Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:10:19 GMT

مذاکرات صلح یمن به میزبانی سوئد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۹۳۹۷

مذاکرات صلح یمن به میزبانی سوئد آغاز شد

تهران- ایرنا- مذاکرات صلح یمن با حضور هیأت های یمنی و «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل درامور یمن روز پنجشنبه برای برقراری صلح و پایان دادن به درگیری ها، در استکهلم پایتخت سوئد آغاز شد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، طبق اعلام «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و «عبدالقادر المرتضی» عضوی از هیات اعزامی صنعاء(جنبش انصارالله)، مذاکرات طرفین یمنی در استکهلم بطور رو در رو نخواهد بود و غیرمستقیم انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد نیز گفت که امیدهای بسیاری برای تحقق گفت و گوهای یمنی-یمنی در سوئد وجود دارد.
وی افزود که عملکرد این مذاکرات باید با توجه به وضعیت وخیم یمن و برای کاهش وضعیت غم انگیز مردم این کشور باشد.
نماینده سازمان ملل در نشستی خبری پیش از شروع مذاکرات استکهلم گفت: می توانیم درحالی سوئد را ترک کنیم که این مذاکرات دستاوردی برای مردم یمن داشته باشد.
طبق این گزارش گریفیتس در سخنان خود در آغاز این مذاکرات گفت که برای رسیدن به صلح و پایان درگیری‌ها، هر دوطرف (هیأت انصارالله و کنگره ملی یمن و هیأت دولت منصور هادی) باید تصمیمات سختی بگیرند.
وی افزود که موضوع بندر الحدیده و موضوعات دیگر در جدول کاری این مذاکرات قرار دارد و درباره تبادل اسرا براساس توافقی که حاصل شده و بازگشایی فرودگاه صنعاء گفت و گو خواهد شد.
گریفیتس اضافه کرد که این مردم یمن هستند که آینده خود را تعیین خواهند کرد و ایران و عربستان هردو توافق دارند که سرنوشت یمن را مردم این کشور تعیین می کنند.
این مقام سازمان ملل افزود: امیدواریم که دو طرف چه به شکل مستقیم یا از طریق سازمان ملل دیگاه تعامل با یکدیگر را داشته باشند و هدف این مذاکرات ایجاد هماهنگی بین طرف ها از طریق کلیه امکانات و ابزارها است.
وی تصریح کرد که ما پیشنهادی درباره بازگشایی فرودگاه صنعاء داریم که در این مذاکرات به مناقشه خواهیم گذاشت اما مساله بازگشایی این فرودگاه به لحاظ فنی نیز بابد بررسی شود.
گریفیتس اضافه کرد که سازمان ملل آماده است که در اداره بندر الحدیده در صورت پذیرش آن از سوی دو طرف نقش ایفا کند و این سازمان به دنبال حفظ شریان حیاتی مردم یمن است.
خاورم**9366**1723

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مذاكرات صلح يمن سوئد جنبش انصارالله يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: من هم با پوستکوعلو به سوئد می روم

سرمربی چلسی هم دوست دارد آنژ پوستکوعلو را در سوئد همراهی کند. 

طرفداری | آنژ پوستکوعلو این فصل بارها از VAR لیگ برتر انگلیس انتقاد کرده است. او امروز در کنفرانس مطبوعاتی گفت که می خواهد فصل آینده به لیگ سوئد برود، لیگی که استفاده از VAR را رد کرده است. 

در کنفرانس مطبوعاتی سرمربی چلسی از مائوریسیو پوچتینو پرسیده شد که آیا دوست دارد به پوستکوعلو ملحق شود و او گفت:

شاید بروم، چرا که نه؟

پوچتینو ادامه داد:  

اولین بازی فصل ما در آنجا واقعا خاص بود. این جدال همیشه احساسی است، اما من نمی توانم احساساتم نسبت به تاتنهام را پنهان کنم. احساسی همیشه دخیل هستند زیرا زمانی که با تیم سابق خود روبرو می شوید، تیمی که در آن سابقه خوبی داشته اید، چنین شرایطی پیش می آید. اما همانطور که قبلا به شما گفتم، 90 دقیقه پیش رو داریم و می خواهیم برنده از زمین خارج شویم.

سرمربی چلسی افزود: 

پوستکوعلو امید را به باشگاه و هواداران تاتنهام بازگرداند. آنها فوتبال بسیار خوبی بازی می کنند. همیشه وقتی در یک کشور جدید شروع به کار می کنید، چالش بزرگی پیش رویتان قرار دارد. با این حال همچنان فکر می کنم او کار فوق العاده ای انجام می دهد. بازی مقابل تاتنهام در اوایل فصل سخت بود زیرا آنها خیلی خوب شروع کردند. ما به کمی شانس نیاز داشتیم. خیلی چیزها به نفع ما شد. امیدوارم فردا هم اتفاقات مثبت به سود ما رقم بخورند چون برای ما سه امتیاز واقعا مهم است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • پوچتینو: من هم با پوستکوعلو به سوئد می روم
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو