اخیر در عملیات‌های جداگانه‌ای ده‌ها غیرنظامی افغان را در کنر، پکتیکا، و پکتیا به قتل رساندند.

کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی به روند صلح افغانستان آسیب می‌زند تظاهرات مردمی در شرق افغانستان در اعتراض به کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا

با وجود اعتراضات گسترده مردمی در ولایت‌های شرقی افغانستان عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی و ناتو همچنان ادامه دارد.

 منابع خبری تصریح کردند که نیروهای آمریکایی و ناتو در عملیات شبانه در منطقه «ژوری» شهر «پل‌علم» مرکز ولایت لوگر 8 غیرنظامی را هدف قرار دادند.

مقامات امنیتی افغان تصریح کردند که این عملیات علیه مخالفان مسلح دولت صورت گرفته است.

اما «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله به اهداف غیر نظامی صورت گرفته و چندین واحد مسکونی تخریب شده است.

در هفته اخیر غیرنظامیان بسیاری از جمله زنان و کودکان بر اثر عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در جنوب و شرق افغانستان جان خود را از دست دادند.

حملات آمریکا به غیرنظامیان افغان در سکوت جامعه جهانی در حالی ادامه دارد که نیروهای آمریکایی با بسنده کردن به کلمه "اشتباه صورت گرفته است"، پرونده کشتار غیرنظامیان را مختومه اعلام می‌کنند.

افزایش کشتار غیرنظامیان افغان در یک هفته اخیر توسط نیروهای آمریکایی و ناتو اعتراضات گسترده مردمی و حتی برخی از کشورهای منطقه را نیز در پی داشته است.

مسکو: درباره کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی و ناتو تحقیق شود

روز گذشته وزارت خارجه مسکو در بیانیه‌ای که در محکومیت حملات نیروهای آمریکایی به غیر نظامیان افغان منتشر کرد، خواستار محاکمه عاملان کشتار زنان و کودکان افغان شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک نظامی اسرائیلی در حمله موشکی به «کرم ابو سالم» کشته شد.

کیبوتس «کفار گلعادی» به صورت رسمی کشته شدن «تل شاویت» نظامی اسرائیلی از گردان ۹۳۱ تیپ ناحال در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابو سالم را تأیید کرد.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرده است که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه اسرائیلی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ۷ زخمی در این عملیات به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده‌اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

کد خبر 6097718

دیگر خبرها

  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟