Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:31:58 GMT

تحصیل ۲۵۰ دانش آموز استثنایی در مدارس دزفول

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۹۳۴۷

تحصیل ۲۵۰ دانش آموز استثنایی در مدارس دزفول

جرجانی، از تحصیل ۲۵۰ دانش آموز در مدارس استثنایی دزفول خبر داد و گفت: آموزشگاه ۱۲ کلاسه ویژه دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی آینده در این شهرستان افتتاح می شود.

«عبدالمحمد جرجانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، با بیان اینکه معلولیت، مانع پیشرفت نیست، اظهار کرد: چه بسیار افرادی بودند که با غلبه بر ناتوانایی های جسمی و روانی خود توانستند افتخارات ارزشمندی برای جامعه انسانی به ارمغان آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول، با اشاره به تحصیل 250 دانش آموز در آموزشگاه های استثنایی شهرستان دزفول، تصریح کرد: سه مدرسه در زمینه آموزش به دانش آموزان استثنایی در این شهرستان فعال است که 87 نفر معلم وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند.

 

وی افزود: مدرسه 12 کلاسه مرحوم پگاه پریدار با مشارکت دکتر پریدار و اداره نوسازی استان خوزستان در حال ساخت است که با توجه به پیشرفت فیزیکی، در سال تحصیلی آینده جهت استفاده دانش آموزان دارای معلولیت خاص با بهره گیری از بروزترین امکانات موجود به بهره برداری خواهد رسید.

 

جرجانی، با اشاره به وجود دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری در شهرستان دزفول، بیان کرد: مرکز مشکلات ویژه یادگیری جوانه ها در شهرستان دزفول به منظور خدمت رسانی به دانش آموزان خاص آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

 

وی از تحصیل تعدادی از دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی شهرستان دزفول خبر داد و اضافه کرد: 460 دانش آموزان دیر آموز، دارای هوش بهری مرزی، کم بینا، کم شنوا، دارای معلولیت جسمی – حرکتی و اختلالات یادگیری در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول، عنوان کرد: 20 دانش آموز دارای شرایط حاد نیز امسال با حمایت مدیران مدارس و معلمان در مدارس ابتدایی به منظور همنشینی با سایر دانش آموزان در آموزشگاه های عادی سازماندهی شدند.


وی از مسئولین شهرستان خواست تا با نگاه ویژه به دانش آموزان و افراد دارای معلولیت، زمینه را از نظر فیزیکی و محیطی برای حضور آنان در جامعه فراهم آورند و با مناسب سازی مسیرهای تردد، شاهد رشد و بالندگی آنها باشیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مشهد خراسان جنوبي بیرجند استان سمنان دولت استان بوشهر حوزه هنری دزفول مدارس استثنایی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند