Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@02:15:55 GMT

صربستان: علیه کوزوو مداخله نظامی می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۱۲۸۱

ساعت 24- نخست وزیر صربستان هشدار داد: تشکیل ارتش توسط کوزوو می تواند موجب بروز مداخله مسلحانه در این کشور شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، نخست وزیر صربستان امروز چهارشنبه در اظهاراتی تهدید آمیز از گزینه جنگ علیه کوزوو خبر داد.

«آنا برنابیچ» (Ana Brnabic) نخست وزیر صربستان در این خصوص هشدار داد: تشکیل ارتش توسط کوزوو می تواند موجب بروز مداخله مسلحانه در کوزوو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر صربستان در این خصوص گفت: البته امیدواریم هیچگاه مجبور به استفاده از ارتش مان نشویم؛ اما متأسفانه این موضوع در شرایط کنونی یکی از گزینه های پیش روی صربستان به شمار می آید.

این در حالیست که چندی پیش پارلمان کوزوو موافقت خود را با تاسیس ارتش در این کشور اعلام کرده است. نمایندگان پارلمان کوزوو پس از رایزنی هایی که دولت و مقامات امنیتی انجام داده بودند، نظر مثبت خود در خصوص راه اندازی ارتش را اعلام کردند.

از سوی دیگر، دولت صربستان با انتقاد از این تصمیم کوزوو تحقق چنین اقدامی را مغایر با امنیت دانسته و از آن به عنوان تهدیدی برای صرب ها نام برده اند.

از سویی نیز کارشناسان سیاسی بر این باورند که تاسیس و راه اندازی ارتش کوزوو می تواند سبب اقتدار این کشور و تقویت امنیت همسایگان آن شود.

کوزوو از سال ۱۹۹۹ و همزمان با جنگ کوزوو از سوی نیروهای ناتو تامین امنیت می شد.

کوزوو در سال ۲۰۰۸ به طور یکجانبه استقلال خود و جدایی از صربستان را اعلام کرد. تاکنون حدود ۱۱۰ کشور جهان استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته اند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: صربستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای قزاقستان، فنلاند و صربستان

به گزارش خبرگزاری مهر، اونتالاپ اونالبایف سفیر جدید جمهوری قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در آغاز مأموریت خود در تهران، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.


همچنین یانی یوهانس رایانا سفیر جدید جمهوری فنلاند در جمهوری اسلامی ایران در آغاز به کار خود در کشورمان، بعد از ظهر چهارشنبه ضمن دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.


دمیر کواچویچ سفیر جدید جمهوری صربستان در تهران نیز عصر چهارشنبه در آغاز مأموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران، با وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.

همچنین محمد بن حمد الهاجری سفیر دولت قطر در تهران، در پایان مأموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

جاشوا گاتیمو آگوتا سفیر کنیا و آن خل لوسادا فرناندز سفیر اسپانیا در کشورمان نیز در پایان مأموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران، ضمن حضور در وزارت امور خارجه و دیدار با امیرعبداللهیان، با وی خداحافظی کردند.

کد خبر 6101002

دیگر خبرها

  • تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای قزاقستان، فنلاند و صربستان
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است