Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، در این برنامه که با حضور مسئولان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم همراه شد "سید ابوالفضل کاظمی"، فرمانده گردان میثم و راوی کتاب "کوچه نقاش‌ها" به سخنرانی پرداخت و نوای زیبای "ابوذر بیوکافی" گرمابخش محفل شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان دراین مراسم معنوی گفت: همگی ما میهمان شهدا هستیم و امیدوارم میهمانان شایسته‌ای برای این میزبانان والامقام باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی قائمی گفت برگزاری مراسم یادواره شهدا فقط صرف یادآوری از رشادتهای آنها نیست بلکه ما به دنبال استمرار رسالت شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری هستیم.

وی رسالت شهدا را همان گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: در شرایط بسیار حساس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب، مدل انقلاب اسلامی به دنیا ارائه شد و نجات بخش و عزت آفرین و احیاگر ارزشهای والای دینی و اسلامی بود و مورد پذیرش جان و دل مردم ایران اسلامی قرار گرفت.

یادواره شهدا تجدید پیمان با این گفتمان است و اینکه بیان کنیم ما با تحصیل کار و شغل خود با این آرمان ها فاصله نخواهیم گرفت، در واقع شهدا و ایثارگران پاسداران گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان با بیان اینکه شهدا به ما عزت استقلال و امنیت را هدیه دادند گفت: با تمام وجود باید قدردان جانفشانی‌های شهدا در جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم و نهج البلاغه تصاویر مختلفی از زندگی ارائه شده است گفت: در جایی از قرآن زندگی به صورت تجارت بیان می شود تجارتی که یک فروشنده دارد و یک خریدار و کالایی وجود دارد.

قائمی گفت: قیدها و صفت های مختلفی برای این تجارت در نهج البلاغه و قرآن کریم آورده شده است مانند تجارت زیانبار تجارت بسیار زیانبار تجارت سود آشکار و تجارت سود آفرین یکی از بهترین تجارت‌هایی که در قرآن کریم به آن به عنوان تجارت با سود بالا بیان می شود این است که انسان در آن فروشنده است و خدا خریدار و کالای مورد معامله جان و سود معامله رضوان و بهشت الهی است.

در ادامه سید ابوالفضل کاظمی"، فرمانده گردان میثم و راوی کتاب "کوچه نقاش‌ها" به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخت.

کتاب خواندنی «کوچه نقاش‌ها» روایت خاطرات کاظمی، ‌فرمانده گردان میثم در دوران جنگ تحمیلی و بیان تفاوت‌های سال‌های پیش و پس از انقلاب از نقاط قوت گفت‌وگو با کاظمی در این کتاب است.

دوران جوانی وی مقارن است با سال‌های مبارزه بر ضد رژیم طاغوت و پس از آن او 8 سال دفاع مقدس را تجربه می‌کند، هم‌رزمی او با شهید چمران و دو سال حضور در خاک کردستان از زیباترین و خواندنی‌ترین بخش‌های کتاب به شمار می‌رود.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان نخستین دانشگاه استان همدان، افتخار میزبانی از شهدای گمنام دفاع مقدس را یافته و 10 سال پیش در 4 آبان 1387 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر مطهر 5 شهید گمنام با تشییع باشکوه و به‌یادماندنی مردم در مرکز علمی به خاک سپرده شد.

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان همچون نگینی در فضای این مرکز آموزشی درخشیده و استادان، کارکنان و دانشجویان هر روز با گذر از کنار این بنا به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.

235 / 167 یادواره شهدا دانشگاه آزاد اسلامی همدان دهیمن یادواره شهدا همدان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: یادواره شهدا دانشگاه آزاد اسلامی همدان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد

 یادواره ۲۵ شهیدروستای ارکان با حضور مردم ومسئولان برگزارشد.
قرائت وصیت نامه شهدا و سخنرانی و مدیحه سرایی از برنامه‌های یادواره بود.

درپایان این مراسم مردم برای تجدید پیمان بر سر مزار شهدا حاضر شدند.

 

 

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق