Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای عالی کشور لیبی از وجود سه پایگاه نظامی متعلق به آمریکا در خاک این کشور پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، محمد امغرب، عضو شورای عالی کشور لیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد، گزارش‌هایی دال بر وجود سه پایگاه نظامی در خاک این کشور وجود دارند در حالیکه آخرین پایگاه‌های نظامی که در خاک لیبی بودند بعد از وقایع ۱۹۹۶ تخریب شدند و از بین رفتند و بعد از آن هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در این کشور وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا پایگاه "الخروبه" آخرین پایگاه نظامی بود که در منطقه شرقیه تخریب شد.

سایت اینترسپت نیز به نقل از اسناد و گزارش‌هایی می‌آورد، آمریکا سه پایگاه نظامی در آفریقا و مشخصا در لیبی دارد.

براساس این اسناد، آمریکا شبکه بزرگی از پایگاه‌های نظامی در کشورهای نیجر، سومالی و لیبی دارد و در حالیکه پایگاه‌های نظامی آن در ۳۴ منطقه در سراسر آفریقا به صورت پراکنده واقع شده‌اند.

پیشتر مرکز تحقیقات آمریکا از وجود نیروهای آمریکایی و مرکز آموزشی وابسته به ارتش این کشور در جنوب لیبی پرده برداشته بود که به بهانه مبارزه با داعش از آن استفاده می‌شود.

آکادمی امور بین‌الملل "واتسون" در دانشگاه براون آمریکا نیز تحقیقی را درباره جنگ این کشور علیه تروریسم از سال ۲۰۰۱ تا سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر کرد و نقشه محل پایگاه‌های نظامی آمریکا و مراکز آموزشی وابسته به وزارت دفاع این کشور و پایگاه‌هایی که قصد احداث آنها را در ۷۶ کشور از جمله لیبی دارد، منتشر کرد.

براساس گزارش این آکادمی، آمریکا در این پروسه خارج از خاک خود از سال ۲۰۰۱ هزینه‌هایی هنگفت کرده که در پایان سال مالی یعنی ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ این هزینه‌ها به ۵.۶ تریلیون دلار می‌رسید.

منابع لیبی به اسپوتنیک گفتند، نیروهای آمریکایی از اوت ۲۰۱۶ در خاک این کشور هستند و به بهانه حمایت از نیروهایی که در سرت با داعش می‌جنگند، به این کشور پا گذاشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب