Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پایان سفر دو روزه رئیس جمهوری به استان سمنان و بازگشت روحانی به تهران، ابراز نگرانی لاریجانی از کاهش سن اعتیاد در نشست با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، تاکید زنگنه بر استقلال اوپک و عدم کسب دستور از واشنگتن، اعتراف نشریه آمریکایی به سردرگمی بانک های ایالات متحده به دلیل سیاست های تحریمی آمریکا، اعلام آمادگی وزیر مسکن و شهرسازی عراق برای همکاری با شرکت های ایرانی و آغاز گفت وگوهای صلح یمن از امروز (پنجشنبه) در سوئد مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* سمنان- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری چهارشنبه شب در پایان سفر استانی خود، استان سمنان را به مقصد تهران ترک کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد، تاکید کرد: اعدام آخرین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر باشد و حبس‌های طولانی مدت بدون بخشش یا موارد اینچنینی می‌تواند راهکارهای مناسب جایگزین اعدام باشد.
* تهران- ایرنا- وزیر نفت گفت: اوپک سازمانی مستقل است و بخشی از وزارت انرژی امریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.
* پکن- ایرنا- عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ایستادگی های دو کشور ایران و کره شمالی در برابر زیاده خواهی آمریکا و برخورد از موضع اقتدار، تنها راه مقابله با زورگویی هایی این مدعی ابر قدرتی است.
* تهران- ایرنا- وزیر نفت به سابقه تاریخی ایران در حمایت از اوپک و مواضع آن برای ثبات بازار اشاره کرد و گفت: همانطور که پیشتر نیز گفتم، در این مقطع و تا زمانی که تحریم‌ها ادامه دارد، ایران در هیچ توافقی درخصوص تولید نفت اوپک شرکت نمی‌کند و باید از هر تصمیمی درخصوص سطح تولید مستثنی باشد.
* تهران- ایرنا- محمدباقر نوبخت ساعتی پیش از بخش‌هایی از سازمان برنامه و بودجه که مشغول آماده‌سازی نهایی لایحه بودجه 98 برای ارسال به مجلس هستند، بازدید کرد.
* باکو- ایرنا- وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در برنامه نبض روز شبکه تلویزیونی آذ- تی وی جمهوری آذربایجان گفت: باید برای ایجاد یک منطقه قدرتمند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش کنیم.
* اصفهان- ایرنا- رئیس خانه مطبوعات کشور گفت: تا قبل از ‌مجمع اخیر خانه های مطبوعات کشور، آنها به صورت تشکیلاتی ارتباط نداشتند اما از این پس فعال تر خواهند شد.
* تهران- ایرنا- دادستان کل کشور، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستانی را مامور کرد تا صحت و سقم اظهارات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با آمار پرونده های تعیین تکلیف نشده در حوزه قاچاق در دادسراهای سراسر کشور را بررسی کند.
* تهران- ایرنا- پخش کلیپ مربوط به اقدام چند نفر که پس از مراجعه به افرادی که خواب هستند و با روشن کردن آتش روی لباسشان، آنها را می ترسانند در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که بانک های این کشور بین سیاست تحریم-محور واشنگتن و سیاست اتحادیه اروپا در حمایت از برجام به دلیل تضاد حقوقی در اجرای تحریم ها سردرگم هستند.
* بغداد- ایرنا- بنگین ریکانی وزیر مسکن و شهرسازی عراق بر آمادگی کشورش برای حضور و همکاری شرکت های ایرانی تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- با ورود نمایندگان انصار الله و دولت مستعفی یمن به استکهلم پایتخت سوئد، سازمان ملل اعلام کرد که گفت وگوهای صلح از امروز پنجشنبه آغاز می شود.
* تهران- ایرنا- گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات آمریکایی در ادامه فشارهای کنگره بر دولت ترامپ پیرامون روابط با سعودی ها، با ارائه قطعنامه ای به کنگره این کشور بر دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل روزنامه نگار منتقد سعودی تاکید کردند.
* رم- ایرنا- هیات پارلمانی متشکل از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران از شورای ملی تحقیقات ایتالیا بازدید و با ماسیمو اینگوشو رئیس این مرکز درباره گسترش همکاری ها گفت وگو کرد.
* تهران- ایرنا- دو هواپیمای نیروی دریایی آمریکا در سواحل نزدیک ژاپن سقوط کردند که در نتیجه آن 7 نظامی آمریکایی مفقود شدند.
* تهران- ایرنا- کانادا مدیر ارشد مالی شرکت فناوری هوآوی را به بهانه نقض تحریم های ایران برای استرداد به آمریکا دستگیر کرد.
* بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در دیدار با فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در این کشور گفت که همزیستی مسالمت آمیز برای همه اقوام و صلح پایدار در این کشور را آرزو داریم.
* بغداد- ایرنا- عراق با هدف تامین نیاز گازی نیروگاه های برق خود، میدان عظیم گازی منصوریه در استان دیاله در شرق عراق در مرز ایران را توسعه می دهد.
* تهران- ایرنا- حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور سوریه دست کم پنج کشته به جا گذاشت.
* لندن- ایرنا- سفیر اسبق انگلیس در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ادعای آمریکا درباره نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط ایران به دلیل انجام آزمایش موشکی را بی‌اساس خواند و تصریح کرد: هیچ منعی برای آزمایش موشکی ایران در قوانین بین‌المللی وجود ندارد.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر سوریه گفت که کشورش در مسیر پیروزی بر تروریسم و بازگشت امنیت به تمامی مناطق کشور حرکت می کند.
* تهران- ایرنا- یک بازیگر و کارگردان مشهور هالیوودی برای ساخت فیلمی مستند درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده بود، وارد این شهر شد.
* باکو- ایرنا- وزیر امور خارجه گرجستان، ضمن تایید بروز مشکل برای ورود برخی شهروندان ایرانی به گرجستان گفت: دولت گرجستان این موضوع را از کانال های دیپلماتیک پیگیری می کند.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه ترکیه از عربستان خواست تا در تحقیقات مربوط به پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی شفاف عمل کند و گفت: آنکارا مایل به مشارکت در تحقیقات بین‌ المللی برای روشن شدن جزئیات کامل این پرونده است.
* تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در حالی دم از رونق اقتصادی در سرزمین های اشغالی می زند که گزارشی منتشر شده در یک تارنمای پرطرفدار این رژیم حاکی است که هزاران خانواده در این سرزمین قربانی سیاست های تل آویو هستند و با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.
شبد**1953**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مهمترين عناوين خبري داخلي و خارجي چهارشنبه پنجشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران  اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد. 

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • تشییع پیکر شهید "جلال اعتماد" در قروه
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟