Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@17:19:53 GMT

سونامی تغییرات نظام بانکی در راه است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۰۰۱۳

به گزارش اکوفارس، وزیر اقتصاد از همان روزی که صاحب رای نمایندگان مجلس شد، دست به قلم برد و احکام را یک به یک صادر کرد. او همان روز اول قول واگذاری برخی شرکت های دولتی و حتی سهام حاکمیتی یک بانک را هم داد. اما اکنون خبرها و گمانه ها حکایت از تغییرات تازه در نظام بانکی کشور دارد.

در مورد بانک ملی شنیده می شود اولویت حفظ حسین زاده ولو برای یکی دو سال است اما اگر بنا به جابجایی باشد، گزینه های اصلی چقازردی و دیوان دری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مسکن و بانک صنعت و معدن، احتمالا بدون تغییر خواهند بود اما بانک تجارت که گفته می شود مدیرعاملش به دلیل بازنشستگی سمت خود را ترک خواهد کرد، گزینه های زیادی را پیش روی خود می بیند و علاوه بر اعضای هیات مدیره این بانک که احتمال مدیرعاملی دارند، علی صالح آبادی با رزومه خوبی که در بازار سرمایه و بانک توسعه صادرات دارد، گزینه مناسبی خواهد بود.

 بانک کشاورزی فعلا دو گزینه پیش روی خود می بیند که اصلی ترین آن مهدی بخشنده معاون فعلی طرح و برنامه وزیر جهاد کشاورزی است و دیگری رجایی رئیس اسبق کمیسیون کشاورزی. اما این تنها گمانه در مورد بانک کشاورزی نیست و شنیده می شود ماهیکار عضو فعلی هیات مدیره این بانک ممکن است به ریاست پست بانک برسد؛ بانکی که آن هم ماهیت خدمات رسانی به کشاورزان دارد.

اگرچه به نظر میرسد جابجایی های مدیران بانک ها ظرف 6 ماه به نتیجه برسد اما این تغییرات در دو یا 3 فاز در برنامه است و گویا بانک ملت هم در ردیف اول جابجایی نیست اما یکی از معاونان بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد که به تازگی از سمت خود برکنار شده، گزینه جدی برای سمت فوق است.

صیدی مدیرعامل فعلی بانک صادرات ممکن است با ماموریت به نتیجه رساندن ادغام بانک های نظامی به ریاست بانک سپه برسد و در آن صورت پرویز مقدسی شانس بالایی برای مدیرعاملی بانک صادرات دارد.

البته بحث تغییرات در شبکه بانکی محدود به بانک های زیر نظر وزیر اقتصاد نمی شود و بانک های خصوصی هم ظرف ماه های آینده ممکن است تغییراتی به خود ببینند خصوصا که برخی از آنها یا با سرپرست اداره می شوند یا معروف هستند به دوران کوتاه مدیرعاملی که قطعا این تغییرات با محوریت بانک مرکزی و مجمع سهامداران انجام خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

امام جمعه بجنورد گفت: مشارکت مردم در تولید با هدایت تسهیلات بانکی به سمت بنگاه‌های تولیدی و رونق تولید انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: مسئولان برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه تولید می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کارهای تولیدی هدایت کنند و یا حمایت‌های لازم از صنایع تبدیلی داشته باشند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تحریم‌های گسترده‌ای علیه کشور انجام داده‌اند به خیال اینکه مردم از ارزش‌های دینی دلسرد شوند، در واقع آن‌ها سعی دارند با ایجاد تحریم‌ها و بی رونقی تولید معیشت مردم را دچار مشکل کنند تا در جامعه نارضایتی گسترش پیدا کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کار کردن و کسب روزی حلال عبادت است، گفت: امروزه انجام کار تولیدی و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان نه تنها عبادت است بلکه به گونه‌ای جنگ با دشمنان نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما نیز سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ با تحریم‌های اقتصادی دشمن است که باید ارزش جایگاه خود را بدانند.

وی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مهمان‌نواز، تصریح کرد: وی بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد را بر عهده داشت و تلاش‌های زیادی برای پیشرفت این شهرستان انجام داد؛ وی عالمی مجاهد بود که همواره خدمت به مردم در اولویت‌های کاری‌اش بود.

کد خبر 748115

دیگر خبرها

  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان