Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسرافیل احمدیه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی صنعتی آران و بیدگل در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صادرات از نظر ارزش 44 درصد و به لحاظ وزن 12 درصد به نسبت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی شمار اقلام صادراتی را یک هزار و 99 کالا برشمرد و اظهارداشت : آهن و فولاد، پتروشیمی، فرش و سایر محصولات وابسته، محصولات شیمیایی آلی و مصنوعات آهن و فلزات به ترتیب بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد : کشورهای عراق، افغانستان، امارات و پاکستان به ترتیب بیشترین مقصد کالاهای صادراتی این استان بوده اند.
به گفته وی در مجموع سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالای غیر نفتی از استان به کشورهای مختلف صادر شد که با توجه به افزایش نرخ ارز امسال این رقم افزایش بیشتری به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.
احمدیه با بیان اینکه 9 هزار و 300 واحد تولیی و صنعتی در استان اصفهان فعال است، یادآور شد: : این استان رتبه نخست را از نظر تعداد واحدهای صنعتی فعال در کشور دارد.
وی همچنین با اشاره به وجود 840 معدن فعال در استان، افزود: این استان رتبه چهارم از نظر شمار معادن در کشور را داراست که سنگ های تزیینی، مواد فلزی و غیرفلزی، لاشه و سنگ آهن از مهمترین معادن استان محسوب می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، آران و بیدگل را دارای رتبه نخست تولید فرش ماشینی در کشور دانست و گفت: حدود 700 واحد تولید کننده فرش ماشینی در این شهرستان فعال است.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه و مشکلات ارزی در بخش تولید فرش ماشینی، تصریح کرد: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته جاری به منطقه کاشان سفر کرده بود، مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.
فرماندار آران و بیدگل نیز با اشاره به اینکه این شهرستان نقش پررنگی در بخش صادرات غیرنفتی کشور دارد، گفت : سالانه نزدیک به 100 میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به کشورهای متخلف جهان صادر می شود.
اسماعیل بایبوردی ادامه داد : بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ، شهرستان آران و بیدگل در نیمه نخست امسال حدود 56 میلیون دلار صادرات فرش ماشینی داشته است که پیش بینی می شود با توجه به افزایش نرخ ارز، میزان صادرات این محصول از 100 میلیون دلار در سال فراتر رود.
وی با اشاره به فعالیت 600 کارخانه تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل، تصریح کرد: ورود جدی بخش خصوصی به عرصه تولید و اقتصاد در این شهرستان، نرخ بیکاری را نزدیک پنج درصد رساند که نشان می دهد مردم منطقه، اعتماد به نفس را جایگزین اعتماد به نفت کردند.
شهرستان آران و بیدگل با تولید سالانه 45 میلیون مترمربع فرش ماشینی رتبه دوم جهان از نظر میزان تولید فرش و رتبه نخست کشور را داراست.
استان اصفهان با 9 هزار و 300 واحد صنعتی فعال و اشتغال 263 هزار نفر، سهم 11 درصدی از صنایع کشور و در زمینه اشتغال، رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد.
7472/6136
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان اصفهان پاکستان دلار فرش معدن منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل گمرک استان سمنان، مرتضی حاجیان‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، اظهار کرد: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمیایی، شمش سرب، سود سوزآور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با تاکید بر اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به بازه فروردین سال گذشته ۸۰ درصد رشد صادرات داشته‌ایم.

حاجیان‌نژاد ضمن با بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی فروردین سال‌جاری ۱۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین‌آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 751496

دیگر خبرها

  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور