Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان از برگزاری نخستین مسابقه نامه ای به خدا با عنوان 'ساز دنیا را برایم کوک کن' برای گروه سنی کودک و نوجوان خبر داد.

نگار نادری روز پنجشبنه به خبرنگار ایرنا افزود: فراخوان این مسابقه برای نخستین بار در لاهیجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، در راستای شناسایی و پرورش استعدادها و جهت تشویق دو گروه سنی کودک و نوجوان برای نوشتن آزادانه نامه هایی با مضمون آرزوها، رویاها و خواسته هایشان خطاب به خدای مهربان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ارسال کنند، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه تا 10 دی ماه سال جاری تعیین شده و مراسم اختتامیه آن هم در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.
به گفته نادری، این فراخوان به آموزش و پرورش و کانون های پرورش فکری شهرستان نیز اطلاع رسانی شده تا در این مسابقه همکاری کنند.
نادری هدف از این مسابقه را تشویق کودکان و نوجوانان برای نوشتن آرزوها و رویاهایشان، تقویت خلاقیت و مکتوب کردن رویاها و آرزوهایشان، تمرین دادن به آنان برای نگارش و تقویت کتابخوانی برای گستردگی گنجینه لغات آنان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: از آنجا که این مسابقه نخستین بار برگزار می شود و با توجه به سطح کیفیت از لحاظ نگارش و تعداد نامه های ارسالی در صورت نیاز داوری این مسابقه با همکاری انجمن داستان، ادبی و ترانه انجام خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان اظهارداشت: در صورت تمایل آثار برتر نویسندگان نامه ها در مجموعه ای و با همکاری حامی مالی که بعدا مشخص می شود، به چاپ خواهد رسید.
وی گفت: شرکت کنندگان می توانند نامه هایشان را درون صندوق تعبیه شده در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان بیاندازند و والدین نیز حین انداختن نامه توسط فرزند خود از آنان عکس تهیه کرده و از طریق شماره درج شده در اطلاعیه فراخوان، ارسال کنند.
6029/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گيلان مسابقه لاهيجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود